Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kon deze jaar niet meedoen, omdat ik nog geen bio zaden had. Gelukkig heb ik voor de kerst mijn eerste Bolster soorten gekregen (10 pakjes). Ik probeer door de jaar ook alleen bio te kopen en dan kan ik, misschien, volgende jaar ook meedoen met de enveloppe. Maar success met het initiatief, ik vind hem heel leuk

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

De envelop is gearriveerd! Vandaag of morgen ga ik er lekker in snuffelen en daarna gaat hij door naar Jenneke!

Leuk kom te zien hoe de envelop is gegroeid deze ronde, en dat er echt leuke dingen in zitten.

Geplaatst:

Vanmorgen lekker zitten snuffelen in de envelop en er een paar leuke dingen uitgehaald. Ik heb een stuk of 16 verschillende dingen toegevoegd die er nog niet in zaten, allemaal van De Bolster.

Er zaten best veel verschillende dingen ook in van de laatste paar deelnemers, dus ik denk dat het een goed idee zou zijn om nog een ronde te houden, zodat iedereen ook daar nog een keer in kan snuffelen.

Vanmiddag de envelop persoonlijk bij Jill afgeleverd

Geplaatst:

Fijn dat de envelop nu bij Jill is!

Ik heb geen behoefte aan een tweede ronde, ik heb genoeg. En alle zaden die ik overhad, zitten al in de envelop.

Wel doe ik volgend jaar graag weer mee.

Geplaatst:

Is het misschien een idee om de envelop naar Jorieke te sturen of mee te brengen naar de MTFD en dat hij dan gewoon leeg gehaald mag worden? Er zaten dingen in waar ik heel hebberig van werd maar me heb ingehouden , en het is zonde als die zaden alleen maar ouder liggen te worden.

Geplaatst:

De moestuinforumdag is pas 16 april en lang niet iedereen kan daar naartoe komen, ik bijvoorbeeld ook niet omdat het op zaterdag is. En het moet makkelijk kunnen voor die tijd de envelop nog een keer rond te laten gaan. Niet iedereen hoeft mee te doen natuurlijk, maar er zijn misschien anderen die de eerste ronde nog niet meededen en nu graag mee zouden doen. Estemy heeft bijvoorbeeld belangstelling getoond en Mari en Cherna vinden het misschien ook leuk de envelop nog een keer te krijgen want zij hebben deze envelop nooit gehad (zij zaten nog voor het zoekraken van de eerste envelop).

Geplaatst:

Wauw, wat een mooie verscheidenheid aan zaden in de envelop. Ik moet zelfs eerlijk toegeven dat ik een aantal soorten moet googlen

Ik ben akkoord om een 2de ronde te doen. Want er is op het laatst nog heel wat toegevoegd.

De meeste zaden kunnen nog wel blijven liggen tot volgend jaar denk ik, maar misschien is het niet slecht om de zaden waarvan de houdbaarheidsdatum gaat verstrijken, om deze te verdelen in de 2de ronde?

Als we de 2de ronde dan terug bij mij laten eindigen kan ik tegen het begin van de ronde voor volgend jaar heel wat nieuwe tomaten soorten en nog andere zaden toevoegen. Want ik ga weer een 20-tal nieuwe soorten proberen, alsook paprika's en pepers.

Dus, aan alle geïnteresseerden voor een 2de ronde, laat van je horen. Dan stel ik zo snel mogelijk een nieuw lijstje op!

Geplaatst:

Ziezo, zaden geruild.

Ik heb de zaden die in de koffiefilters zitten in plastic gripzakjes gedaan en de benamingen eruit geknipt en vervolgens toegevoegd aan het zakje

Ook heb ik er enkele lege zakjes bij gestoken voor mensen die geen zakjes hebben.

Bij mijn zaden heb ik een papiertje met de info erop in het zakje gestoken, dus als het leeg is gebruik dan zeker het zakje verder

Geplaatst:

Jill had mij al een pb'tje gestuurd dat de envelop terug in België gearriveerd is en vol met leuke dingetjes zit...dus ik ben nu helemaal verlekkerd en heel benieuwd wat voor leuks er allemaal in zit

Voor die tweede ronde doe ik weer met veel plezier mee!!

Geplaatst:
Ik kon deze jaar niet meedoen, omdat ik nog geen bio zaden had. Gelukkig heb ik voor de kerst mijn eerste Bolster soorten gekregen (10 pakjes). Ik probeer door de jaar ook alleen bio te kopen en dan kan ik, misschien, volgende jaar ook meedoen met de enveloppe. Maar success met het initiatief, ik vind hem heel leuk

Hoi Estemy,

Er is dit jaar nog een 2de ronde. Wil je graag meedoen?

Groetjes

Geplaatst:

Denk het wel, ljkt mij beste om dezelfde volgorde aan te houden.

Ben benieuwd welke nieuwe zaden er bij gevoegd zijn, zoals hierboven beschreven stond dat zelfs gegoogled moest worden

Geplaatst:

MaupyOnRide ik zie dat je in Capelle aan de IJssel woont. Mijn zus werkt daar en zou dus de envelop bij je langs kunnen brengen, als jij en de rest van de deelnemers er geen bezwaar tegen hebben dat jij als eerste aan de beurt gaat zijn. Of als laatste dan kan ze hem bij je afhalen.

Ik heb net een berichtje aan Jill gestuurd om te vragen of ik hem morgen bij haar kan komen halen. Als dat lukt starten we de tweede ronde al binnen een paar dagen.

Geplaatst:

Dat zou voor mij geen probleem moeten zijn, dus mij zal je niet horen klagen. Hoe eerder we de zaden rond kunnen gooien, hoe eerder iedereen wellicht de mooie aanvulling kan hebben.

Maar dan moeten we wel een nieuwe verzendlijst hebben op volgorde.

Weet niet in welk deel van capelle je zus werkt jenneke, ik zelf in middelwatering, werk zelf in oostgaarde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...