Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Micro Tom krijgt al bloemetjes


Lisa

Aanbevolen berichten

Ik heb in totaal 12 soorten tomaten in de kas, o.a. de Micro Tom die ik omdat ik de zaden later binnen kreeg pas in de laatste week van april heb kunnen zaaien. Ondanks dat het de kleinste soort tomaat ter wereld is had ik natuurlijk nog totaal niet verwacht dat er bloemetjes aan zouden zitten. Maar vanochtend was ik zeer verbaasd om te ontdekken dat er knopjes aan zitten. Zoals je kan zien is de plant nog maar krap 4 cm hoog!

Is er iemand die ervaring heeft met het kweken van de Micro Tom en mij kan zeggen of dit normaal is, of dat ik de bloemetjes moet weghalen? Ik moet zeggen dat het er wel schattig uit zou zijn zo'n mini mini mini plantje met tomaatjes eraan. 2ch9pax.jpg

aangepast door Gast

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik ook! Ik heb vroeg in het jaar micro toms gezaaid. Deze plantjes werden eerst een struikje (15 cm. ongeveer) voordat de eerste bloemetjes verschenen. Inmiddels hangen ze helemaal vol met tomaatjes en de eerste tomaatjes beginnen te verkleuren. Maar ik heb ook ergens in april nog gezaaid. Daar is een micro tom plantje van overgebleven die ook al heel vroeg bloemknopjes ontwikkelde. Dit is mijn eerste jaar tomaten zaaien dus ik ben absoluut onervaren, maar ik heb toch maar de bloemknopjes verwijderd. Het is een beetje een de-klok-en-de-klepel-verhaal, maar ik dacht dat het tomatenplantje eerst maar zijn energie moest steken in groeien en daarna pas in tomaatjes maken. Ook had ik bedacht dat ie misschien bloempjes was gaan maken omdat ik te weinig water had gegeven en ie zich daarom had gestort op voortplanting. Of het ergens op slaat weet ik niet, maar het waren iig mijn overwegingen.

 

2lk9sti.jpg

Het vroege zaaien versus het late zaaien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...