Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

peultjes, hoe doen jullie dat?


marije124

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ontdekte zojuist een aantal peultjes maar................nog lang niet genoeg voor een maaltijd voor 2 personen.

Eigenlijk loop ik hier vaker tegenop en ik vraag me af hoe jullie zoiets oplossen?

De eerste plukken en in de koelkast bewaren tot je genoeg hebt of hoe? Je kunt ze ook niet te lang laten doorgroeien lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peultjes kun je niet zo lang bewaren en ook uit de vriezer vind ik niet zo lekker! Je kunt wel bv. een paar peulen ergens door doen, een roerbakschotel, de bami etc. maar wat ook kan is de peulen laten hangen, totdat je erwten hebt (de peul zelf is dan niet meer lekker, dus dan moet je doppen.)en die kun je dan samen met de nieuwe peultjes eten.

Dit "probleem" is gelukkig van korte duur want binnen no-time zul je zeker een maand lang volop kunnen oogsten!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde probleem met mijn doperwten. Niet genoeg planten om onszelf in een keer van een maaltje te voorzien. Heb bedacht dat ze vast erg lekker zijn door salades of risotto's of als toevoeging aan de minestrone soep. Ik verzin wel wat. Wat zelfgeteelde doperwtjes moeten toch wel hemels zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde probleem met mijn doperwten. Niet genoeg planten om onszelf in een keer van een maaltje te voorzien. Heb bedacht dat ze vast erg lekker zijn door salades of risotto's of als toevoeging aan de minestrone soep. Ik verzin wel wat. Wat zelfgeteelde doperwtjes moeten toch wel hemels zijn .

 

Die zijn zo waanzinnig lekker als je blik of pot gewend bent. Ik zit er nu al naar uit te kijken dat ik ze heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zo lekker, eigengeteelde doperwerten zijn niet te vergelijken met die uit de suppermarkt, zo heerlijk (zoet)! Vroeger hield ik er niet zo van maar uit eigen tuin, maak me er maar voor wakker

 

De peultjes die ik niet oogst laat ik, zoals koert schrijft, hangen om later te doppen als erwten.

 

@jasmi: hier groeien ze voorlopig dit jaar ook niet geweldig. Zal inderdaad een combinatie van droogte (wat ook weer bevorderlijk is voor aardvlooien) en plaagdieren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een beetje geduld dames , komt echt wel, het begint net, van bv. 8 planten kun je over een weekje of 1 a 2 echt wel een redelijke oogst halen! Doperwten zijn wel weer goed in te vriezen dus daarvan kun je zeg maar kleine porties opsparen tot dat je genoeg hebt.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...