Wims Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Ik heb sinds dit jaar een moestuin. Daar staat een halfstam kerseboom in die niet (of slecht) is gesnoeid en heeft nu 4 enorme takken ontwikkeld. Momenteel staat hij in bloei dus doe ik er niks aan, maar als ik die 4 takken rigoreus ga inkorten loopt de boom dan nog weer uit? En wanneer kan ik dat het beste doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 van horen zeggen.... -haal de takken weg tussen half juli en half augustus -niet meer takken weghallen dan 1/5 van de takken die de boom heeft -maak zo klein mogelijke wonden, in de praktijk betekent dit dat er een klein stompje blijft staan om inscheuren te voorkomen moet je de takken niet in een keer afzagen, maar in gedeeltes -smeer de wonden in met een wondafdekmiddel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Foto...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wims Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Hierbij nog een paar foto' s van de kerseboom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 is het geen morel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wims Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Kan een morel zijn, we hebben de tuin dit jaar voor het eerst. Morel is zuur niet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Ik zou er helemaal niets aan doen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 een morel loopt steeds aan het eind van de takken verder uitweet niet wat er gebeurt als je rigoreus snoeit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sin Fronteras Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Ik zou er ook niets aan doen. Basisvorm is prima. Kersen/morellen hoef je niet of amper te snoeien. Zou er pas iets aan gaan doen als je andere boompje (rechts op de tweede foto) concurrentie krijgt. Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 ik heb geleerd dat je kersenbomen uberhaupt niet hoeft te snoeien dus ik zou er alleen iets aan doen als je de boom te groot vindt ofzo. Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts