Richard74 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Hallo, Ik heb voor het eerst een augurk gezaaid, van de vier zaadjes zijn er ook vier opgekomen. Ik heb dat gedaan in een P9 potje dus ik ga er vanavond drie vermoorden, blijft pijnlijk om te doen. Alleen, het potje staat nu in de vensterbank en ik ben bang voor fileren. Kan het potje al naar de koude kas denken jullie? De tomatenplantjes staan er ook al en die doen het er erg goed, worden heel stevig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 In de volle zon fileert er niet zo veel bij mij. En een plant als een augurk kan je altijd dieper zetten als je gaat verplanten. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard74 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Bedoel je dat het beter is om hem binnen te laten staan? Mijn voorkeur gaat uit naar de koude kas namelijk, behalve als ie het daar niet gaat redden natuurlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Alles die ik nu zaai gaat onmiddellijk naar buiten. Heb ook komkommerzaailingen in de (glazen) serre staan. Doen het voorlopig goed.Geen zin om mijn vensterbanken terug vol te zetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roseapple Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Hier verwachten ze nachtvorst, laat je hem dan ook in de koude kas staan? Ik zit te twijfelen, de mijne zijn wel opgekomen in de koude kas, maar het was dan ook heel mooi weer en nu komt er nachtvorst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Mijn augurken heb ik gezaaid in de kas, kan prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Staan bij mij in de koude bak en indien nodig (als het 's nachts nog koud zou worden) binnen. In het potje dat je toont, kan je maar 1 plant opkweken. Augurken en pompoenen worden niet graag verpot. Volgende keer dus beter in 4 potjes zaaien . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard74 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Ik ga ook niet verspenen, ik zaai er 4 in een potje en kijk wat er opkomt. Meestal haal ik dan al snel de twee slechtste weg en wacht nog even om te zien welke de beste is. Nu zijn ze alle 4 mooi dus over een uur heb ik er 3 vermoord. Maar goed, morgen zet ik hem in de koude kas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Dat betekend dus dat ik niet kan verspenen? Ik heb ze alle in 1 grote bak gezaaid, 10 stuks. Hoe moet ik dat dan doen? Gewoon proberen maar? Ik wil ze gewoon in aparte potjes hebben, om straks uit te poten in de tuin. Kan iemand me een hart onder de riem steken? Gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Joh, gewoon proberen! Met zoveel mogelijk aarde om de wortels verpotten, dan goed wateren en verder vochtig houden. Misschien zelfs eerst even in een kweekkasje de eerste paar dagen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Ik heb mijn plantjes voorgezaaid in een zaaitray en alle plantjes verpoot, geen enkel probleem. Heb het hele plantje plus kluitje zo hoppa in een grotere pot gezet met verse potgrond. Geen centje pijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Nou da's mooi Nog even doorgroeien, en dan probeer ik het ook gewoon... Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Voorzichtig verspenen, dat moet lukken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Kan ik deze augurkjes verspenen naar grote potjes?Ze worden zo slungelig nu... Sorry foto staat op z'n kop Hoor het graag van jullie... Gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Ja hoor, lekker in een groter potje zetten, de mijnen staan in een p9 potje ( 9 cm) , gaat echt prima. Wat ik heb gedaan is met een theelepel het plantje uit de grond geschept, en zo in het al gereed staande potje gestopt. Beetje extra aarde er op, beetje lauw-warm water geven, en komt helemaal goed. Ik heb ze zelf tot vlak onder de kiemblaadjes ingestopt, zo krijg je mooie , gedrongen plantjes die wat steviger staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 En waar heb je ze daarna gezet? In de zon? Uit de zon? In de schuur? Buiten? Wow veel vragen... Hoor graag van jullie... Gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Ze staan in mijn kas, al vanaf het begin. Ik heb ze in zaaitrays gezaaid, en toen verpot, ze staan binnen in mijn glazen broeikas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antoine Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Dan hou ik ze maar even binnen staan, niet in de zon waarschijnlijk? En na ijsheiligen laat ik ze dan maar een week uitharden in de koude bak, en dan vurt naar buiten.... Bedankt hoor! Gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts