jochenb Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Goeiemiddag, Ik ben vorig jaar naar een plantenbeurs geweest en hebdeze aardbeien gekregen, ze vertelden me dat het uberlekkere aardbeien warenmaar meer en meer vrees ik dat dit bosaardbeitjes zijn? Kan iemand me vertellen welke soort dit is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Dan is er toch niks gelogen? http://www.tuinieren.nl/plant/europees-bosaardbeitje-fragaria Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jochenb Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 Had toch iets grotere exemplaartjes verwacht, maar weet nog altijd niet welke soort het is.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Naar mijn inzien zijn kleinere aardbeien zoeter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrones Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Ik vind de bosaardbeien eigenlijk het lekkerste, ook klein. Doordragende vind ik persoonlijk minder qua smaak dan de aardbeien die aanmatig geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 als de bloemetjes gelig zijn zullen het wel bosaardbeitjes wezen; anders wordt het heel lastig, zelfs als je vruchten hebt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Gelige bloemetjes bosaardbei? Ik dacht dat aardbeien met gele bloemetjes ganzerikjes waren en dus geen echte aardbeitjes. Ik heb in mijn tuin de wilde bosaardbei met witte bloemetjes, en de gele bloemetjes van de oneetbare ganzerik"aardbei" staan en het blad/de groeiwijze is ook echt anders als je goed kijkt. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 klopt Marijke Fragaria vesca is de eetbare bosaardbei met witte bloemetjesPotentilla indica is de schijnaardbei met gele bloemetjes, noemen we hier ook wel bosaardbeitjes, sorry, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Misschien even een foto maken van een plantje van wat dichterbij en bovenaf? Mét bloempje erbij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jochenb Posted May 4, 2015 Author Share Posted May 4, 2015 komt in orde leuke discussies die hier passeren ben eigenlijk op zoek naar een doordragertje ("mara des bois" of "Ostara") Maar vind ze niet zo eenvoudig, dus mocht iemand dit lezen die dergelijke soorten weet te vinden, ben ik ook altijd curieus naar:p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Maar de 'mara des bois' is toch een bosaardbei(kruising) dus je zoekt naar iets waar je niet naar opzoek bent Ik zou afwachten wat de planten geven en proeven, lekkere kleine aardbeien in een massale hoeveelheid kunnen ook een hongertje stillen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 http://aardbeiplantje.nl/webshop/index.php?route=product/category&path=59 Daar kan je ze kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jochenb Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 Mara des bois is iets groter dacht ik en een leuke doordrager. Nu ik wacht zoiezo af hoor maar was eigenlijk gewoon curieus:p heb nog wat fotootjes gevonden en had eigenlijk graag geweten welke soort het gewoon was Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts