Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

HELP Kwijt geraakt op de MTFD!


Goldfish

Aanbevolen berichten

Wie heeft er een donker plastic potje met daarin een gele naamsteker (tekst Odna.....nog iets) gesignaleerd bij het uitpakken van al dat moois van de MTFD? Was bestemd voor Loes en nadrukkelijk niet voor katten! Die zullen het plantje bij eerste gelegenheid waarschijnlijk om zeep helpen.... Gaat om een Actinidia Polygama (familie vd kiwi), in het Engels bekend als Silvervine.

 

- zwart rond plastic potje, iets van een P10 qua formaat

- geel smal langwerpig stekertje met zwarte inkt met daar op een stuk of 10 letters beginnend met Odna...

- plantje is denk ik een centimeter of 10 hoog.

- stond in de buurt van dit kratje van Loes:

Kratje-Loes52071430837592.jpg

 

 

Van het plantje zelf (dat hooguit 10cm hoog is) bestaan helaas geen foto's daarom maar een voorbeeld van internet gehaald.

 

Actinidia-Polygama-voorbeeld-168551430641822.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een van de tafels lag een briefje met daarop gratis, met een pijl naar de kattenspeeltjes.

Mijn vouwkrat met plantjes is onbedoeld vlakbij dit briefje terechtgekomen wat mogelijk verwarring heeft veroorzaakt.

Bij wie bevind dit plantje zich nu???

 

 

Het betreft dus een stekje van de Actinidia Polygama. Dit stekje is speciaal voor mij met veel moeite uit het buitenland gehaald en met behulp van Goldfish op de MTDF terecht gekomen. ik had het plantje na ontvangst natuurlijk direct in de auto moeten zetten maar dat is achteraf.... ik baal gigantisch .

Zou degene die dit stekje per ongeluk heeft meegenomen contact willen opnemen? mag ook via PB.

 

Zoals Goldfish al meld is dit een plant die een onvoorstelbare aantrekkingskracht heeft op katten. Dit stekje kan dus beslist niet buiten staan of binnen in bereik van katten.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Foto zou helpen (zal het wel herkennen denk ik) maar het blad lijkt niet op dat van een framboos. Heb t plantje maar kort in bezit gehad (ritje Lent-Zelhem) dus zelf ook geen foto van gemaakt.

 

- geel stekertje met daarom in zwarte inkt: Odna......... Is een Oekraiense naam als ik mij niet vergis.

 

- plantje centimeter of 10 hoog?

 

- zat in een zwart plastic potje, ongeveer een P10 denk ik qua formaat.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gegoogled. Klinkt als een interessante plant, maar wel een plant die je alleen kunt gebruiken als je een plek hebt die volledig afgeschermd is van katten, bijvoorbeeld een binnenplaats. Ik heb hem voor zover ik weet niet, ik heb alleen aan mij overhandigde planten en wat van de zaaitafel, maar ik zal voor zekerheid kijken of hij bij mij verdwaald zou zijn (wat ik voor je hoop, want dan is hij terecht, maar ik vrees van niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohw wat balen! Je was er juist zo verguld mee loes! Ik heb nog even extra gekeken maar hier is het niet. hopelijk komt het boven water.

PS: poezels danken je hartelijk voor het speeltje!!

http://www.fromapreciousplace.nl

Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren.

 

Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zag de stek er uit? Volgens mij heb ik 1 plant zonder naam erbij, maar die lijkt behoorlijk op een framboos.

 

er zat wel een label in het potje gestoken.

mocht je twijfelen misschien een foto?

 

Totaal geen label. Ik zal straks in de tuin kijken, maar ik heb geen onbekende labels gezien, en die ene is volgens mij echt framboos, en ik heb gegoogled op jouw plant, en die is glad.

 

Ik heb trouwens wel een hele tijd een losse pot met plantje in een doos gezien op het stuk tafel naast me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit plantje stond in een vouw kratje met nog andere plantjes, rozemarijn, rode framboos, aardbeitjes, tijdschriften,enzovoort. op het krat stond mijn naam. Eerst stonden er nog allemaal kratten/bakken/ruilgoed naast mijn krat. toen er mensen naar huis gingen werden de ruiltafels natuurlijk steeds leger, bleef mijn krat over en is een stukje opgeschoven tegen het A4tje met "GRATIS ->" naast de pijl de kattenspeeltjes.

 

 

mijn krat voor de MTFD:

P1100091.jpg

hieruit is het betreffende plantje en een rozemarijnplantje (daarvan had ik er 2 gekregen dus dat maakt niet uit).

 

edit: even voor het tijdsidee. ik heb het plantje smiddags na de rondleiding bij de varkens gekregen(totaal geen besef van tijd), rond 5uur vertrokken we en miste ik het plantje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het plantje wel gezien maar toen was hij nog bij Goldfish lijkt erg op de plant op de foto in het eerste bericht.

De planten die ik heb gehad van Goldfish waren niet gelabeld met de naam van de gever of de naam van de ontvanger dit laat toch maar weer zien hoe belangrijk dit is.

Ik hoop dat hij nog boven water komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat dit plantje niet gelabeld is komt denk ik ook omdat Goldfish deze onderweg heeft opgepikt. plantje heeft al een reis gehad voordat het op de MTFD aankwam.

 

Fijn dat iedereen moeite doet om even te kijken en meedenkt dat wordt gewaardeerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Angela heeft zeker een punt voor wat betreft t labelen, maar ik had niet de tijd en discipline om de ruim 100 voorwerpen die ik bij me had allemaal individueel te labelen. Bij de fruitstruikjes had ik geen zin om vooraf te bepalen wie nu de hoogste of de best vertakte struik zou krijgen. Dus heb ik iedereen zelf laten kiezen.

 

Maar had zeker de aardbeien in P10's en wat andere snel te verwarren dingen moeten stickeren. Is dus de les van mijn voor de rest superleuke eerste MTFD.

 

Ook Loes heeft gelijk: ik heb t plantje zijn reis Gent-Lent-Zelhem alleen het laatste uur bij me gehad. Maar dan nog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemaal weer lessen voor de volgende keer

ik zal mijn krat met spullen ook niet meer op de tafel laten staan. en ook zelf de gekregen plantjes een label met mijn naam geven mocht dat niet gebeurd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...