Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Courgettes al naar buiten?

lupos

Recommended Posts

Als je je plantje binnen hebt opgekweekt ( waar ik eigenlijk vanuit ga ) kan je nu beginnen met afharden.

Laten wennen aan de buitenlucht.

Als het plantje een paar dagen overdag buiten is geweest kan hij eventueel uitgeplant worden.

Hou nog wel de weerberichten in de gaten!

Het is nog niet eind mei, dus kans op vorst is er nog..

En dat is funest.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Ik heb ze al 4 weken buiten staan en de eerste courgettes zitten er al aan. Ze staan wel in een tunnel en met de afgelopen vorst heb ik er vliesdoek overheen gelegd en over de tunnel een oud gordijn. Buiten temp was hier in twente -8 graden en in mijn tunnel bleef het 7 graden boven nul.

Bedankt allemaal,ik heb 2 planten buiten gepoot (2dagen afgehard) 1 groene en 1 gele, op hoop van Zegen Maar nog genoeg achter de hand, die ik morgen moet verspenen, ze groeien de potjes uit en vertonen al 'knoppen' Ik heb 4 soorten..groen, geel, licht groen en ronde, zijn er nog meer kleuren?

Ik heb dit jaar "witte". Op het eerste zicht is de courgette op de foto van het zakje zaad wit maar er zijn hier en daar wel nog wat sporen van lichtgroen. Gekocht bij vreeken.

Almond:

Oude wijsheid: Hou je aan ijsheiligen, dat doe ik ook nog steeds, en het is altijd veilig...

Als je de Courgette in de volle grond zet wil ik graag dat je ze de eerste dagen wel verwent. Dus graag een scheutje warm water (Huh warm ?? Ja! Gieter altijd gevuld wegzetten, zo kan je altijd warm water geven van een paar graden warmer dan rechtstreeks uit de sloot... Dat vinden jonge waterminnende planten fijner) En eventueel wat bemesten met koemest (korrels)...

Succes!

Gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Ehm waarom richt je je post aan mij Anton? Bedoel je soms Lupos?

Ik noemde nog een courgette soort/ kleur op voor Lupos en had verder geen vragen over courgettes

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

En de zogenaamde IJsheiligen zijn ook niet helemaal heilig, het kan ook zomaar daarná ook nog nachtvorst geven. Dit gebeurde twee jaar geleden nog in eind mei.

Uitzonderingen bevestigen de regel...

Een flinke wind uitschieter en het is ook "knak", dat is wel balen maar het gebeurd soms. Kan je ook wel weer oplossen om op een plaats te zetten waar het nooit zo hard waait, maar daar moet je dan ook wel een plek voor hebben.

Ik heb altijd een emmer bij de hand voor deze situaties. Maar ik zeg erbij dat een Courgette vaak een gedrongen plant is en niet erg de hoogte in gaat... Veel last van de wind hebben ze niet als ze volwassen zijn. In het eerste begin kunnen ze wel wat fragiel zijn, maar ze groeien als de spreekwoordelijke kool..

Gr Anton

• 1 month later...