Geplaatst: 5 mei 201510 j mn tomatententje heeft het juist 2 weken in mn tuin gestaan door de storm van vandaag al mn tomatenplantjes kapot tentje buigt helemaal voorover door de harde wind en planten die erin staan gekraakt op de hoofdsteel
Geplaatst: 5 mei 201510 j Wellicht is het verstandig om voortaan pas te poten na ijsheiligen.Tot die tijd kan er nog van alles gebeuren.Ik moet ook nog tomaten op de koude grond zetten maar ik houd altijd de weersverwachting van de komende 2 weken in de gaten.Dan kom je niet zo snel voor rare verrassingen te staan. http://www.weerplaza.nl/15daagse/
Geplaatst: 5 mei 201510 j Stormen zijn helaas niet voorbehouden aan de tijd voor ijsheiligen... Maggy, je kunt de toppen van de tomaten gaan stekken, dan heb je waarschijnlijk binnen no-time weer mooie plantjes. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 5 mei 201510 j Auteur nu het gedaan is met regenen vlug de potten binnen gezet en de schade valt nog mee maar zo een tentje is dus blijkbaar toch niet veel hoor ze is niet stuk maar ze ligt wel uiteen het valt nog mee
Geplaatst: 5 mei 201510 j Zo,n buizenframe,met plastic? Ja ,die zijn echt zo stukgewaaid met deze storm
Geplaatst: 5 mei 201510 j Mijn kas (3x2m) heeft het ook niet uitgehouden Folie beetje kapot en minstens één stang afgebroken. En het bonenrek ligt om, maar dat is niet zo erg, niks kapot.
Geplaatst: 5 mei 201510 j mn tomatententje heeft het juist 2 weken in mn tuin gestaan door de storm van vandaag al mn tomatenplantjes kapot tentje buigt helemaal voorover door de harde wind en planten die erin staan gekraakt op de hoofdsteel Ai pijnlijk, maar zo'n "Aldi tentje" stelt inderdaad niks voor. Heb die van mij nog niet durven plaatsen uit schrik dat ze al stuk zou zijn voor we kunnen beginnen met uitplanten Gelukkig valt het nu toch nog mee met de planten en de kas bij jou, de gebroken stengels stekken zou moeten lukken
Geplaatst: 5 mei 201510 j Maar Geert toch, hebt ge dáár uw geld aan uitgegeven.Jammer maar een pint drinken in 't café is dan een betere investering hoor.Die dingetjes zijn nu echt niets waard hoor, waait het, gaan ze kapot, regent het, gaan ze ook kapot, schijnt de zon te fel, gaan ze nog maar eens kapot.Ik heb er ooit eentje gekregen, was binnen de twee weken kapot, heb het weggegeven maar eerst veel verbeterd. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 5 mei 201510 j Mijn tunnel was begin dit jaar al aan flarden gescheurd. De buizen waren wel nog goed, dus flink wat verstevigd met houten balken en UV bestendig folie erop en staat nu als een huis. Dus het kan nog wel wat worden misschien?
Geplaatst: 5 mei 201510 j Alle waar naar zijn geld.Koop iets goeds of koop niets.En je werk aan de planten en je geld naar de knoppen. Hortus est amicus meus.
Geplaatst: 5 mei 201510 j Maar Geert toch, hebt ge dáár uw geld aan uitgegeven.Jammer maar een pint drinken in 't café is dan een betere investering hoor.Die dingetjes zijn nu echt niets waard hoor, waait het, gaan ze kapot, regent het, gaan ze ook kapot, schijnt de zon te fel, gaan ze nog maar eens kapot.Ik heb er ooit eentje gekregen, was binnen de twee weken kapot, heb het weggegeven maar eerst veel verbeterd.Ik heb er één zelf gemaakt en zo'n prullending "gekocht", moet toch op tv kunnen laten zien dat je zoiets beter niet koopt Heb ook van alle tomaten en paprika's die daar ingaan een dubbelganger die de stevige constructie ingaan. Maar ik ga het geheel wel keurig verankeren (speciaal staven/betonijzers voor gekocht, dat kost 2 keer niks) zodat het de rest van de tuin niet tot een puinhoop maakt bij schade.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.