Geplaatst: 25 mei 201510 j Nee hoor......ik heb hier 3 planten en die staan al buiten in de volle grond. Ze hebben al een aantal bloemen open (gehad).....ik hoop dat t hier niet gaat vriezen dan want op die link van Robo zie ik niks ergs aankomen voor t zuidelijkste zuiden...toch?
Geplaatst: 25 mei 201510 j Bij mij zijn ze nog klein: Maar sinds deze foto's zijn ze alweer gegroeid.
Geplaatst: 25 mei 201510 j Deze hebben buiten gestaan toen er twee fikse hagelbuien vielen, een paar dagen geleden. De witte plekken zijn dus geen enge ziekte maar gewoon witte hagelslag. Sindsdien staan ze weer binnen, maar op een dag zoals gisteren wel overdag naar buiten.Kalmpjes aan, het is nog niet de tijd alhier.
Geplaatst: 25 mei 201510 j Mijn courgettes, 2 stuks in de kas, hebben her en der witte vlekken op het blad? Geen schimmel denk ik.... maar wat dan wel? Kalk? Ik geef water op de grond en niet over het blad..... Meststof? Het zit ook in een doorzichtige plastic beker waardoor ik de tomaten water geef
Geplaatst: 25 mei 201510 j Geen idee maar ik schrik wel een beetje. Mijn courgettes waren vóór de hageldag mooi donkergroen en gaaf, da dag erna waren ze grauw/grijs met die witte plekken en nu beginnen ze weer groen bij te kleuren.Misschien overbemesting? Dat kan ook witte (brand)plekken geven.
Geplaatst: 25 mei 201510 j Holland, is het misschien gewoon kalkaanslag? Ik weet niet hoe hard het water is waar jij woont?Kan je het van het blad afwrijven?
Geplaatst: 25 mei 201510 j Het ziet eruit als kalk en niet als een schimmel of iets dergelijks. Ze staan ook "droog" in de kas. Maar ik heb inderdaad geprobeerd het eraf te wrijven en zelfs krabben met mijn nagel, maar dat ging niet
Geplaatst: 28 mei 201510 j Zo zien ze er nu dus uit lekker in volle grond tussen de maïs en zonnebloemen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.