Dina Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 (edited) Beste iedereen, Ik had het plan gevat om tomaten in een emmer op de kop te laten groeien, dus plant naar beneden (dit i.v.m. ruimte - en zonneschijngebrek, ik heb een soort vrij hoge pergola gemaakt, zodat de planten door de hoogte, hoop ik, meer zonneschijn vangen). In de bodem van de emmer heb ik een gat geboord, en in dat gaat weer een kapot gesneden plastic flessenhals gedrukt met de hals naar beneden, daar wil ik dan de plant doorheen laten komen. Op sommige sites (vooral Amerikaanse) wordt dit aangeprezen (o.a. met de Topsy Turvy professioneler dan mijn versie weliswaar), maar op een Nederlandse site gaf iemand aan dat het niet werkt, omdat tomatenplanten van nature omhoog willen groeien, en het gevolg was dat de stengels uiteindelijk braken. Het gaat om de tomatensoorten: Roma-, honing-(dus kleinere vruchten), en vleestomaten. Nu is mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt! Groet, Dina Edited May 8, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Ja, zie bijvoorbeeld hier: tomatengroeizak-t16554.html? topsy-turvy-t119.html? tomaten-in-hanging-baskets-welke-soort-t222.html? Ik heb het ooit geprobeerd en het werd niets. Zo'n plant groeit in een boogje weer omhoog en knakt dan gewoon. Ik heb dit nieuwe topic nu op slot gedaan. Je kunt eventuele vragen of ervaringen (mocht je het toch gaan doen ) delen in de oudere topics Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts