Addie Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Ik heb dit jaar voor het eerst tomaten in een hanging basket geplant. Dit ging redelijk goed maar ik wil volgend jaar een zoetere tomaten soort die goed in een hanging basket groeit. Heeft er iemand een leuke tip? Ik heb trouwens de methode die te zien was in een aflevering van BBC gardnersworld gebruikt: http://www.gardenersworld.com/plants/pots-containers/tomato-parsley-hanging-basket/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Ik kan je de volgende tomaatjes aanraden op basis van onderstaande bron (dus niet uit eigen ervaring helaas).Ze zijn allemaal te koop bij de Nederlandse zaadhandels (zoek via google) Tomaat Garden PearlDoor zijn gedrongen en compacte formaat is het een ideaal soort voor baskets, bakken, potten en containers. Vormt vele smakelijke rozerode kerstomaatjes Tomaat MaskotaEen productief ras met smakelijke, rode kerstomaatjes van 25 a 35g. Ideaal voor potten, containers en kleine plekjes. Tomaat Tumbling Red tom (ook in gele variant)Zelftoppende balkontomaat, dieven is eveneens niet nodig. Geeft grote kerstomaten. Ideaal voor de teelt in containers maar kan ook hangen in baskets. Bron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Addie Posted January 20, 2011 Author Share Posted January 20, 2011 Om hier nog even op terug te komen: ik heb op tabernal een aantal rassen gevonden: http://www.tabernal-zaden.nl/contents/nl/d110.html ze staan onder de noemer 'balkontomaat'. Maakt het niet makkelijker om te kiezen maar ik ga denk ik voor de Tomaat Tumbling Red tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Deze site staat al eerder ergens hier vermeld. http://www.freewebs.com/ruudendiana/zadenlijst20102011.htmhele leuke site met heel veel info. O.a. over tomaten. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Is de foto hierboven van de Tomaat Tumbling Red tom, want dat is wel een heel mooi groeiende plant. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Wow ja die is echt super. Ik zou bijna 'meteen' die soort zaden kopen als ik niet wist dat het vast gekweekt is door iemand die het super goed kan, en mijn resultaten waarschijnlijk anders zijn. Ik heb al wel wat mini tomaten zaden, een andere soort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Addie Posted January 24, 2011 Author Share Posted January 24, 2011 Hansm: Onder de foto (via die bron in erik zijn bericht) staat: Hundreds and Thousands. Inmiddels heb ik al zaden gekocht (de Tumbling Red tom) Ik vraag me alleen af hoe het straks zal gaan met die tomatenziekte (phytopthora)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 Oke dankjewel ! Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juna Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 Ik wist niet van de tomatenziekte af, en heb het gegoogled.. dat ziet er niet zo goed uit zeg. Wel denk ik er nog steeds over om gewoon die tomatenzaadjes te kopen en het te proberen, maar als ik dat doe heb ik vier soorten tomaten in m`n kleine tuintje. Natuurlijk weet ik niet of ze allemaal lukken, en kan ik altijd een plant weggeven aan m`n moeder of iets dergelijks dus het kan best Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Addie Posted January 27, 2011 Author Share Posted January 27, 2011 Ik had er vorig jaar pas op het einde van het seizoen last van, dus je moet geluk hebben En natuurlijk het water niet over de bladeren gieten zodat ze nat blijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Hier heb ik ook nog een vraaje over.. Hoe groot (diep) moet zo'n basket zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annemiek123 Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Ik heb altijd 4 soorten in de hanging baskets, je moet ervoor zorgen dat je plastic onderin legt, of kranten ofzo, anders wordt de grond veels te droog. Verder gaat het prima, als je het bij kleine rassen houdt. Bij mij zit er oa in: tiny tim, thumbler red, pendulina geel (erg lekker) en de minibel. In zon basket gaat denk ik een liter of 4 aan potgrond?? Je hebt ook speciale potgrond voor baskets, die houdt meer water vast.....ik gebruik die niet. Mijn baskets hangen aan een touw in mijn Gouden iep boom, erg leuk, dit jaar wil ik er nog 2 bij. in de achterste zit silvery fir tree en de voorste dat jaar geen tomaat maar meloenpeer. tiny tim en rechts pendulina geel Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Dit kan ook, hoewel voor het oog niet zo mooi als de hanging baskets.Vanaf as dinsdag bij kruidvat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 deze is ook leuk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermoeke Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Thanks voor de antwoorden en tip.. Ik weet weer iets meer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts