Sofie Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Hallo iedereen, ik ben Sofie, 27 jaar en droom al lang van een moestuin.Dit jaar hebben we een oude hoeve gekocht met enorm veel werk aan MAAR met een redelijk stukje grond bij. Eindelijk kan ik mijn passie laten botvieren!Het zou de bedoeling zijn om 24 bakken te zetten, 1m20 op 1m20, verdeeld in 9 gelijke vakken.Om te beginnen heb ik er nu 4 en wat bloempotten met groentjes in. Helaas... Ik dacht dat radijzen een makkie waren, maar heb al direct prijs met de koolvlieg...Nochtans heb ik alles in februari gezaaid in potgrond.Nu, de radijsjes heb ik geoogst, maar kan ik nu gewoon een andere groente, geen kool, in de grond planten? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Kijk eens op deze zaaikalender, kunt ge heel veel op vinden. http://users.skynet.be/fa613009/BDZaaikalender2015_digitaal.pdf Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sofie Posted May 18, 2015 Author Share Posted May 18, 2015 Bedankt! Mar wat ik me vooral afvroeg is of die aaltjes van de koolvlieg iets zouden doen aan andere groenten?Of kan ik op die grond, met waarschijnlijk nog een paar wormpjes, gewoon verder zaaien en planten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 welkom koolvliegen: linkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Welkom naamgenoot van mijn dochter Van koolvliegen weet ik niks maar zou maar wat graag een boerderijtje hebben inclusief wat grond! Veel plezier op het forum! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna3 Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Welkom! Zou ook wel een mooie hoeve willen, lijkt me super! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haidabeach Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Hallo en welkom langenoot , erg leuk zo'n oude hoeve met moestuin erbij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Hier waren alle radijzen en rapen er vorig jaar aan voor de moeite, klein smerig rups/wormpje had ze propvol gaatjes gevreten herkenbaar verhaal dus.Prachtig toch zo'n oude hoeve met wat grond aan veel succes ermee en veel tuinierplezier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 welkom. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts