Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En dan ook een vraag:

Vorig voorjaar gezaaid, plantjes per twee bij elkaar gezet.

Dit jaar ziet dat er zo uit:

img1762k64801338126257.JPG

Vraag: is dat niet wat veel op zo'n klein oppervlak? De twee kleintjes wegknijpen of gewoon laten staan?

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Bij mij staan ze ongeveer van 11 tot 19 uur in de zon. Ze staan onder de bessenstruikjes, daardoor krijgen ze aan begin van de middag nog geen volle zon. Maar het gaat wel goed.

Edit: moet zijn 11 tot 18 uur. Sorry

Geplaatst:

Bij mij is welgeteld 1 plantje opgekomen en nu van iniminikabauterformaat! Er zitten blaadjes aan die toch echt aardbeiblaadjes zijn, maar nog geen cm groot in doorsnee. Ik vind hem te teer om buiten neer te zetten en ben benieuwd hoe dit kleintje zich gaat ontwikkelen.

Geplaatst:

Even een vraagje:

Ik heb zaaitjes gezaaid van de aardbei. Inmiddels heb al een 2 weken hele kleine (2 ieniminni) blaadjes. Hoelang duurd het voordat blad nummer 3 en 4 komen? Het lijkt een beetje stil te staan.

Geplaatst:

Blad nummer 3 en 4 verschijnen vanaf nu na precies zeven dagen, 3 uur en 17 minuten

In dit draadje wordt meerdere malen genoemd dat het wel even kan duren. Een tijdelijke groeistilstand na kiemen wordt meer (altijd?) ervaren. Vochtig houden, niet te nat, niet te droog, is het enige dat je kunt doen. Gewoon afwachten dus.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

In april heb ik een aardbeienzaadje gezaaid... Nu gebeurde er maar niets dus ik liet het potje lekker aanmodderen... en nu heb ik toch een miniplantje!!!

Zouden er nog vruchten gaan komen?

love life!!

Geplaatst:

Ik had in maart nog ini mini plantjes en heb nu de eerste 2 aardbeitjes gegeten....dus als je in september bent, wordt het smullen

Geplaatst:

Ik had ze eind januari gezaaid. Bij mij bleven ze tot eind mei vrij klein, maar de laatste weken beginnen ze te groeien dus misschien dit jaar nog aardbeien van de gezaaide plantjes.

img2012062415173913151340897429.jpg

Geplaatst:

Baron von Solemacher, van het Action kweekpakketje (Goodlife kweekset 0,89), op 2 april gezaaid (eigenlijk te laat).

En nu, precies 3 maanden later, de eerste bloemstengeltjes:

abaron71551341220824.jpg

Teelt: Buiten, in gewone bloembak, 2/3 potgrond, 1/3 coco peat, halfschaduw.

Geplaatst:

Mijn Sarian F1 aardbeien staan hier nu ook gezellig te bloeien! Ben erg benieuwd naar de smaak van deze aardbeien.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hoe ben ik te werk gegaan? Ik heb ze gezaaid in die potjes van de Action (met dat cocopeat spul), daarna heb ik ze in die bakjes gezet waar ze nu instaan (denk na een maand of zo). In die bakjes zit potgrond vermengd met een klein beetje cocopeat en dat was het. Beetje water geven als het nodig is, verder niks aan gedaan.... Misschien dat ik ze inmiddels wel beetje voeding kan gaan geven, voeding uit de potgrond is zo langzamerhand wel op denk ik...

Dat was het!

Geplaatst:
De mijne blijven nog steeds zo mini! Heb ze in mei gezaaid ofzo...

Om een idee te krijgen hoe kort of hoe lang het kan duren, mijn Action aardbeitjes:

2 april: Gezaaid

11 mei: imgupload/uploads/img1710k86501336719376.JPG

1 juni: imgupload/uploads/img1864k45141338569563.JPG

14 juni: imgupload/uploads/baron65641339688650.jpg

2 juli: imgupload/uploads/abaron71551341220824.jpg

(Expres alleen links -gekopieerd uit mijn blog-,en geen embedded foto’s, anders wordt de reply zo lang)

Geplaatst:

Tuinaarde uit een zak? Of aarde uit de tuin? (het ziet er uit als dat spul uit een zak). Dan zou ik ze er meteen uithalen (voorzichtig met een lepel) en ze in potgrond zetten. Tuinaarde is voor in de tuin, om op te hogen of aan te vullen bijv. Niet om in potten te stoppen en er zulke jonge plantjes in te zetten. Het is te bemest, te grof.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...