Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hmm als ik het zo hoor, zijn aubergines misschien niet de makkelijkste groenten. Maar volgend jaar volgt toch een nieuwe poging!

Bedankt voor alle reacties!

Geplaatst:

Anne, vorig jaar had ik een prima oogst van aubergines in potten. Ik teelde ze wel in een grote pot van 40cm diameter met 2 of 3 planten per pot op een dakterras op het zuiden. Voor de buitenteelt neem je het liefst vroeg soorten zoals Morden Midget en Little Green. Ondanks dat Listada de Gandia een laat ras is, kreeg ik daar vorig jaar wel redelijk wat vruchten van.

Dit jaar was het te koud denk ik. Slechts 3 vruchten, maar ze zagen er alledrie niet uit zoals het zou moeten.. Tja.

Geplaatst:

De White Eggs gaf hier in volle grond prima vrucht.

Of ze lekker zijn is een tweede, volgens mijn vriend niet, en ik ben geen aubergine liefhebber. Alhoewel deze een wat dikker velletje, buitenkant hadden, wat ik dan weer een wat betere bite vond.

Black Beauty, heeft hier een paar vruchten gegeven/hangen. Maar niet bar veel.

Maar de planten stonden ook niet op de beste plek in de tuin.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Mijn augergines heb ik naar buiten gebracht in april. Na een koude stop zijn ze opnieuw beginnen bloeien met zo'n tiental bloemen per plant. Uiteindelijk heb ik maar 1 vrucht per plant over kunnen overhouden, maar het zijn joekels.

sep-17-2015-00315541442523933.jpg

sep-17-2015-00130811442524076.jpg

Geplaatst:

de aubergineplant die ik heb staan is ook zo een 50 cm hoog maar kan die buiten blijven staan in de volle grond buiten, of kan ik deze beter oppotten en in huis zetten nu het koude en natte weer er aan komt??

Geplaatst:

Hier ook niet zo veel aubergines. Ik denk dat het ligt aan het weer want de andere, meer ervaren moestuinders hier op het complex hebben er ook minder dan andere jaren.

Ik ben zelf geen fan van aubergines maar had 2 verschillende planten gekregen van een buur. De ene plant heeft het nog goed gedaan(enkele vruchten + nog enkele kleintjes nu), de andere soort heeft maar 1 vrucht gehad. De aubergines hebben me niet kunnen overtuigen van smaak en komen er waarschijnlijk niet meer in de volgende jaren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...