Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Eetbare vijver?

AshaiRey

Recommended Posts

Leuke suggesties!

Weer een hoop om in te lezen, bedankt.

Maar de antwoorden zijn tot nu toe vegetarisch.

Nu weer ik dat goudvissen prima smaken. Ikan mas is een heel normaal en lekker gerecht in Indonesië. Ooit heb ik weleens aan rivierkreeftjes zitten denken. Heeft iemand daar evaring mee?

Groetjes,

Bram

een zoetwatermossel heeft geen smaak, is zeer taai en ruikt onaangenaam.

sommigen zeggen dat het wel eetbaar is, anderen zeggen dat het schadelijk is voor de gezondheid.

volgens mij zitten er wel veel eetbare lekkere diertjes in een vijver.

Ik denk dat er meer eetbaar is dan je denkt. (kikkerbilletjes )

Rivierkreeftjes vind ik een hele goede, zeker eetbaar. Als het hier hard geregend heeft -echte stortbuien- komen ze enmasse uit de sloot gekropen en ja, die zijn zeker eetbaar. Ik ga dan altijd met tas en handschoenen naar buiten

Ik vermoed -geen wetenschappelijke onderbouwing- dat je de vijver er wel op aan zal moeten passen en denk dat de rivierkreeft best wat ruimte nodig heeft.

Beschooiing; veel planten met schuilmogelijkheden. Hier en daar een dakpan in de vijver. En vergeet niet dat ze eruit moeten kunnen. Geen standaardbakje dus van het tuincentrum.

Houd je ons op de hoogte?

Leuk topic! Erg interessant!

Brasem is ook eetbaar heb ik gehoord

Al moet die wel eerst drie dagen zonder eten voordat je hem slacht dan zit die grondsmaak er niet meer zo aan

Ook kan je er nog forel in gooien...

Hoe groot is de vijver?

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Zorg er wel voor dat er geen invasieve uitheemse soorten in de vijver belanden. Er zijn zoveel problemen bekend met exoten in het water. Amerikaanse rivierkreeft is daar een goed voorbeeld van. Die vreten eerst alle vis op en worden daarna kannibalistich en worden daardoor overheersend

Vriendelijke groeten,

Holland

bijna alle rivierkreeften dat hier voorkomen, zijn van die Amerikaanse rivierkreeften.

deze dragen een schimmelziekte waar ze zelf niet van sterven maar de Europese wel.

welke vissen zijn geschikt voor een kleine vijver? (ze moeten wel eetbaar zijn.) ik ga ook terug een vijver zetten met eetbare "dingen" in.

Leuk topic! Erg interessant!

Ook kan je er nog forel in gooien...

Hoe groot is de vijver?

De vijver is 12m lang en bevat 15m3 water.

Vanuit het diepste punt (1 m) wordt het water opgezogen en aan naar de andere kant in een filter gepompt . Het filter loopt over op een water molen en stroomt zo weer terug in de vijver. Alles op zonne-energie natuurlijk

Forel gaat volgens mij niet lukken, daarvoor stroomt het water veelste weinig

Groetjes,

Bram

Gaaf dat je alles gerealiseerd hebt op zonne energie!

qua nodige stroming valt het naar mijn idee nog wel mee

Een stromingspomp van 2000 liter per uur is al voldoende vond ik op internet

Het enige nadeel van de forel is dat het roofvissen zijn je kan er dus niks anders bij inzetten

Wel leuk is dat je ze net als kois tam kunt maken

Stiekem ben ik wel erg benieuwd naar een foto van je vijver

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Zijn neem ik aan goudvissen? Daar in die vijver? Voila, daar heb je je antwoord. Goudvis (in groter stadium) is prima eetbaar.

Wel even uitkijken voor de graatjes en drie dagen in de badkuip, zodat de moddersmaak er af gaat.

PS

prive bericht blijft helaas in "uit" staan.

Ja, dat zijn goudvissen maar de grootste vissen zijn goud windes (de meer geelige vissen). Goudvissen zijn 'karperachtige' en hebben gevorkte graatjes dus je moet goed op letten met eten. Maar geen nood, de vissen uit mijn vijver eet ik niet hoor.

Over het prive bericht.

Heb hem wel ontvangen en gelezen. Nog bedankt voor de info en nu maar wachten op een grote hoosbui.

Groetjes,

Bram