henkg Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Die wil ik dus, in 2016.Voor mij de aller-lekkerste aardappel. Ontpitten is een crime, maar meer dan de moeite waard.Koken en eten met een beetje roomboter. Smullen! Vreeken verkoopt ze, maar schrijft: “beste consumptiekwaliteit, geen officieel pootgoed”Dan kan ik net zo goed die aardappelen bij bv AH kopen. Maar: hoe houd ik die supermarkt aardappels goed (ze zijn verkrijgbaar vanaf nu t/m augustus). Ik heb geen kelder of andere ruimte waar het koel is. Wild idee: nu nog poten (die van AH), en eind september de (kleine) opbrengst oogsten en bewaren. En als ik dan toch officieel pootgoed wil: Friese gieltjes, vergelijkbaar en net zo lekker? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Ik heb ooit eens aardappels in oktober gepoot, die kwamen het volgende jaar netjes op. Geen idee of dat ook lukt als je een hele natte winter krijgt.Ik heb ze toen trouwens wel een stuk dieper gepoot dan normaal. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Opperdoezer ronde is een beschermd ras en mag alleen in Opperdoes (klein dorp in Noord Holland) geteeld worden. Vandaar dat Vreeke ze niet kan leveren.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Maar toch worden ze wél aangeboden als poter voor de hobby-tuinder. Hier bij mijn vaste adres elke na-winter / vroege voorjaar te koop. Ik kan ze wel tegen die tijd voor je meenemen henk ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annemiek123 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Doet deze Opperdoezer het ook op zandgrond? iemand ervaring daarmee? Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 opperdoes heeft zavel, klei met 80% zandik zou het gewoon proberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Hoor hier op de moestuin, dat ze gewoon een paar kilo kopen op de markt in februarien deze poten. zelf nog nooit gedaan, maar waarom niet uitproberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
annemiek123 Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Ja heb de poters al binnen, ga het zeker proberen!! Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cees Tabak Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Ik dacht dat ze bij van der Wal gewoon in de lijst stonden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippi Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Ik heb ze ook van Vreeken, en volgens mij zijn het wel opperdoezers, maar mag je ze niet zo noemen als ze niet uit Opperdoes komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts