appelvrouw Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 (aangepast) Update 30 augustus: ik kan misschien niet komen en doe geen ruilafspraken meer voorlopig... Ik ben nog niet echt begonnen met de inventarisatie maar ik heb in ieder geval 5 gojibes plantjes ( foto niet van mijzelf) zaden oogst eigen oogst 2015zaden van blauwe tomaten:Indigo roseindigo AppleBlue beautyBumble bee zwarte tomaten:Black cherryKumato Gele tomaten:topaz or huan Umoonglowananas(ik schil de tomaten altijd. De ananas heeft maar erg weinig zaadjes dus wie het eerste komt...)wapsipicion GetreeptCherry Blush: Michale Pollan:(wordt nog geel/groen) Slazaad:St Antoine, de vroege sla hier uit de Lorraine, een kleine knapperige bataviasoort die goed tegen koude kan en dus zowel vroeg als laat in het seizoen gebruikt kan worden. Eigen oogst 2015 Zakjes houtasse..van eiken en beukenhout..van 1 of 2 kilo bijvoorbeeld ongezeefd ( er kunnen nog brokjes houtskool in zitten)Update 5 augustusSjalottes Gris. Deze sjalotjes zijn speciaal voor de salade of bv het maken van paté, het koken van mosselen, overal waar deze speciale fijne sjalottensmaak gewaardeerd kan worden. Ik had een goede oogst afgelopen jaar. Ik zoek de kleinere sjalotten uit om te ruilen en die zullen jullie zelf moeten opkweken tot grotere. Google er maar eens op en dan op afbeeldingen.Voor Cisca reserveer ik er 10, verder op aanvraag. Update 13 augustus: zaden 2015:Dillezaad. Ook wat grotere hoeveelheid voor de keuken is mogelijk.BolderikWelsh Onionrose tomaat Rose de BernEgyptische plantuitjes ( Egyptische of boomui ) Update 16 augustus:Bietenzaad Golden Grex eigen oogst..ik heb mijn drie mooiste bieten van vorig jaar zaad laten schieten en heb nu een hele berg. Ik kreeg heel veel potjes van mijn buurman, van die plastieke ronde.. Wat ik in ieder geval zoek:Eigen (bio)oogst van iemand die teveel ( mildere ) pepers heeft om te drogen en om sambal van te maken..Zelfgemaakte zoetzuur om eens die van anderen te proeven...Tomatenzaad 2015: Coeur de Boeuf, Green Zebra.Allerlei soorten pompoenzaden. Alleen gekochte zaden of zaden die onder speciale omstandigheden zijn gekweekt. Balkontuinder: krijgt houtas Angela:krijgt zaden blauwe tomaatsoortengeeft aardbeistekjes Enjoy:krijgt zaden kumato, indigo rose, Indigo apple, plantje gojibes. Koolrabi:krijgt zaden indigo rose, indigo apple en blue beauty. St. Antoinegeeft pepers? Ciska: St Antoine zaad, echalotte gris, ananas, rose de bern Jorieke: korianderzaad Yuras: dubbele appel Kim: Goji, St AntoineGeeft: Braam? Simke: dille zaad, ananastomaat zaad en een paar sjalotjesgeeft: vogelnetten Jootje: ananastomaatzaad, Michel Pollan zaad, bietenzaad,Ananas tomaatBumble beezaad, Rose de bernzaad, St Antoinezaad 30 augustus 2015 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Enjoy! Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Heb m'n lijstje nog niet gemaakt maar ik zou graag wat blauwe en zwarte tomatenzaden willen reserveren Een beetje van de indigo rose, indigo Apple en de kumato graag.Oh ja en twee goijbesjes Quote
Raquette Geplaatst: 22 juli 2015 Geplaatst: 22 juli 2015 Hoi appelvrouw, zo'n gojibes-plantje, is dat nu makkelijk te onderhouden in een pot? Moet het binnen overwinteren? Misschien heb ik wel interesse, alleen of ik nog plek heb is de vraag:). Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
appelvrouw Geplaatst: 22 juli 2015 Auteur Geplaatst: 22 juli 2015 Hoi Raquette. Nee die zou ik niet in de pot houden..die hebben wel een ( aardige) plek in de volle grond nodig.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
koolrabi Geplaatst: 23 juli 2015 Geplaatst: 23 juli 2015 Ik heb veel interesse in de tomatenzaden: indigo rose, indigo apple en blue beauty.Ik heb misschien wat pepers te ruil. Maar ik moet de oogst nog even afwachten. Het ziet er hoopvol uit. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
appelvrouw Geplaatst: 24 juli 2015 Auteur Geplaatst: 24 juli 2015 Leuk Mw. Rabi..ik wacht het af Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 3 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2015 Enjoy ik heb je voorlopig op een plantje gojibes gezet, mocht er op t laatst meer overblijven dan krijg je er twee. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
koolrabi Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Leuk Mw. Rabi..ik wacht het af @ Mw. Appel: anders vinden wel wat anders misschien. Het punt is dat ik wel veel pepers krijg, maar dat zijn vooral hete pepers en of jij die ook wilt? De gewone pepers blijven wat achter en ik vrees dat die op zijn eind september. Ik heb overigens ook nog wel interesse in slazaad St. Antoine als je dat over hebt. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Ciska Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Hey, Ik heb wel belangstelling voor wat zaadjes van de sla st Antoine ... Kan ik jou nog ergens blij mee maken? Roep maar wat.... Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2015 @ Mw. Appel: ...Het punt is dat ik wel veel pepers krijg, maar dat zijn vooral hete pepers Welke pepers heb je dan bijvoorbeeld? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kim Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Heyhey, mocht je nog een paar zaadjes van de st antoinne sla kunnen missen, heb ik daar wel interesse in. Heb je zelf nog interesse in de braam? Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2015 Ik twijfel nog over de braam. Aan de ene kant wel..als het een goed en zoetsmakende is..doorns maakt me niet uit. Is dat een gewortelde stek? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
koolrabi Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 @ Mw. Appel: ...Het punt is dat ik wel veel pepers krijg, maar dat zijn vooral hete pepers Welke pepers heb je dan bijvoorbeeld? Ik heb de volgende peperplanten met pepers in aantocht. Eind september zullen er meerdere soorten hopelijk gerijpt zijn. Ik heb ze in februari gezaaid, dus wie weet lukt dat. habanero white, filius blue, cheyenne, masquerade, hot thai, chinese five color, limon, cheire roxa, orozco, nepali orange. Als je interesse hebt kan ik eventueel wat pepertjes die mooi rijp zijn voor je verzamelen. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Kim Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Wel, hij is nu aan alle kanten terug stekjes aan het maken. Ik kan rond een jong stekje uitstekken en overpotten, met wortels er aan zeg maar. Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2015 KIm wel graag dan..Mw. Rab: wat van de Cheyenne bijvoorbeeld? Volgens mij is dat "gewoon" cayenne. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
koolrabi Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 @appelvrouw: Ja dat is gewoon cayenne. Er hangt 1 bijna rijp pepertje. Dat kunnen we binnenkort proeven. En er komen er nog 6 aan. De rest zit nog achter de bloemknopjes. Wat rijp is op 25 september kan ik voor je plukken want ik heb dan volop keuze uit allerlei soorten. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
appelvrouw Geplaatst: 5 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2015 Altijd leuk. Ik las toevallig dat als je nu de nu hangende pepers plukt de plant weer snel nog veel pepers gaat aanmaken..dat heb ik net met mijn pimientos gedaan..kijken of dat inderdaad zo is... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 5 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2015 Extra aangeboden en in ieder geval aan Ciska:Sjalottes Gris.Deze sjalotjes zijn speciaal voor de salade of bv het maken van paté, het koken van mosselen, overal waar deze speciale fijne sjalottensmaak gewaardeerd kan worden. Ik had een goede oogst afgelopen jaar. Ik zoek de kleinere sjalotten uit om te ruilen en die zullen jullie zelf moeten opkweken tot grotere. Google er maar eens op en dan op afbeeldingen.Voor Cisca reserveer ik er 10, verder op aanvraag. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 5 augustus 2015 Geplaatst: 5 augustus 2015 Super lief dat je nog aan mij hebt gedacht! Quote
Kim Geplaatst: 9 augustus 2015 Geplaatst: 9 augustus 2015 Hoi Appelvrouw, zou je heel toevallig nog een gojibesplantje over hebben? Staat er verder nog wat bij mij waarmee ik je blij kan maken? Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2015 Kim ik twijfel maar over die braam. IK doe die toch maar niet, ik doe die toch maar wel, zo gaat dat. Update 13 augustus:zaden 2015:Dillezaad. Ook wat grotere hoeveelheid voor de keuken is mogelijk.BolderikWelsh Onionrose tomaat Rose de BernEgyptische plantuitjes ( Egyptische of boomui ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
simke Geplaatst: 15 augustus 2015 Geplaatst: 15 augustus 2015 Hoi jet Mag ik dillen zaad, ananastomaat zaad en een paar sjalotjes om die van jou uit te proberen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2015 Zeker Simone! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2015 Ik heb 120 gram bietenzaad van mijn bietenzaadkwekerijtje van dit jaar verkregen. Het soort is Golden Grex " Schitterend, helder oranje, taps toelopende wortels met romige witte binnenkant (sommige met concentrische geel / oranje / rood en witte ringen) met een zoete zachte smaak"Kunnen behoorlijk groot worden.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 augustus 2015 Geplaatst: 17 augustus 2015 Het is net of je een perzik hebt geschild met die ananas tomaat Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.