Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Katten, katten, katten.

Featured Replies

Geplaatst:

Onze theemuts: Misty, oud besje.

67tloh.jpg

Geplaatst:

In de veronderstelling dat katten zeer gebonden zijn aan huis cq haard, hebben wij bij ons vertrek uit Nederland nog even getwijfeld of we huisvriend Sebastian wel mee moesten verhuizen naar La Douce France. Het feit echter dat Bas zijn verjaardag samenvalt met één van de belangrijkste dagen uit de Franse traditie - Quatorze juillet - leek een aanwijzing dat meneer zich in het Franse land best thuis zou kunnen gaan voelen. En dus werd hij vier jaar geleden samen met de verhuisdozen in de auto geladen. Sinds zijn vertrek uit Amsterdam is Sebastian inmiddels zeven maal verkast. Zeven maal verhuisd in vier jaar tijd! Voor een kater op leeftijd een hele behoorlijke prestatie. Basje zelf vind het allemaal niets om je druk over te maken. Zodra de reisbox opengaat, betreedt hij vol vertrouwen zijn nieuwe jachtterrein. En vervolgens gaat ie dan op een uitgekiende plek zitten wachten tot de eerste muis zich laat zien.

b7z48m.jpg

Geplaatst:

Ja dat wordt wel vaker gezegd dat katten meer aan hun huis dan aan hun mensen hechten. Maar ook onze poes is meer gehecht aan 'haar" mensen dan aan het huis. Hoewel ik inderdaad ook een kat ken die nu al 3 jaar lang !!! de weg oversteekt naar zijn oude huis, om daar luidkeels gaat zitten miauwen. Komisch en zielig tegelijk.

• 4 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb vandaag m'n kat Bailey betrapt op het eten van m'n yoghurt (het lege bakje stond nog op tafel, maar ja daar zitten natuurlijk restjes in ). Uiteraard was meneer meteen de onschuld zelve, met partner in crime Bowie ernaast, helaas was er toch één (wit) dingetje wat hem toch wel verraadde.

http://s1140.photobucket.com/albums/n561/HobbyZadenNL/?action=view&current=P1050054.mp4

edit: Zou hier trouwens het spreekwoord 'zijn handen wassen in onschuld' vandaan komen?

Geplaatst:

Na de poets beurt is er niks meer van te zien.

En gaan ze daarna op de wii balanceboard (staat al klaar zag ik)om het er weer af te trimmen

Geplaatst:

Ik ga nog wel eens met mijn camper op stap en het meest meegenomen huisdier dat je dan onderweg bij camperaars tegen komt is natuurlijk de hond. Een enkele keer zie je ook wel eens een kat maar die ligt dan om weglopen te voorkomen meestal vast aan een lijntje of moet binnenblijven. Behalve dan deze kat . De duitse eigenaar van het dier werd het zo beu dat het dier te pas en te onpas uit en in de camper wilde dat hij voor het dier in een raam een eigen katteluikje maakte compleet met loopplank zodat hij er geen last meer van had.

P1000682.jpg

P1000683.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

geweldig zeg!

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Leuk topic! Mijn tuin wordt ook soms bemest door katten (3 stuks). Twee daarvan hebben een paar maanden terug een nestje gekregen. 2 van de kittens heb ik samen met mijn vriendin geadopteerd.

IaqWE.jpg

Kater 1

wht1Y.jpg

Vader

BidfV.jpg

Moeder

6lRvb.jpg

Vader + Moeder

iFqxo.jpg

Kittens die ik met m'n vriendin geadopteerd heb.

Geplaatst:

iFqxo.jpg

Kittens die ik met m'n vriendin geadopteerd heb.

Die kan zó op een poster..ENIG!!

Geplaatst:
  • Auteur

Mooie kittens , ze lijken een beetje op Noorse boskatten (langharig kattenras). Kan dat kloppen?

Geplaatst:

wow, mooie katten zeg!

Geplaatst:

Ik heb twee poezen Kitty van nog geen jaar en Fleurtje van 3 jaar. Kitty zit nog in huis en Fleurtje is een echte buitenpoes. Fleur jaagt ook super graag en Kitty is heel speels.

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

Geplaatst:
  • Auteur

@tim0511; Hoe oud waren de kittens toen jullie ze kregen? Ze zien er op de foto wel heel erg jong uit. Of is dat de een foto die de oorspronkelijke eigenaren gemaakt hebben?

Geplaatst:

Er zit zeker noorse boskat in, als ze niet razuiver zijn, maar ze zijn prachtig.

Geplaatst:
@tim0511; Hoe oud waren de kittens toen jullie ze kregen? Ze zien er op de foto wel heel erg jong uit. Of is dat de een foto die de oorspronkelijke eigenaren gemaakt hebben?

Nou de eigenaren van de eerste 3 katten zijn de ouders van mijn vriendin, daar waar mijn moestuin ook is. Mijn vriendin en ik mogen de 2 kittens daar laten wonen tot we samen gaan wonen. De kittens zijn op die foto een week of 6, dus idd nog te jong om weg te gaan. Inmiddels zijn ze een maand of 3 en wonen ze nog steeds daar.

En het zijn idd Noorse boskatten (op de witte huiskat na). Allemaal zonder papieren want daar is het ons niet om te doen. Het is ook nog eens ontiegelijk duur. De papieren is eigenlijk alleen nodig als je wilt fokken, maar dat willen we niet. Toen bleek dat het nestje wat de poes kreeg (haar 1e nestje) gezond was hebben we de vader laten steriliseren, en een tijdje terug is ook de moederpoes gesteriliseerd.

Geplaatst:

das nou jammer...ik had best wel een kitten van die twee schatten willen hebben!

Geplaatst:

Leuk topic! Omdat wij thuis ook 2 katjes hebben (als goede daad uit het asiel gehaald ) zal ik ook even foto's plaatsen.

Annie & Ed

img132552370563801326974742.jpeg

img132552330730791326974832.jpeg

Annie - Houd van liefdesbeetjes geven en via je op je rug en omhoog te klimmen als een papegaai op je schouder te gaan zitten.

img132552322838311326974742.jpeg

Ed - Heeft als kitten niesziekte gehad in het asiel (waardoor vermoedelijke zijn oogjes zijn aangetast) en springt vaak mis op de bank (of waar die ook maar op wil springen). Wat er altijd heel komisch uit ziet.

img132552338718571326974744.jpeg

img132552352689881326974746.jpeg

Geplaatst:

lekker stel die twee!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi allemaal, ik heb zelf ook een kater, en hij heet Verde (zie zijn grote groene ogen ). Ik heb hem 8 jaar geleden uit het asiel gehaald en we zijn nog steeds zielsgelukkig (ookal heb ik geen idee hoe oud hij is aangezien hij destijds al volwassen was). Verde is net als ik gek op ons kleine tuintje en heeft diabetes, waarvoor ik hem dagelijks insuline inspuit.

DSC01720-1-1.jpg

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Volgens mij kon Verde het niet beter treffen.

Ik heb veel katten in de stal, maar ook twee in huis, Neko een ragdoll en Harvey een kat uit de stal die zich het huis ingeslopen heeft..mijn man is gek op hem en zodoende is hem dat gelukt.

Ze hebben pas nieuwe mandjes....denk alleen dat ze kleurenblind zijn.

imag010224211328632203.jpg

Geplaatst:

Leuke verhalen, leuke foto's!

Geplaatst:

Dankjewel Astrid!!

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Tip en Top.

We hebben nog steeds spijt dat we ze gesteriliseerd hebben. Had best een nestje grijze katjes willen hebben.

dsc0047092681328714845.jpg6343425715uslw84331328714905.jpeg

En Poekie die ernstig vermagerd vorig jaar aan is komen lopen.

img0264web50721328714999.jpg

Geplaatst:

Ook hier hebben wij een paar lieve katjes! Onze lieve rode dame Saar, was eerst in haar eentje bij ons toen wij in ons huisje kwamen wonen.

Nog voor we haar konden laten steriliseren is ze ontsnapt en hardstikke zwanger terug gekomen. Zij kreeg een prachtig nestje van 5 kittens, waarvan we er 2 hebben gehouden.qqq39611328997951.jpg Hier mamma Saar met onze kleine Lizzy onze-lieffies83771328997928.jpg Zorro heb ik met de fles opgevoed, en ik was zo blij dat ze het heeft gered dat ik het niet meer over mijn hart kon verkrijgen om haar weg te geven, ze was toen al heel erg aanhankelijk aan mij en tja, die oogjes he!img204720031328997830.JPGimg829265391328997911.JPGimg245446181328997865.JPGimg625585741328997892.JPG

Nestje op de eerste dag, bont gezelschap van 3 dames en 2 heren, 3 van deze katjes hebben ergens anders een heel fijn huisje gevonden.

2011-08-18-1178801328997804.332011-09-13-1596301328997812.27

Inmiddels zijn de kleintjes alweer een half jaar oud, binnenkort worden ze gesteriliseerd en dan mogen ze ook lekker naar buiten. Saar vind het altijd heerlijk als wij in de tuin aan het werk zijn, ze loopt dan de hele tijd om ons heen en komt kijken wat we aan het doen zijn! Echt een moestuinkatje!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.