Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Ruillijst Yuras 26-09-2015. Voorlopig.

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi Yuras,

Mag ik bij jou een Spartan en Melrose bestellen op M106 onderstam?

Nog een vraagje....welke was de appel die ik verleden jaar van je kreeg ook al weer. (Ik heb hem toen weer weggegeven) Het was een Oost-europese soort die vooral ook een goede is om andere appelbomen te bestuiven...?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
  • Auteur
Hoi Yuras,

Mag ik bij jou een Spartan en Melrose bestellen op M106 onderstam?

Nog een vraagje....welke was de appel die ik verleden jaar van je kreeg ook al weer. (Ik heb hem toen weer weggegeven) Het was een Oost-europese soort die vooral ook een goede is om andere appelbomen te bestuiven...?

Beide Spartan en Melrose zijn voor je gereserveerd.

Vorig jaar heb je appel Antonowka gekregen. Dat is herfstappel (moes en hand), bewaarbaar tot januari en goede bestuiver voor vele rassen. Als je wil, kan ik in november-december enthout van Antonowka naar jouw toesturen.

Geplaatst:
@appelvrouw

Dus bij aanplanten een grotere gat maken en goede grond geven. Verder - mulchen, mulchen, mulchen

Ok, dat kan ik wel aan..ik wil hem dus wel graag...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Lijst van tomatenzaden toegevoegd...

Geplaatst:

Yuras, lekker op Kreta, heerlijk!

Ik ben er misschien niet op de MTFD. Ik wil wel graag de bestelde appel. Ik kan je het geld overmaken, en de kunt de appel dat bij Jorieke laten als zij dat goed vind dan haal ik hem daar later in het najaar weer op.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur
Yuras, lekker op Kreta, heerlijk!

Ik ben er misschien niet op de MTFD. Ik wil wel graag de bestelde appel. Ik kan je het geld overmaken, en de kunt de appel dat bij Jorieke laten als zij dat goed vind dan haal ik hem daar later in het najaar weer op.

Heeerlijk op Kreta!!!!

Heel jammer, dat kom je niet op de MTFD. Het boompje zal bij Jorike en Joep wachten, als ze niks tegen hebben. Qua geld - iets later zullen wij dit via PB afspreken.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi Yuras, ik vroeg me af of je heel misschien nog een stekje van de oregano Kreta kunt missen voor me?

Staat er iets in mijn lijstje dat je leuk vindt of kan ik je met iets anders blij maken?

Geplaatst:

Yuras, kan ik een druivenstek kopen van je? Totaal geen verstand van, maar ik zoek een lekkere druif. Die ik nu heb gaat eruit, is echt niet te eten!

Indien mogelijk pitloos, maar hoeft niet perse.

Geplaatst:
  • Auteur
Hoi Yuras, ik vroeg me af of je heel misschien nog een stekje van de oregano Kreta kunt missen voor me?

Genoteerd

Yuras, kan ik een druivenstek kopen van je? Totaal geen verstand van, maar ik zoek een lekkere druif. Die ik nu heb gaat eruit, is echt niet te eten!

Indien mogelijk pitloos, maar hoeft niet perse.

Van druiven - kan wel. Maar, wat genoemde rassen betreft, weet ik nog niks van smaak, rijpen termijn enz. Ik zelf heb druiven Frankenthaller, Chardonne en Riesling, die dit jaar aal vruchten dragen. Allemaal staan buiten, allemaal zijn lekker, wel, met pitten

Als je zin hebt, kan ik in eind november - begin december stekhout opsturen, kan zelf stekken. Of gewoon gokken en planten rassen, die ik zelf nog niet goed ken.

Geplaatst:

Ik gok het wel, Yuras. Pitten zijn niet echt erg. Maar de druiven die ik nu heb zijn klein, met grote pitten, en bovendien echt niet lekker.

Wil dus heel graag een andere proberen!

Geplaatst:
  • Auteur
Ik gok het wel, Yuras. Pitten zijn niet echt erg. Maar de druiven die ik nu heb zijn klein, met grote pitten, en bovendien echt niet lekker.

Wil dus heel graag een andere proberen!

OK, maar welke van genoemde? Sauvignon blank, Traminer, André? Of alle drie?

Geplaatst:

Zou ik er twee mogen? de Traminer en de André?

Geplaatst:
  • Auteur
Zou ik er twee mogen? de Traminer en de André?

Gereserveerd.

Geplaatst:
  • Auteur

Stekken wan groene kruisbessen toegevoegd. zie 1e post.

Geplaatst:

Wij zijn graag origineel, en zouden dus ook graag de 2 oregano stekken uitproberen, mits die er nog zijn uiteraard.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

@ Yuras.

Over de kruisbes Malahit kan ik eigenlijk geen informatie vinden..... Kun jij er wat meer van vertellen?

Ik heb wel belangstelling voor een Mucurines in ieder geval...een lekkere soort (wordt gezegd) die ik nog niet heb. Heb je die nog in de aanbieding?

Geplaatst:
  • Auteur
Wij zijn graag origineel, en zouden dus ook graag de 2 oregano stekken uitproberen, mits die er nog zijn uiteraard.

Gereserveerd

Geplaatst:
  • Auteur
@ Yuras.

Over de kruisbes Malahit kan ik eigenlijk geen informatie vinden..... Kun jij er wat meer van vertellen?

Ik heb wel belangstelling voor een Mucurines in ieder geval...een lekkere soort (wordt gezegd) die ik nog niet heb. Heb je die nog in de aanbieding?

Malahit, sommige zeggen, is andere naam van Mucurines. Ik heb beide struiken naast elkaar. Op mijn smaak, ze lijken op elkaar qua smaak en uitzicht, maar malahit geeft iets grotere bessen, iets later en iets zoeter

Beide zijn voor jouw gereserveerd.

Geplaatst:

Merci alvast! Heb ik een mooi plekje voor

Geplaatst:
  • Auteur
Merci alvast! Heb ik een mooi plekje voor

Geplaatst:

Hoi Yuras, voor op de tuin had ik nog interesse in twee hazelnoot zaailingen en een groene kruisbes, zou dat evt nog mogelijk zijn?

Ik kan ook wat anders dan voor de moestuin voor je mee brengen, lets lekkers of lets wat je kan gebruiken?

Geplaatst:
  • Auteur
Hoi Yuras, voor op de tuin had ik nog interesse in twee hazelnoot zaailingen en een groene kruisbes, zou dat evt nog mogelijk zijn?

Ik kan ook wat anders dan voor de moestuin voor je mee brengen, lets lekkers of lets wat je kan gebruiken?

Hoi!

Hopelijk, krijg ik van je paar zaden van kleine goudbessen

Hazelaartje en kruisbessen stek staan gereserveerd....

Geplaatst:
  • Auteur

Nog 2 perziken van Jet toegevoegd....

Geplaatst:

Ik zal nog wat kleine ananaskers-vruchtjes voor je rapen/plukken..... Weet niet of je aan Kim of aan mij vroeg. Als je de zaadjes er niet uit wilt drogen, omdat je er 2x krijgt, eet je ze maar op.

Geplaatst:
  • Auteur
Ik zal nog wat kleine ananaskers-vruchtjes voor je rapen/plukken..... Weet niet of je aan Kim of aan mij vroeg. Als je de zaadjes er niet uit wilt drogen, omdat je er 2x krijgt, eet je ze maar op.

Als je nog perkels steentjes hebt, zou ik die ook graag hebben - jouw perkel heeft flink gegroeid en heeft nu 5 gestel takken...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.