aalterse-willy Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Weet iemand een tip om de kraaien van bij het kalkoenvoer weg te houden?Moet ik nu echt weer zo een groot net spannen of is er een andere mogelijkheid?Misschien maar een keer per dag eten geven? Wanneer is het dan het beste? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Ik denk net als bij kippen, één of meerdere keren per dag voeren en niet meer dan dat ze op kunnen. Dat voorkomt ook ratten en muizen. De kippen voer ik altijd 's morgens vroeg en in de namiddag.Tja en een net heb ik er ook over gespannen omdat de roofvolgels ook wel een kippetje lusten.. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobjan10 Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Je zou ook kunnen kijken naar een voerbak met een pedaal. Je moet de kalkoenen dan wel leren om op het pedaal te gaan staan voordat ze voer krijgen. Quote "Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen." http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 11, 2015 Author Share Posted August 11, 2015 Zulk een voerbak zou ik wel willen voor mijn kalkoenen.Waar kan ik die vinden?Of eventueel een bouwtekening?Nu rijd ik daar tweemaal per dag naartoe want die kerels vreten nogal hoor. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 http://www.marktplaats.nl/z/dieren-en-toebehoren/pluimvee-toebehoren/voerbak.html?query=voerbak&categoryId=400 http://www.agrishop.nl/Dieren/Pluimveeproducten/Voerbakken/Feedomatic_-_automatische_voederbak_trapbak_voederhopper_voor_pluimvee_met_pedaal_voor_maximaal_12kg_voer_i155_2813_0.htm?gclid=COXB6dzqoMcCFajKtAodgJYONg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 11, 2015 Author Share Posted August 11, 2015 Dankuwel Angela.Er lopen terug ratten rond bij de kippen, zo lang er poelepetaaten waren zag ik er geen maar nu terug. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buitenvogel Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 je vind die bakken in een ander model gewoon bij baele hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 11, 2015 Author Share Posted August 11, 2015 Zal dan maar eens gaan kijken daar, ik weet het u wel te vertellen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buitenvogel Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Even terug heb ik ze er zeker zien staan. Voor 20 liter voer. Dus heel gemakkelijk. Wel zou ik er eerst een steen op leggen dat ze het leren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Dankuwel Angela.Er lopen terug ratten rond bij de kippen, zo lang er poelepetaaten waren zag ik er geen maar nu terug. Poelepetaaten??? Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Parelhoenders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Dat zegt ie.. poelepetaten Klinkt stiekem toch altijd veel leuker ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 12, 2015 Author Share Posted August 12, 2015 Het woord bestaat hoor, kijk maar eens na.Met hun harde lawaai verdringen ze de ratten, ik weet nu niet of ze die ook werkelijk zouden aanvallen maar het zijn heel sterke beesten, veel sterker dan kippen bvb. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 (edited) Poelepetaten staan bekend dat ze alarm slaan, ideaal voor bij roofvogels en zo. Zodat de kippen en ander gevogelte op tijd vlucht en veilig ondekomen zoekt. Edited August 13, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Hem parelhoenders tegen ratten.... Leggen ze toevallig ook nog regelmatig een eitje? Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Poelepetaten Leggen later in het seizoen, eieren hebben dikke schaal en minder inhoud maar wel meer smaak. Verstoppen de eieren goed, dat wordt zoeken.Aan hun waakzaamheid en vlees heb je misschien meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 17, 2015 Author Share Posted August 17, 2015 Ik heb dus zulk een eetbak gevonden en aangepast zodat de kalkoenen hem kunnen openen, die beesten zijn wel heel groot hé.Nu merk ik dat het eten, feitelijk juist boven het eten, vol zit met oorwormen. Gemakkelijk 50-60 als het niet meer is.Zou dat kwaad kunnen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Extra vers vlees Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
popke Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Wat een leuke tip, parelhoenders tegen ratten. Ik ga mij eens informeren of het wat voor ons is. We hebben er veel last van op het moment, ze vreten in de moestuin en hebben een aantal keer een nest van onze babykonijntjes leeggehaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
popke Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Ik hoor dat ze zoveel irritant geluid maken dat ze je uit de slaap houden snachts....is het echt zo erg? Sorry voor off-topic... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 20, 2015 Author Share Posted August 20, 2015 Juist dat geluid houdt de ratten weg.Kiezen of delen hé, of lawaai of ratten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
popke Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Tsja...moeilijk moeilijk! Zouden ze samen kunnen met konijnen in een ren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 ze maken inderdaad veel lawaai, maar onderschat ook de ruimte niet die ze nodig hebben, krijgen ze dat niet dan nemen ze het. in een kleine ren is de combinatie met andere dieren vaak niet heel succesvol. hier had ik 5 stuks op 250m2 met nog wat kippen erbij en hier gingen ze zwerven, uiteindelijk liepen ze meer buiten de ren als er in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
popke Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Op zich zouden ze wel los op het erf kunnen en dan hebben ze meer dan genoeg ruimte denk ik. Zit ik alleen weer met de hond die dat niet gaat willen denk ik.....ik zet het idee maar weer even in de ijskast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts