Kim Geplaatst: 28 juli 2015 Share Geplaatst: 28 juli 2015 (aangepast) Hoihoi, even tussen de bedrijven door wat proberen bijeen te zetten. Is nog niet af, komt waarschijnlijk nog wat bij . Aanbod (zaad behalve wanneer anders beschreven):- tomaat principe borghese - tomaat jip en janneke (eigen zaadoogst dit jaar, onder voorbehoud) - tomaat baby fuzzy wuzzy (eigen zaadoogst dit jaar, onder voorbehoud) - pimpernel - snijselder - snijandijvie - dark opal basilicum - zaad winterpostelijn - zaad papaver somniferum (klein beetje) - zaad californian poppy - kiemzaden borage - kiemzaden rucolakers - slazaad (kagraner sommer 2, ijsbersla dorree de printempts, sla attractie, wonder der vier jaargetijden, flame, lollo rosso, bindsla paris island cos => moet ik nog even nakijken) - winterpostelein - platte peterselie bio - munt: stekje sinaasmunt, basicilummunt, citroenmunt, chocomunt . Op aanvraag worden die gestekt . - potjes in verschillende maten (vraag even wat, dan kijk ik of ik wat heb) - pootgoed aardamandel (op voorbehoud dat ze dan al klaar zijn ) - zaden raapsteel namenia bio - zaadjes paprika chocolate mini bell (2-3 stuks) - basilicum thais zaad - stekjes braam (gewone, voor wie van woekeren houdt) - zaad krulpeterselie - enkele stekken aardbeien ostara, senga sengana en korona. Zullen er niet al te veel zijn, maar vraag even en dan kijk ik wat ik kan doen . - zaden physalis pubenscens, eigen oogst dit jaar. - zaad olijfkomkommer, eigen oogst dit jaar, onder voorbehoud. -Peper/paprika Sweet banana zaad = dragon meerjarig zaad - wintersla parella red zaad - courgette table gold zaad (4 zaden) - snijmoes blauwe groninger zaad - rode amsoi zaad - savooikool vroege groene spitse zaad = balkonstar tomaat zaad - raap goldena zaad - pluksla amerikaanse roodband zaad - bonenkruid zaad - pluksla australische gele zaad - lage stampeulen de grace zaad - koolraap friese grote gele zaad. Wensenlijstje: - stekjes eeuwige moes - allerlei bessenstruikstekjes voor op de gemeenschappelijke tuin, bv rode bes, wijnbes, zwarte bes, aalbes, kruisbes, jostabes,... (we hebben al een goede verzameling bramen en frambozen, dus die hoeven niet ) - oerprei - zaad brave hendrik - zaad nieuw zeelandse spinazie - crosne - zaad van een leuk klein te houden pepertje voor binnen in een pot - kruiden voor de thee. - zaad of een stekje om over te houden van de meloenpeer - enkele zaden pattison - potjes en flesjes om in te maken - stekje bonenkruid - stekje citroenverbena ruilen met en voor - Yurasvan: kruisbes mucurines, hazelaar en oregano kretavoor: zaden physalis pubenscens - Joriekevan: brave hendrik zaad, eeuwige moes, oerprei, olifantenknoflook, raketsla (zak meenemen!)voor: zaden goudsbloem, suiker/koffie -Nynkefvan: wintertijm, knoflookpootgoedvoor: chocolade - Koolrabivan: peperplant habanero white, zaden van moederkruid en zaden van de oranje snackpaprika voor: peper hungarian hotwax, peper sweet banana, peper sante fe grande en peper calorieën - Raquettevan: boerenkool redbor, wat groene bladmosterd en wat rucola esmeevoor: goudsbloemzaad, boon a cosse violetta - Enjoyvan: knoflook?voor: aardbeitjes, table gold - Salamandertjevan: japanse wijnbesvoor: potten, basilicum dark opal - Estemyvan: logan besvoor: bramanjam - jootjevan: boek vergeten groentenvoor: raap goldena, ronde courgette, table gold courgette - Angelavan: prairie fire zaad, laurier, meloenpeer zaad Voor: Ipomea blauw, phacelia zaad - Balkontuindervan: 5 zaden bolivian bumpee en blauhilde bonen voor: physalis pubenscens en 6 kweekpotjes van 9cm + 10 van 10.5cm - Ciskavan: stek aloe Vera, stek rode bes, stek wijnbes, oregano hot n spicy en 4 koffiemelkflesjes, bonenkruidvoor: bieslook en 2 senga sengana aardbei stekjes, zaadjes soorten sla, balkonstarzaad - Simke: voor: engelenwortel - Goldfish:van: blauwe besvoor: wintersla en raapstelen 26 september 2015 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 28 juli 2015 Share Geplaatst: 28 juli 2015 Die eeuwig moes kan je hier zo van de struiken af knippen/plukken. Ze wortelen als een gek als je ze in een simpel potje potgrond stopt. Kind kan de was doen En zaad van Brave Hendrik heb ik dan ook wel, al is het nu nog groen aan de plant. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 28 juli 2015 Share Geplaatst: 28 juli 2015 Aardbei seng sengana, istie wat lekker? Zo ja wil ik wel een stekje of twee. Heb wel een flinke en gewortelde rode bessen stek voor je, en wrsch ook wel van een Japanse wijnbes.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 30 juli 2015 Share Geplaatst: 30 juli 2015 Kim, die stekjes van de braam..gewone braam, met doorns? Zoete smaakvolle vruchten, dus niet die flauwe doornloze vruchten? Geeft hij goed? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 30 juli 2015 Share Geplaatst: 30 juli 2015 Ik heb wel zaad van een klein pepertje voor je Prairie fire? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kim Geplaatst: 1 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 1 augustus 2015 @Jorieke: super, thanks! Als je nog wat leuks ziet bij mij, geef even een gil, ik kijk jouw wensen lijstje ook nog even na! @ciska: ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn sengatjes niet heb kunnen proeven. Mijn tuintje was in trek bij de vogels en een muisje en die gasten waren me voor . Maar heb veel positiefs gelezen over deze aardbeien, zouden lekker zijn. Ik kan de stekjes zo voor je oppotten als je wilt! De rode bes en evt de wijnbes zouden fantastisch zijn!He ciska, ik ging ooit voor je proberen een stel van een doornloze beaam te regelen he, maar dat was toen mislukt. Ik heb nu van diezelfde plant jonge opschorting met wat wortelstuk, wss dat dit wel moet lukken. Nog altijd interesse? @jet: Jups, met doorns! Kan venijnig uit de hoek komen, maar heel groeikrachtig. Naar wat ik me kan herinneren, lekkere braam. Kan dit jaar niet proberen, hij hong boordevol vruchten, maar een van mijn buren vond het onkruid en heeft hem een kopje kleiner gemaakt. Zo'n zonde!! Ik vermoed dat hij so weer gaat uitlopen en dan Jan ik gaan stekken als je wilt! @Angela: Oew, die heb ik eens gezien, die is schattig ja! als je een paar zaadjes over hebt, graag! Staat er bij mij wat tussen dat je leuk vindt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 1 augustus 2015 Share Geplaatst: 1 augustus 2015 Graag! Ik heb mijn Aardbeien ook net opgepot Dan is de rode bes en de wijnbes voor jou..... Kim, lief dat je het vraagt, maar ik heb voorlopig nog geen plek voor de braam...dus als je de stek aan een ander kwijt kunt, mag dat hoor.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kim Geplaatst: 5 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 5 augustus 2015 Enkele dingetjes aan aanbod en wensenlijstje toegevoegd . Ik ga de gemaakte afspraken dit weekend bijwerken . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 7 augustus 2015 Share Geplaatst: 7 augustus 2015 Ik zou nog wel wat sla zaadjes van je willen...doe van alle sloortjes sla maar een klein beetje. Voor de probeer.Zocht je nog zaadjes van de physalis pubescens? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kim Geplaatst: 7 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 7 augustus 2015 Heyhey, is helemaal goed! Ik heb zelf hier de kleine staan, daar ga ik zaadjes van oogsten. Toch bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 8 augustus 2015 Share Geplaatst: 8 augustus 2015 okidoki Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 20 augustus 2015 Share Geplaatst: 20 augustus 2015 Heb jij misschien nog een paar zaadjes over van de balkonstar? Dat is een kleinblijvend tomaten soortje toch?Hoef echt maar twee of drie zaadjes.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 20 augustus 2015 Share Geplaatst: 20 augustus 2015 Ik heb trouwens ook wel meloenpeer zaadjes als je wil? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kim Geplaatst: 22 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 22 augustus 2015 @ciska: komt in orde! Tis geen dwergstruikje, maar zou wel aardig klein blijven geloof ik. @angela: dat zou fijn zijn! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
angela Geplaatst: 22 augustus 2015 Share Geplaatst: 22 augustus 2015 Ok noteer ik.Ik had trouwens ook nog gereageerd op jou bericht in wat breng ik mee op de MTFD, had je dat gezien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2015 Share Geplaatst: 30 augustus 2015 Hoi Kim, ik weet niet of ik kan komen. Zaden kunnen we eventueel per post ruilen na de MTFD. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Estemy Geplaatst: 4 september 2015 Share Geplaatst: 4 september 2015 Kim, welke potjes gebruik je voor inmaken? Die platte met klemmetjes of gewone? Want we gebruiken gewone en ik heb wat potjes over met klemmetjes (omdat we geen speciale inmaakketel hebben kunnen we ze niet gebruiken). Dus ik heb paar van deze over:En misschien ook wat deze (omdat ik ze niet zo fijn vindt om te controlleren of het inmaakwerk nog goed is of niet): Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ciska Geplaatst: 8 september 2015 Share Geplaatst: 8 september 2015 Ik neem wel een stekje bonenkruid voor je mee, zag dat je die ook wilde.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kim Geplaatst: 12 september 2015 Auteur Share Geplaatst: 12 september 2015 @ appelvrouw: jammer dat je niet kunt komen! Mocht je later toch nog de braam willen, laat het me dan even weten! @estemy: ik ben nog aan het twijfelen..... Ik wil heel graag een weckketel aanschaffen, maar het thuisfront staat daar niet voor te springen @ciska: geweldig! Word ik helemaal blij van! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Yuras Geplaatst: 16 september 2015 Share Geplaatst: 16 september 2015 Hoi, KimMag ik van jouw zaden physalis pubenscens, eigen oogst dit jaar. hebben? Kan ruilen tegen: kijk maar mijn ruillijst ruillijst-yuras-26-09-2015-voorlopig-t18357.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kim Geplaatst: 20 september 2015 Auteur Share Geplaatst: 20 september 2015 @yuras: neem ik mee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 21 september 2015 Share Geplaatst: 21 september 2015 Kim, ik heb PB gestuurd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kim Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Share Geplaatst: 23 september 2015 Zo, even alles op een rijtje gezet van ruiltjes enzo... Ik hoop dat ik niets vergeten ben , kijken jullie even mee, mocht je wat missen?! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kim Geplaatst: 23 september 2015 Auteur Share Geplaatst: 23 september 2015 Voor de liefhebber: ik heb net nog wat zaad van hertshoornweegbree kunnen frutselen van mijn plantjes hier. Tis niet heel veel, maar mocht ik er iemand blij mee kunnen maken, hoor ik het graag! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.