Erny Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 Wat een ellende Jetje... en dat terwijl het hier wéér regent en ik eigenlijk al weer zit te wachten wanneer er een droog gaatje te vinden is waardoor ik naar de moestuin kan.Misschien om half 5... Anders móet ik morgen... maar dan regent het ook weer... Quote
Flup Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 Hier is ook in maanden geen noemenswaardige hoeveelheid regen meer gevallen, kortom ook hier is de grond kurkdroog. Alle buien drijven hier netjes voorbij. Gisteren zou het regenen, dat klopt. Meer dan 3 druppels zijn er niet gevallen. Ik merk dat de plek waar ik (als test) heb gemulched met gras de grond veel minder droog én dichtgeslagen is. Kortom, mulchen ga ik zeker meer doen, dat scheelt namelijk flink wat gieten. Nu giet ik dagelijks mijn 100m2 moestuin, maar er moeten betere manieren te vinden zijn. De planten die later zijn gezaaid / geplant doen het matig in vergelijking met de vroeg gezaaide planten zoals de tuinboon. Van een Olla had ik nog niet gehoord, maar daar ga ik op googelen, ben heel benieuwd hoe ik dat in mijn tuin kan verwerken. Quote
windindewilgen Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 grond afdekken met oude jutte zakken. houd verdamping tegen en voorkomt dichtslaan grond. zodra het lekker kiemt zakken weg. deed mijn moeder altijd. spaart water en de rug. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
appelvrouw Posted July 13, 2015 Author Posted July 13, 2015 Ja met mulchen heb ik ook goede resultaten. maar zelfs onder de mulch kan het na een maand regen en grote warmte kurkdroog worden. De walnoot laat nu ook vruchten vallen. Er zijn veel leuke kleinschalige oplossingen die bij mij niet werken..te groot. Een put slaan, een pomp aanbrengen..dat lijken me leuke opties Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans D Posted July 13, 2015 Posted July 13, 2015 Hoeveel liter wateropslag heb je nu Jet? Zijn 1.000 liter IBC's geen optie voor je? Quote
Recommended Posts