Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zwarte wratten op aardappels

mijke

Recommended Posts

De aardappels die ik net geoogst heb hebben zwarte, rimpelige blaasjes. Sommige klein, sommige groot. Het lijken net wratten. Kan ik deze aardappels gewoon eten, of is dit eoa schimmel?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Foto?

Ik heb ook vaak wat verdachte 'dingetjes', maar ik snij het eraf en eet ze gewoon op (behalve als ze groen zijn).

Eventuele schimmels kook je wel dood.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Jouw omschrijving doet me denken aan een aantasting door alternaria Mijke en dat wordt inderdaad veroorzaakt door een schimmel. De aardappels zijn na schillen gewoon bruikbaar.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

ja sorry, foto zat er niet in op dat moment, ik was niet thuis!

Bij het doormidden snijden bleek de aardappel onder die wratten ook zwart en smurrie-achtig. Sommigen waren van binnenuit hol en zwart geworden. Yuk. Ik heb ze maar weggeflikkerd. Zojuist even wat gegoogled en ik denk dat het netschurft was. Kan verder zo snel niet veel vinden over of de aardappel daarna nog eetbaar is (bij sommige aardappels leek het erger dan bij anderen).

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop