Jump to content

nieuw op het forum (wilde/natuurtuin en fruittuin)

Recommended Posts

Posted

Dag vele groene vingers,

Ik heb sinds kort een groot stuk grond waar de boel lekker aan het verwilderen is. Op de grond heeft van alles plaatsgevonden dus is er ook van alles in te vinden. Vorig jaar hebben wij de laatste opstallen gesloopt, een hoop niet inheems verwijderd en een grote zwemvijver en paddenpoel aangelegd. Het water stond er, dank zij vele, vele uren werk van mijn man, zoals het maken van een beek, planten verzamelen, en heel veel bladafval scheppen met een schepnetje, geweldig bij, nu al. De laatste stortbuien hebben mijn mannetje echter behoorlijk uit het lood geslagen, de vijver ligt vrij laag, de kanten waren met enorme geulen de vijver ingespoeld. Maar mijn mannetje is ook fanatiek, hij is loeihard aan het werk geslagen en de vijver begint gelukkig alweer te klaren.

Mijn afdeling is de tuin. Anders dan mijn man heb ik nog weinig anders kunnen doen dan inventariseren wat ik in de tuin heb, bedenken wat ik waar gepland wil hebben komend najaar (low budget in eerste instantie), stekken verzamelen, uitheemse woekeraars verwijderen, hier en daar wat snoeiwerk en een fruittuin uitzetten. De aardbeien zijn hier al gepland, de rest komt de komende maanden. Omdat ik alles van de grond af moet leren heb ik nog een hoop werk te doen de komende jaren, maar ik zie er niet tegenop. Sterker nog, mijn werk en administratie heeft regelmatig flink te lijden van mijn nieuwe passie. Wel merk ik dat de kop af en toe duizelt en/of ik niet goed weet waar en hoe te beginnen. Ik laat me daardoor echter niet ontmoedigen en heb me daarom ook juist geregistreerd op dit forum.

Posted

Welkom hier!

Heb je al een lidmaatschap bij Velt al overwogen? Daar lijk je mij het type wel voor

Zie http://www.velt.be/ voor extra info.

Ik ben sinds dit jaar lid.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.