Mas Geplaatst: 13 september 2015 Share Geplaatst: 13 september 2015 Wij hebben pas per toeval (samen met vrienden) een stukje volkstuin kunnen overnemen van iemand.Zonder nog maar iets gezaaid te hebben toch al veel oogst . We krijgen namelijk van buurtuinders geregeld wat mee, en er stond nog wat op ons stukje grond.We hebben in augustus nog wat spinazie en veldsla gezaaid om te proberen en de kinderen hebben nog radijsjes gezaaid. In het voorjaar gaan we pas echt van start. Ik had nu nog even een vraag. Van het stukje grond hebben we nog wat courgettes geoogst gisteren, maar er zit 1 andere courgette tussen als de rest en ook anders als we de laatste weken hadden meegenomen en gekregen.Nu vroeg ik me af of deze wel goed is... Normaal hadden we steeds van die donkere courgettes, maar nu zat er ineens die ene lichte bij.Kan iemand mij hier meer over vertellen. Degene die deze courgettes geplant heeft is op vakantie en niet te bereiken. Ik heb verder nog geen foto's van ons moestuintje... Komen vast later nog een keer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 14 september 2015 Share Geplaatst: 14 september 2015 welkom Er zijn veel verschillende soorten courgettes, van donkergoen tot lichtgeel, met of zonder streepjes. Wsnlk is dit net een ander soortje maar je snapt wel dat het lastig is om een gezondheidsadvies te geven in een forum. Zeker na dat merkwaardige bericht over een duitse man die overleden zou zijn na een te ver doorgekweekte soort courgette. linkjeAls het ding veel bitterder smaakt dan de andere zou ik het zeker maar laten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Anna3 Geplaatst: 14 september 2015 Share Geplaatst: 14 september 2015 Welkom! Courgettes zijn er in allerlei kleuren en vormen. Als deze courgette van dezelfde plant komt als die donkergroene, dan is er misschien iets mis. Anders zou ik zeggen dat het een andere soort is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2015 Share Geplaatst: 14 september 2015 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MaupyOnRide Geplaatst: 14 september 2015 Share Geplaatst: 14 september 2015 Welkom Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 15 september 2015 Share Geplaatst: 15 september 2015 Welkom op dit leue forum. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.