Jump to content

MTFD 26 sep 2015: De zaden / stekken / oogst tafel

Recommended Posts

Posted

De zaden / stekken / oogst-tafel. Steeds weer blijkt er meer vraag dan aanbod te zijn. Mijn ervaring zet het er neer, en ruim binnen het uur is het allemaal weg.

Daarom: Neem wat mee. Je maakt er iemand anders blij mee.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Posted

Wat een leuk initiatief! k kan weinig bijdragen dit keer vrees ik, maar ik hoop volgend jaar ook mijn bijdrage te kunnen doen!

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Posted

Aan iedereen; loop morgen nog even door je tuin, en kijk waar je wat van kan missen. Verplanten van kleine plantjes kan nog wel zo kortdag, en je hebt vast ook nog wel wat lekkere tomaten, pepers, paprika's, pompoenen, appels, etc. waarvan je er een paar kwijt wilt. Vermeld dan ook even wat het ras, de variant, etc. is.

Zet het bij aankomst op de grote hoge houten tafel (voorzien van bordje waarop staat dat het de zaden/oogsttafel is ) en een ander kan het er weer af halen.

Zo leg ik er zelf ook nog wat Engelse tijdschriften op, wat zakjes venkelzaad (voor in de keuken) en wat venkelkruidplantjes.

Posted

Als ik het niet vergeet heb ik morgen een klein doosje in mijn jaszak met :

4 besjes Actinidia Kolomikta Sentyabraskaya (een late Siberische kiwibes, de andere rassen geven eind juli/augustus)

4 besjes Actinidia Arguta Issai (de zgn gewone kiwibes, hoewel dit ras onzuiver is)

Had er graag meer gehad, maar zat niet erg mee met het weer. Issai oogst je normaal half oktober.

Interesse om er eentje te proeven: spreek mij aan!

Posted
Eewig moes is een koolplant, het wordt een flinke struik, je kunt er wel een kleine m2 mee vullen (met 1 plant). Blijft groen ook.

Als het morgenmiddag nog in mijn bagage past, dan wil ik ook wel zo'n stekje.