henkg Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 De zaden / stekken / oogst-tafel. Steeds weer blijkt er meer vraag dan aanbod te zijn. Mijn ervaring zet het er neer, en ruim binnen het uur is het allemaal weg. Daarom: Neem wat mee. Je maakt er iemand anders blij mee. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 Maar doe er wel een kaartje of stickertje bij/op met wat het is. Dat scheelt weer een heel gezoek en gevraag Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Posted September 14, 2015 Posted September 14, 2015 De zaden/stekken/oogst tafel! Ik breng het een en ander mee! Quote
balkontuinder Posted September 15, 2015 Posted September 15, 2015 Ik ook! Voornamelijk aardbeien denk ik, die groeien ondertussen m'n balkon af. Quote
Ciska Posted September 16, 2015 Posted September 16, 2015 Ik denk dat ik ook wat aardbeienplanten meeneem, had stekken gemaakt van lambada, maxim en ostara... Quote
CindyB Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Wat een leuk initiatief! k kan weinig bijdragen dit keer vrees ik, maar ik hoop volgend jaar ook mijn bijdrage te kunnen doen! Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.
Jorieke123 Posted September 21, 2015 Posted September 21, 2015 Ik leg ze niet op de tafel, maar als er mensen zijn die stekken willen van de (al dan niet bonte) eeuwig moes, dan kunnen ze zich bij mij melden. Dan halen we ze vers van de struik Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aussiekarin Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Hoi Jorieke, daar zou ik wel een stekje van willen. Ik heb het op mijn geheugenlijstje gezet Quote
Jorieke123 Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 Aan iedereen; loop morgen nog even door je tuin, en kijk waar je wat van kan missen. Verplanten van kleine plantjes kan nog wel zo kortdag, en je hebt vast ook nog wel wat lekkere tomaten, pepers, paprika's, pompoenen, appels, etc. waarvan je er een paar kwijt wilt. Vermeld dan ook even wat het ras, de variant, etc. is. Zet het bij aankomst op de grote hoge houten tafel (voorzien van bordje waarop staat dat het de zaden/oogsttafel is ) en een ander kan het er weer af halen. Zo leg ik er zelf ook nog wat Engelse tijdschriften op, wat zakjes venkelzaad (voor in de keuken) en wat venkelkruidplantjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nynkef Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 is eeuwig moes niet hetzelfde als snijbiet ?? Zoja, dan wil ik daar graag een stukkie van !! Quote
Jorieke123 Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 Eewig moes is een koolplant, het wordt een flinke struik, je kunt er wel een kleine m2 mee vullen (met 1 plant). Blijft groen ook. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nynkef Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 Nee, dan is het niks voor mij, veel te groot voor mijn kleine tuintje Quote
Goldfish Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 Als ik het niet vergeet heb ik morgen een klein doosje in mijn jaszak met : 4 besjes Actinidia Kolomikta Sentyabraskaya (een late Siberische kiwibes, de andere rassen geven eind juli/augustus) 4 besjes Actinidia Arguta Issai (de zgn gewone kiwibes, hoewel dit ras onzuiver is) Had er graag meer gehad, maar zat niet erg mee met het weer. Issai oogst je normaal half oktober.Interesse om er eentje te proeven: spreek mij aan! Quote
Goldfish Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 Eewig moes is een koolplant, het wordt een flinke struik, je kunt er wel een kleine m2 mee vullen (met 1 plant). Blijft groen ook. Als het morgenmiddag nog in mijn bagage past, dan wil ik ook wel zo'n stekje. Quote
Jorieke123 Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 Oh, dat prop je zo ergens tussen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Enjoy! Posted September 25, 2015 Posted September 25, 2015 Ik ook! Voornamelijk aardbeien denk ik, die groeien ondertussen m'n balkon af. Word ik helemaal blij van Quote
Recommended Posts