Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Referendum / Geenpeil

Featured Replies

Geplaatst:

Misschien heb ik iets gemist, maar wat heeft het moestuinforum in godsnaam te maken met het Oekraïne referendum????

Als ik iets over politiek o.i.d wil weten dan zijn er tot zat andere fora om op te zoeken??

groet Dirk.

Geplaatst:

Weet je wat mijn oplossing is, en dat zou iedereen moeten doen.

Stempas ritueel verbranden

2015030514595161001458427401.jpg

Als niemand meer stemt, dan zullen ze iets anders moeten verzinnen

En dan is het ook meteen duidelijk dat we pist of zijn

aangepast door Gast

Geplaatst:
Misschien heb ik iets gemist, maar wat heeft het moestuinforum in godsnaam te maken met het Oekraïne referendum????

Als ik iets over politiek o.i.d wil weten dan zijn er tot zat andere fora om op te zoeken??

groet Dirk.

wanneer je enkel iets over de moestuin wil lezen is het misschien handig om het onderdeel "de Babbeltuin" over te slaan. "Hier kan je praten over alles wat niets met de moestuin te maken heeft."

Geplaatst:

Stempas verbranden??? Is dát hoe er met de democratische rechten wordt omgegaan? Gewoon tot as verbranden alsof het niets is??? En daar ben je nog trots op ook??

Wat een zwaktebod zeg... Dat is wel het toppunt van géén mening hebben...

Kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet weten of en wat ze moeten stemmen, en dat is begrijpelijk want het is een ingewikkelde kwestie... maar om nou je stemrecht te verwerpen en je pas te verbranden vind ik echt onnozel...

We mogen blij zijn dat we in een land wonen waar we tenminste mógen stemmen.

Er hebben mensen hard moeten strijden om de democratische rechten te verdedigen, het kunnen oproepen van een referendum door het volk is daar een redelijk nieuw gereedschap in. Jammer dat daar zo gemakkelijk over wordt gedacht.

PS... pssst @Alice777 de naam en adres van de eigenaar van de verscheurde stempas is duidelijk te lezen, dat lijkt mij niet de bedoeling??

aangepast door Gast

Geplaatst:

groet Dirk.

In de Babbeltuin mag het overal over gaan.

En moestuinieren en politiek raken elkaar vaak genoeg, en zeker ook in dit geval, want vrije handel met een land waar Monsanto de vrije hand heeft gekregen, vormt in mijn ogen zeker een risico voor mensen die hun eigen groenten kweken. Daar kan je je ogen voor sluiten, maar als we dat allemaal doen, zitten we straks met door GMO-besmette mais en vreten we ongewild nog meer gootsteenontstopper. Dat moeten we toch niet willen.

Geplaatst:

Ik snap het, maar ik denk niet dat het werkt. Blanco stemmen en niet stemmen wordt echt niet gezien als 'protest', want zo passief protesteren werkt gewoon niet. "Stemmen heeft geen zin" is op zich waar hoor, want het rukt tegenwoordig amper meer wie er verkiezingen wint, maar toch moet je volgens mij altijd stemmen. Als de hele ultra-linkse club in de VS nu bijvoorbeeld dat idee van 'Het maakt niks uit' overboord gooit en massaal Bernie gaat stemmen, dan is er nog hoop voor de wereld.

Geplaatst:
Stempas verbranden??? Is dát hoe er met de democratische rechten wordt omgegaan? Gewoon tot as verbranden alsof het niets is??? En daar ben je nog trots op ook??

Kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet weten of en wat ze moeten stemmen, en dat is begrijpelijk want het is een ingewikkelde kwestie... maar om nou je stemrecht te verwerpen en je pas te verbranden vind ik echt onnozel...

Er hebben mensen hard moeten strijden om de democratische rechten te verdedigen, het kunnen oproepen van een referendum door het volk is daar een redelijk nieuw gereedschap in. Jammer dat daar zo gemakkelijk over wordt gedacht.

PS... pssst @Alice777 de naam en adres van de eigenaar van de verscheurde stempas is duidelijk te lezen, dat lijkt mij niet de bedoeling??

Haha, dat is juist het toppunt van wel een mening hebben, een hele duidelijke zelfs

Dat was trouwens mijn vorige stempas hoor, deze nieuwe heb ik nog, en ga ik ook stemmen.

Maar de normale stempas voor partijen daar doe ik niks mee, heeft geen zin.

Geplaatst:

Dan verschillen we daarin van mening... is mijn mening...

Geplaatst:

Ik snap het, maar ik denk niet dat het werkt. Blanco stemmen en niet stemmen wordt echt niet gezien als 'protest', want zo passief protesteren werkt gewoon niet. "Stemmen heeft geen zin" is op zich waar hoor, want het rukt tegenwoordig amper meer wie er verkiezingen wint, maar toch moet je volgens mij altijd stemmen. Als de hele ultra-linkse club in de VS nu bijvoorbeeld dat idee van 'Het maakt niks uit' overboord gooit en massaal Bernie gaat stemmen, dan is er nog hoop voor de wereld.

Nee het zal niet als protest worden gezien als alleen ik of maar een paar mensen dat doen.

Maar als heel Nederland niet meer gaat stemmen, dan is het echt wel duidelijk lijkt mij

Geplaatst:
De postbode van PostNL wil duidelijk dat er niet gestemd gaat worden...

Mijn envelop met stembiljet is eerst dubbelgevouwen zodat je alleen de witte achterkant ziet en niet de opdruk waarop staat dat het een Stempas bevat, vervolgens is ie nog een keer dubbelgeknepen en gedeeltelijk in de bus gepropt.

Ik kan de postbode geen ongelijk geven

Geplaatst:

Dat ze uberhoubt het in hun hoofd halen om een associatieovereenkomst met de Oekraïne aan willen gaan, zegt voor mij al weer genoeg

Geplaatst:

In dit geval geeft niet stemmen geen enkel negatief signaal af.

Bij een referendum moet er een bepaalde opkomst zijn(nu minimaal 30%). Is de opkomst lager dan wordt er sowieso niets met de uitkomst gedaan. Dan mag de regering doen wat ze al van plan waren, JA stemmen in dit geval. Door niet te stemmen zeg je eigenlijk JA.

Het is ook niet "dan zullen ze iets anders moeten verzinnen". Ze hoeven dan juist helemaal niets.

ik merk uit je post dat je tegen bent? Stem dan ook tegen...

Geplaatst:

Mensen die hun stempas weggooien of 'ritueel verbranden' kunnen beter in Noord Korea of in het Kalifaat gaan wonen. Dan hoef je je geen zorgen te maken over je stempas en dan zijn wij er ook van af

Geplaatst:

Als jullie denken dat Nederland zo'n braaf landje is, dan denk nog maar eens na.

Hebben jullie er wel eens bij stil gestaan wat voor zaden jullie kopen voor je moestuin ?

Ook die zijn grotendeels al vergiftigt.

Al de bijen vallen er dood van neer.

Als de bij uit sterft hebben we een groot probleem.

Nog maar te zwijgen over al de andere troep in de zaden, en daarna in de groente/fruit/ bloemen enz

Heel de voedselindustrie en medicijnen industrie is corrupt.

Zelfs huisartsen heb je niks aan.

In plaats van de oorzaak te zoeken, geven ze je een zalfje voor het symptoom, en je kunt gaan, VOLGENDE daag.

Glucose-fructose stroop wat van Amerika ook in ons eten terecht is gekomen.

In Amerika zit die rommel werkelijk overal in, hier gelukkig nog niet in zo veel producten, maar ik ben benieuwd over 5 a 10 jaar.

En zo kan nog eeuwen dingen opsommen die niet deugen.

Democratie is op zich niet slecht, maar dan moet je het wel goed doen, en geen misbruik maken van de bevolking, en ons ziek willen maken.

En ook niet de helft of meer verzwijgen over wat je doet of van plan bent.

Nee ik vertrouw geen enkele politiek in geen enkel land.

Word eens wakker mensen.

Geplaatst:

Volgens mij snap jij @Alice777 er geen moer van... zo lijkt het nu tenminste...

Juist omdát politiek en bedrijfsleven en EU etc niet te vertrouwen zijn moet je laten merken wat je daarvan vindt en juist níet je mond houden en uit protest lekker niet stemmen...

En wees niet bezorgd... ik ben heel erg wakker...

Vind dat je wel veel zomaar aanneemt over hoe men op dit forum denkt...

Je ben behoorlijk nieuw op dit forum dus heb je blijkbaar nog niet echt meegekregen hoe er hier zoal gedacht wordt over de diverse issues die je noemt.

Over de onderwerpen die je aanstipt in je tirade kun je hier op dit forum ook topics vinden dus het is erg duidelijk dat wij hier kennis in- en aandacht voor- hebben en dit niet al slapend aan ons voorbij laten gaan... zoals jij oppert...

En nu heb je op een forum natuurlijk heel veel verschillende mensen met heel veel verschillende meningen vanuit heel veel verschillende gronden. En dat is juist goed.

Maar dit topic gaat over het referendum en niet over alle andere dingen die er fout zijn in Nederland en de wereld, zo kan ik ook wel een opsomming geven maar dat is totaal niet nuttig en draagt niets bij aan dit topic.

Geplaatst:
Als jullie denken dat Nederland zo'n braaf landje is, dan denk nog maar eens na.

Hebben jullie er wel eens bij stil gestaan wat voor zaden jullie kopen voor je moestuin ?

Ook die zijn grotendeels al vergiftigt.

Al de bijen vallen er dood van neer.

Als de bij uit sterft hebben we een groot probleem.

Nog maar te zwijgen over al de andere troep in de zaden, en daarna in de groente/fruit/ bloemen enz

Heel de voedselindustrie en medicijnen industrie is corrupt.

Zelfs huisartsen heb je niks aan.

In plaats van de oorzaak te zoeken, geven ze je een zalfje voor het symptoom, en je kunt gaan, VOLGENDE daag.

Glucose-fructose stroop wat van Amerika ook in ons eten terecht is gekomen.

In Amerika zit die rommel werkelijk overal in, hier gelukkig nog niet in zo veel producten, maar ik ben benieuwd over 5 a 10 jaar.

En zo kan nog eeuwen dingen opsommen die niet deugen.

Democratie is op zich niet slecht, maar dan moet je het wel goed doen, en geen misbruik maken van de bevolking, en ons ziek willen maken.

En ook niet de helft of meer verzwijgen over wat je doet of van plan bent.

Nee ik vertrouw geen enkele politiek in geen enkel land.

Word eens wakker mensen.

en jou antwoord op dit alles is NIET stemmen en dus oproepen om indirect JA te stemmen?

Sorry ik kan er met mijn kop niet bij dat iemand die heel hard roept tegen te zijn is indirect JA zou stemmen. Ben je dan zelf niet net zo tegenstrijdig als de punten die je hierboven benoemt?

ik ben wakker maar ik vraag me af in welke nachtmerrie jij terecht bent gekomen.

De wereld wordt er echt niet beter van wanneer je overal tegenaan gaat trappen.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Haha, dat is juist het toppunt van wel een mening hebben, een hele duidelijke zelfs

Dat was trouwens mijn vorige stempas hoor, deze nieuwe heb ik nog, en ga ik ook stemmen.

Maar de normale stempas voor partijen daar doe ik niks mee, heeft geen zin.

NOGMAALS.

ik had al lang gezegd dat ik nu wel ga stemmen.

Alleen de normale partij verkiezingen niet.

Jullie moeten is beter lezen.

Geplaatst:

"Wij" kunnen heel goed lezen , jij hebt zelf gedacht te moeten laten zien dat je je pas verbrandt had, terwijl dat niet zo bleek te zijn en dus fake was. Jij bent degene die voor onduidelijkheid zorgt.

Mijn laatste reactie is op die hele "wat is er mis met de wereld" opsomming van je.

Dat jij nu een oude reactie quote hebben we niet veel aan. Want dat hebben we namelijk al gelezen én op gereageerd... mocht je dat niet gezien hebben?

En ja... je komt nogal tegenstrijdig over...

Waarom zou je bijvoorbeeld het in vredesnaam OK vinden dat postbestellers op eigen houtje het stemproces gaan saboteren, helemaal als je een NEE stemmer bent...

En vervolgens roep je dan weer dat je tégen bent... terwijl je ervóór bent dat mensen niet gaan stemmen...

Door dat soort reacties schep je zelf verwarring over waar jij nou staat in dezen.

En zomaar gaan roepen wat "wij" dan wel niet denken of moeten doen heeft niet zoveel zin en draagt niet bij aan welke discussie dan ook. Jij kent mij niet en jij weet niet hoe ik over dingen denk.

Heb zelfs het vermoeden dat we misschien wel beiden dezelfde kant op denken maar het komt er bij jou een beetje vreemd en verwarring scheppend uit allemaal...

Wat mij stoort is dat jij er zomaar vanuit gaat dat ik, wij, slapende meelopertjes zijn... daar generaliseer je wel behoorlijk. Dus lees en vraag eerst voordat je "ons" veroordeelt.

Geplaatst:

Wat ik probeer duidelijk te maken is, dat we net als huisartsen de symptomen bestrijden in plaats van de oorzaak.

We moeten het groter aanpakken.

Om nu nee te stemmen is allemaal goed en leuk, en stel dat ze het dan ook niet doen, wat is dan het volgende land wat ze er weer bij willen halen enz enz met van alles en nog wat ?

Als we massaal allemaal niet stemmen met partij verkiezingen, dat geeft tenminste een boodschap.

En dat was wel degelijk een echte pas, maar een oudere, niet deze van nu.

En ik ben voorstander om NIET te stemmen op PARTIJ verkiezingen.

OP deze ga ik WEL stemmen.

En nu hou ik op, want ik heb geen zin meer om er nog woorden aan vuil te maken.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik nog steeds heel benieuwd welke hele duidelijke boodschap je denkt af te geven met het NIET stemmen.

Edit: dan bedoel ik dit referendum want daar gaat dit topic over, niet over de partijverkiezingen of een willekeurig ander onderwerp waarmee je met post edit de boel probeert recht te praten.

Geplaatst:

Jezus dat is wel heel bekrompen.

Mag alleen over het referendum gaan, kom op, politiek is politiek

En ik probeer helemaal niks recht te praten, jullie lezen niet goed, en zijn bekrompen als het alleen over het referendum mag gaan.

Doe is effe niet zo moeilijk zeg

Geplaatst:

Probleem van dit referendum is dat de uitslag pas geldig word verklaard bij een opkomst van 30% of meer en het geldt als een advies. Regering is niet verplicht om het uit te voeren. Met andere woorden: als voor hun de uitslag gunstig is er geen probleem, zo niet hoeven ze zich er ook niet aan te houden, Stelletje hypocrieten.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Alice777; zelfs in de babbeltuin geldt dat als de titel aangeeft dat het over het 'referendum/Geenpeil' gaat, dat je dan over dat onderwerp post. En voor nieuwe onderwerpen open je een eigen topic, en hier mag wel gewoon alles: https://www.moestuinforum.nl/topic/6377-babbeltuin-2/ en https://www.moestuinforum.nl/topic/12088-klaagbank-3/

En dat is niet bekrompen, dat is leesbaarheid en orde

Geplaatst:

Sorry hoor maar ik vind een nieuw topic daar over openen, niet echt handig.

Deze referendum is een deel politiek algemeen.

Als ik nu een topic open over partij verkiezingen, dan mag het daar weer niet over het referendum gaan, terwijl de reacties gemengd kunnen zijn.

Dan zou ik het deel over referendum hier moeten posten en het deel over partij verkiezingen daar, dat vind ik onduidelijk.

Maar kan aan mij liggen hoor.

Omdat niks los van elkaar is, het is een geheel.

Bv de reactie die Hansi nu geeft, ja dat gaat over dit referendum, maar dat ze hypocrieten zijn is algemeen bekend

Geplaatst:

of je opent een topic "politiek" waar het over de gehele politiek kan gaan.

Een eigen forum openen is natuurlijk ook een optie. Dan ben je ook direct af van de moderator/beheerder die je op de forumregels wijst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.