Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vragen/antwoorden geruilde plantjes MTFD sep 2015


henkg

Aanbevolen berichten

Er stonden wat plantjes zonder naam op de weggeeftafel. Een heeft de mensen eromheen best lang beziggehouden, het rook volgens de een wat citrusachtig en volgens de ander naar kaugomballen. Uiteindelijk bleek het een kruipdille(?) te zijn.

 

Er stonden nog twee andere potjes ook zonder naam. Een ervan heb ik meegenomen omdat het me vaag deed denken aan Kaapse Knoflook. Wie weet wat het echt is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het naar kauwgomballen ruikende plantje / roomse kamille kwam van mij, ik wist niet meer hoe het plantje hete ik zat de hele tijd met het woord heilig in mijn hooft. Jorieke wist dat het roomse kamille was.

Ik had ook nog wat kleine potjes mosterdblad bij er zaten meerdere plantjes in een pot die was ik vergeten te labelen.

Plant word zo

 

P101092722561415987130.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ui-achtige met groot breed blad is die Lady leek. Dat zijn plantjes van meerdere jaren oud (en ook een aantal zaailingen van dit jaar er bij geloof ik). Sorry voor het ontbreken van een kaartje

De jongere ui-achtige is misschien hetzelfde, maar kan ook zomaar anders gaan bloeien. Ik pulk elk jaar meerdere zaailingen tussen de stenen uit, en stop ze in potjes. Maar ik heb zoveel uien soortjes staan daar, dat ik niet weet of ze wel soortecht zijn. Houd me dus op de hoogte

 

Die met dat rare kapsel is de kraailook (voor zover het echt kraailook is...), die kwamen pas net een beetje boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een wit blad zaten allemaal zakjes met tomatenzaden geniet! Handig systeem trouwens, waait er niets weg! Vlg x hoop ik daar aan te denken...

 

De zwarte stift blijkt niet helemaal bestand tegen een poosje rondhangen in m'n tas

Ik ontwaar nog net iets met 'rose....'

Van wie heb ik dat zakje en welk ras is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rose de Berne van Henkg (Echt iemand van allerlei slimme oplossingen...zoals de kaart met porties zaadjes er op geniet)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...