Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moestuinforumdag April 2016 wie brengt wat mee? Geopend!


angela

Aanbevolen berichten

16 april is de dag die je niet vergeten mag!

 

Vergeet niet je aan te melden!

moestuinforumdag-16-4-16-geef-je-hier-op-t19405.html

 

 

Moestuinforum dag 2016 wie brengt wat mee?

 

Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis (zie topic welkom op de MTFD hier bovenin), om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, zout, toilet papier enz. Maar het is zeker geen verplichting om iets voor hun mee te brengen. Dit moet iedereen naar eigen geweten doen.

 

En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het leuk als iedereen iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen.

Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken.

Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen.

Het is natuurlijk zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden.

Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB?

Of je besluit een pak appelsap bij de supermarkt te kopen of uren in de keuken te staan is eigen keus

 

 

Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen.

Vermeld wel:

1. het ras,

2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen),

3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is.

(Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!)

 

We hebben weer een planten/zaden/oogst tafel, dus heb je iets te veel wil je iets delen, breng het mee! Alles mag! En alles is welkom.

Misschien is het ook weer leuk om een proeverij te doen? Eigengemaakte kaasjes, jam, chili saus, iets zuurs enz.

Geedee: paardenbloemgelei, kweeperenjam, 4 vruchtenlikeur.

Angela: kweeperen compote, muizenmeloentjes in het zuur, lemonkomkommers in het zuur, piccalilly

Jorieke: eigen gemaakte kaas, vleesproducten.

Nasuada: Citroenjam, Bananenjam, Kweeperenjam, Appelgember

Appelvrouw:

Nathanya: groene tomatenchutney

 

 

Voor diegene die iets meebrengen:

*Willen jullie vermelden wat het is wat je meebrengt? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht.

*Tevens willen jullie er rekening mee houden dat je iets meebrengt voor een redelijk grote groep! Dus het is misschien beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid.

*Heb je iets dat opgewarmd moet worden dat kan maar dan wel het verzoek dat je dit zelf in de gaten houd!

*En nog een kleine tip verpak wat je meebrengt in iets wat niet mee terug naar huis hoeft er word meestal wel een schaal, bakblik of iets anders vergeten.

 

Hartig Eten:

Jorieke: eigen producten, kaas, worst, ham

Angela: zalmsalade, zalm quiche, pakje roggebrood

Appelvrouw: stokbrood, roomboter

Alice777: Rempah daging, (kruidige gehaktballetjes), Boentjies ketjap, (ketjap boontjes)

RobO: kip in roedjaksaus, groentesalade met wortel, knolselder en gember

Nadi: tonijnsalade, eiersalade

Jaydot: quiche

Prettig gestoord: aioli

Weknow: boter, crackers, knäckebröd

Kim: Turksbrood + iets voor erop

Ciska's kok: pastasalade

Anna3: eigengebakken brood

Nathanya: aardappelsalade

Bloemenmeisje: eigengebakken brood

Goldfisch: vega quiche

 

Zoet Eten:

Estemy: iets zoets?

Appelvrouw: mispelgelei

Ciska: chocolade rum tulband, scones

Nasuada: caramel taart

Alice777: Dadar goelang, (klapperpannekoeken)

Jorg: bollussen

Goldfish: fruit met chocolade

Old rose: cake

Nathanya: cake

 

Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt):

Simke: 2x 1,1/2L Fanta

Appelvrouw: 1x crystal clear

Jootje: 3x sinaasappelsap

Reina: 3x cola

HenkG: 1x rode wijn, lente bock bier

Weknow: karnemelk

Old rose: 1x cola

Geedee: 3x Multidrank van 1.5 liter afgemeld

Kim: 1x cola

Nathanya: koffiemelk

Aardpeer: koffie

 

Div. :

Estemy: plastic bordjes

Angela: messen, plastic bekers, tafelkleed

Alice777: bestek div.

Raquette: plastic bestek, plastic bordjes

 

Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?:

(zij vraagt: Zonnebloemolie, suiker, bruine suiker, zout, keukenrol, toiletpapier, koffie, rijst, gist, paddenstoelen, eend/konijn/haas en meestal is ze ook blij met pindakaas, hagelslag en snoepgoed )

 

Angela: doos met....

Appelvrouw: snel kookgranen, pot Savourin

Alice777: 1x suiker, 1x zout

RobO: 1x pindakaas, 1x zout, 1x rijst

Nadi: 2x zonnebloemolie, 1x keukenrol

Nynkef: toiletpapier

Bouwvrouwe: 1x zout, snoepgoed

Kibas: 1x zout 1x suiker

Jaydot: koffie

Goldfish: 2x suiker

Ciska: bruine suiker, keukenrol

HenkG: 2x suiker

Weknow: pindakaas

Old rose: doos met.....

Geedee: tas met...... afgemeld

Kim: suiker

Anna3: keukenrol, suiker

Nasuada: Suiker, ingemaakte Jam van oa haar eigen kweeperen

Raquette: koffie

Nathanya: rijst, hagelsag en gist

Aardpeer: koffie

-------------------------

Totaal:

9 x suiker

4x zout

2x rijst

2x pindakaas

2x zonnebloemolie

3x keukenrol

1x toiletpapier

 

 

 

Waar eten we van en drinken we uit?

Er staat nog een krat met mokken bij Jorieke.

Jorieke heeft aangegeven nog heel veel servetten te hebben liggen zo ook koffie roerstokjes en tandenstokers dus het vriendelijke verzoek deze niet mee te brengen.

 

 

Nog nodig:

Div: plastic bordjes,plastic tafelkleed dat bij Jorieke mag blijven. Als er nog iemand wat vorken/gebaksvorkjes heeft liggen die niet meer worden gebruikt hoeven we niet iedere keer plastic bestek mee te brengen Jane heeft al een keer wat mee gebracht dus....? Het gaat dan bij de mokken die we ook iedere keer her gebruiken.

Eten: salades (eiersalade, tonijnsalade, kipkerriesalade enz.), quiche, wraps, 2x cake, taart, Turks brood

Drinken: 6x gewone cola, appelsap/dubbeldrank, bier.

Zie ook eventueel even de vorige lijst voor ideeën.

 

control-freak73111434653045.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me ontzettend leuk om te komen, en ik wil best een paar grote bakken lekkere verschillende salades, en een flinke stapel overheerlijke wraps meenemen plus wat handige duurzame boodschappen, maar dan moet ik ook mijn zoon meenemen (die een auto heeft) om de boel te vervoeren en dan zit ik even met de vraag of ook de honden mee kunnen, omdat Jorieke bepaald niet naast de deur woont. Kunnen uiteraard aangelijnd blijven maar het zijn wel twee podenco's. Ze zijn stiksociaal, maar ze zijn wel heel nadrukkelijk aanwezig.

 

Qua zaden en stekken moet je van mij niks verwachten, mijn overschot zit al in de bio-envelop en ik zit nog in mijn eerste serieuze seizoen, zeg maar.

 

Maar nogmaals, het lijkt me hoe dan ook heel erg leuk om mensen 'in het echt' te ontmoeten. Ik zit nog maar pas op dit forum, maar ik vind de sfeer heel prettig, en ik heb hier al bizar veel geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ! Als ik ook maar enigszins kan, dan kom ik.

Welk toiletpapier vind je fijn, Jorieke? Dan neem ik dat mee. En ik beloof hierbij dat als ik het kan (ik niet midden een verhuizing, ontbrekende keuken etc zit) dat ik voor alle aangemelde deelnemers iets zoets bak.

It ain't what you do, it's the way that you do it

Link naar reactie
Delen op andere sites

de datum moet nog worden geprikt. daar komt nog een poll voor waarbij iedereen kan aangeven welke dagen hij/zij kan.

 

waar? bij jorieke en joep

meer info in het topic van 2015: voor-iedereen-welkom-op-de-moestuin-forum-dag-20-april-t12285.html

daar staat ook het adres en een link naar de routebeschrijving.

 

voor 2016 komt er vast nog een nieuw topic zodra er een datum is geprikt.

 

 

Het lijkt me ontzettend leuk om te komen, en ik wil best een paar grote bakken lekkere verschillende salades, en een flinke stapel overheerlijke wraps meenemen plus wat handige duurzame boodschappen, maar dan moet ik ook mijn zoon meenemen (die een auto heeft) om de boel te vervoeren

 

niet teveel eterij meenemen hoor. verschillende salades en een flinke stapel wraps klinkt tenminste best veel. iedereen neemt iets lekkers mee dus er is altijd genoeg keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hoi Angela,

 

De datum komt mij in ieder geval goed uit, dus voorlopig ben ik erbij

 

Als er nog iemand uit de buurt van Dronten/Lelystad/Kampen komt, zou ik heel graag mee willen rijden, uiteraard vergoed ik mijn deel van de benzinekosten

 

Ik laat nog weten wat ik meeneem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...