Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaden enveloppe België januari 2016


Aanbevolen berichten

Ik vind het idee van Waaslander wel goed om misschien de envelop gewoon te laten rondgaan en dan de zaden van de zadenlijst naar Dirk te sturen. Misschien kunnen we een postzegel ofzo mee verzenden...voor die enkele zaden die moeten verstuurd worden is track & trace wel een dure bedoening. De zadenenvelop zou k dan wel met track&trace doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het idee van Waaslander wel goed om misschien de envelop gewoon te laten rondgaan en dan de zaden van de zadenlijst naar Dirk te sturen. Misschien kunnen we een postzegel ofzo mee verzenden...voor die enkele zaden die moeten verstuurd worden is track & trace wel een dure bedoening. De zadenenvelop zou k dan wel met track&trace doen

Ik had gedacht van misschien alle zaden van de lijst per persoon te steken vb in iets grotere gripzakje ? Kom de omslag bij u neem je dit zakje er uit en steekt er een gefrankeerde omslag in waar de volgende zaden in kunnen gestopt worden , zodat laatste persoon (Dirk) enkel omslag moet dichtplakken en op de post doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij geen slecht plan.

Wie wil steekt er een gefrankeerd enveloppe in de anderen geld voor track en trace zo heeft ieder wat hij wil.

Ook is het handig dat de bestaande enveloppe dan ook eerst bij de eerste in de lijst beland voor we starten. Zo hebben we twee vliegen in een klap.

 

Simonvb

lovebug356

Waaslander

Mari

Wokfish

Dirk71

 

Simon, kan jij zorgen dat je aan de enveloppe geraakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom het wiel opnieuw uitvinden terwijl de nederlandse en de bio zadenenvelop prima lopen met rondsturen? (mits goede controle of iedereen wel actief is. bijvoorbeeld door via pb het adres van de volgende te vragen.)

 

ik ben geen belg dus dit topic is helemaal niet voor mij. maar het klinkt allemaal gigantisch omslachtig.

met zadenlijsten, 2x verzendkosten moeten betalen (voor zaden opsturen en voor zaden ontvangen), enzovoort.

 

daarnaast vind ik het wel iets hebben om de hele zadenenvelop door te snuffelen. maar dat is persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom het wiel opnieuw uitvinden terwijl de nederlandse en de bio zadenenvelop prima lopen met rondsturen? (mits goede controle of iedereen wel actief is. bijvoorbeeld door via pb het adres van de volgende te vragen.)

 

ik ben geen belg dus dit topic is helemaal niet voor mij. maar het klinkt allemaal gigantisch omslachtig.

met zadenlijsten, 2x verzendkosten moeten betalen (voor zaden opsturen en voor zaden ontvangen), enzovoort.

 

daarnaast vind ik het wel iets hebben om de hele zadenenvelop door te snuffelen. maar dat is persoonlijk.

 

Het is het wiel niet terug uitvinden bestaad op ander forum ook naast de manier dat andere enveloppe die hier bestaan . Waarom?

-Er werd gevreest dat enveloppe van vorig jaar verloren was.

-Door voor een online lijst te kiezen werd er hoop de zadenenveloppe sneller te laten gaan en met niet geruilde zaden mee te sturen een start voor enveloppe van volgende winter.

 

Nu dat enveloppe niet verloren lijkt te zijn gegaan kan deze toch nog rond gestuurd worden en door apparte zakjes enveloppe kan aan de reeds overeengekomen ruilen ook voldaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan snap ik er blijkbaar niets meer van want bij de laatste posten wordt nog steeds gesproken over het bijsteken van een gefrankeerd enveloppe of geld voor track en trace.

dat is bij rondsturen toch helemaal nergens voor nodig? eventueel dingen naar de starter sturen en dan de envelop laten rondgaan. dan zit niemand met gefrankeerde enveloppen en geld wat kwijt kan raken. wie is er straks verantwoordelijk als het geld niet (meer) in de envelop blijkt te zitten of de envelop kwijt raakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gefrankeerde omslag is voor de online overeengekomsten ruilen van personen die de enveloppe maar krijgen na de persoon die als begunstige is? Vb nummer 2 is overeen gekomen dat hij zaden krijg van persoon 4. Stopt nummer 4 deze zaden gewoon in de omslag krijgt persoon 2 deze zaden deze winter niet meer of omslag moet 2maal rondgaan. Door extra omslagen in de omslag (vermoedelijk postpakket) te steken kan iedereen de zaden die online overeengekomen zijn in deze omslag steken, en zo kunnen aan de online overeengekomen ruilen voldaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoveel ruilafspraken zijn er nog niet toch? tenzij er buiten dit topic nog veel afspraken zijn gemaakt.

 

ik zag alleen bij jou( Waaslander) en simon een aantal wensen.

daar kan je de route gemakkelijk op aanpassen door jullie bijna aan het einde van de rit te plaatsen. de groep is gelukkig nog niet zo groot dat je maanden moet wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook geen Belg, maar ik dacht ook al wat Loes zei; jullie maken het wel heel ingewikkeld. Ik zou onderlinge afspraken helemaal uit die envelop halen, dan stuur je elkaar toch gewoon een zooi zaden per post? (Of je doet wel de desbetreffende zaden in de zadenenvelop maar met een briefje erbij dat deze specifiek voor Pietje of Jantje zijn zodat anderen er af blijven.)

 

Ik heb alleen nog maar meegedaan met de bio-envelop, maar juist dat snuffelen door alle zaadjes vond ik heel leuk, ik zou niet eens van te voren willen weten wat er allemaal in zat.

 

Jullie methode lijkt mij ook gebaseerd op een systeem waarbij mensen meteen een compleet zakje zaad uit de envelop halen, maar doen mensen dat ook echt? Ik heb steeds wat zaadjes uit de zakjes gehaald (en zelf dingen toegevoegd natuurlijk), maar geen hele zakjes eruit gehaald. Ik vind die zadenenveloppe juist zo leuk omdat je sommige dingen nu kan proberen zonder dat je meteen 100 zaden moet kopen.

 

Maar misschien begrijp ik het niet helemaal en moet ik me er helemaal niet tegenaan bemoeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simon, is er ondertussen al iets gebeurt?

 

Kan iedereen die nog meedoet in een pb zijn gegevens eens doorsturen. Kwestie dat de enveloppe niet ergens beland bij iemand die geen interesse meer heeft.

Er zijn namelijk mensen die gingen meedoen, maar nog steeds geen lijst hebben doorgegeven. Misschien willen ze enkel in de enveloppe kijken op er wat interessant in zit. Voor mij ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de wenslijst van iedereen bekeken, maar blijkbaar is het allemaal al ingevuld. Dirk en Mari, van jullie heb ik geen wenslijst gevonden, kan dat?

 

Moest een 'deal' ergens niet doorgaan, ik heb nog:

Voor Waasland: Butternut, Black Cherry en Noire De Crimée

Voor Simonvb: Broccoli en Mini yellow Plum.

 

Ik heb in de aanbieding (ga niet alles gewoon in de zadenenveloppe steken, dus als je ergens interesse in hebt, shoot! ) Hoeveelheid zaden kan ik ook niet vermelden, sommige maar 5, andere 100,... Als je interesse hebt zoek ik het even voor je uit hoeveel ik er kan missen anders moet ik teveel op voorhand tellen :

 

Tomaat

Gogo Polystranyi

Pingpongtomaat

Matina

 

Red Pearshaped

Big Yellow Zebra

Indigo Rose

 

Pink Bouncy

Tiger

Tomatoberry

Homestead

Limetto

Goldene Königin

Green Zebra

Coeur De Boeuf Oxheart

Noir De Crimée

Ciliegia Gialla

Black Cherry

Lemon Tree

Yellow Pearshaped

 

Tangella

Cerise

Manö

Brandywine Cherry

Red Robin

Aunt Ruby's Yellow Cherry

Cerise Blanc

Japanese Early

Evan's Purple Pear

Aurantiacum

Dancing With Smurfs

Cherokee Purple

Giant Tree

Flame

Roma Pera

San Marzano

Principe Borghese

Roma VF

Artisant Purple Bumble Bee

Negro Gigante

Garden Peach

Gold Roma

Green Copia

Fuzzy Wuzzy

Snowball

Violet Jasper

Charlie Chaplin

Datterini

Outdoor Girl

Money Maker

Roma Aveve

Pyros F1

Coeur De Boeuf

Roman Candle

White Beefsteak

Kumato

Ananas

Sweetie

Minibell

Roma Cisca

 

Ajuin

Rijnsburger

Bosui Blanc de Lisbonne

Aubergine

Mini F1

Lange Violette

Bloemkool

Memphis F1

All the year round

Boon

Ornico-Wax

Witte Droogboon Cannelino

Canadian Wonder (KIDNEY)

Broccoli

Marathon F1

Cucamelon

Mais

Tasty Sweet F1

Paprika

Planet

California Wonder BIO

California Wonder

Piquillo

Zoete Punt

Blauw

Pepers

Adjoema Chocolate

Bhut Jolokia

Cayenne

Adjoema

Chocolate Scorpion

Mme Jeanette

Jalapeno

Trinidad Moruga Scorpion Red

 

 

En dan nog prei, wortel, bloemkool, (ijsberg)sla,...

 

Ohja, je kan me altijd plezieren met hete pepers, komkommer, meloen,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Wokfish:

Voor mij mag je volgende zaken in mijn enveloppe dan steken:

- paprika planet: 3 zaden

- cucamelon 3 zaden

- kerstomaat pink Bouncy 3 zaden

 

Aan Dirk71: je mag voor mij ook een 10tal zaden van ajuin Kelsai opzij houden. Ik koop plantajuinen maar eens zien of zaaien ook een mooi resultaat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even de wenslijst van iedereen bekeken, maar blijkbaar is het allemaal al ingevuld. Dirk en Mari, van jullie heb ik geen wenslijst gevonden, kan dat?

 

Moest een 'deal' ergens niet doorgaan, ik heb nog:

Voor Waasland: Butternut, Black Cherry en Noire De Crimée

Voor Simonvb: Broccoli en Mini yellow Plum.

 

Ik heb in de aanbieding (ga niet alles gewoon in de zadenenveloppe steken, dus als je ergens interesse in hebt, shoot! ) Hoeveelheid zaden kan ik ook niet vermelden, sommige maar 5, andere 100,... Als je interesse hebt zoek ik het even voor je uit hoeveel ik er kan missen anders moet ik teveel op voorhand tellen :

 

Ohja, je kan me altijd plezieren met hete pepers, komkommer, meloen,..

Ik had mijn wenslijst afgesteld naar wat er aangeboden werd. Wat mij wel interreseerd uit u lijst de tomaten:

Sweetie

Kumato

Flame

Dancing With Smurfs

Red Robin.

Ik kom ook voor u normaal dus je mag enkele zaden in mijn omslag dan steken.

 

 

Zal een van komende dagen eens door mijn zaden gaan moeten wel nog pikante pepers waar ik een 5a 10 zaden van kan missen., die had ik daarom niet in de lijst gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaden van vorig jaar zijn de post op gegaan gisteren, dus normaal zijn ze donderdag of vrijdag ter plaatse bij SimonVB. Ik heb alles voor de zekerheid in 2 grote enveloppen gestopt. Als er dan al 1'tje kwijt zou raken is het 'maar' de helft en zo passen ze ook beter door de brievenbus natuurlijk. Zit ook een harde kaft rond ter bescherming van de zaden.

 

@Wokfish; zeer leuke lijst aan tomaten heb je daar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wokfish,

Ik heb interesse in je tomaten zaden.

Het heeft wat tijd gekost uit te vissen wat wat was.

Zo een uitgebreide lijst

 

Ananas

Artisant Purple Bumble Bee

Big Yellow Zebra

Cherokee Purple

Dancing With Smurfs

Garden Peach.

Giant Tree

Green Copia

Green Zebra

Negro Gigante

Noir De Crimée

Snowball

Tiger

Violet Jasper

White Beefsteak

 

J ziet maar wat kan

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het, gezien de omstandigheden, haast niet te vragen.

Ik ga het toch doen.

Als iemand zaden op overschot heeft die nog even goed zijn wil je ze ook opsturen. Zo kunnen we opnieuw starten. ik zal een inventaris maken en als het de moeite is kunnen we alsnog een ronde doen voor wie wil.

 

kunnen jullie ook duidelijk labelen voor wie welke zaden bedoeld zijn.

Er zijn ook nog enkele mensen die hun gegevens nog niet doorgegeven hebben.

 

Kunnen we er ook wat vaart achter zetten want ik ben de week van 14 tot 21 februari voor mijn werk in Israël en het zou spijtig zijn dat iedereen daardoor op zijn zaadjes moet wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...