MartinH Geplaatst: 18 december 2015 Share Geplaatst: 18 december 2015 Een van mijn knoflooksoorten (Oosterdel) begint langzaam geel te worden. De andere soorten in hetzelfde vak doen het prima en zijn mooi groen, Waar zou dit door kunnen komen en wat is er aan te doen?? De grond is vochtig maar niet door en door nat. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 18 december 2015 Share Geplaatst: 18 december 2015 Krijgen die planten en vooral de bodem genoeg zuurstof en ventilatie....? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Persica († december 2016) Geplaatst: 18 december 2015 Share Geplaatst: 18 december 2015 Staan je andere soorten ook onder zo'n zelfde zeil (doek?) Als het om een en dezelfde soort gaat, dat geel kleurt zou je kunnen denken aan een virus Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 18 december 2015 Share Geplaatst: 18 december 2015 Krijgen die planten en vooral de bodem genoeg zuurstof en ventilatie....? Dat denk ik ook, plus dat het misschien erg warm wordt onder dat karton? Het is toch karton? Ik zou wat karton wegknippen om de planten heen, en er een laag compost en mulch opgooien, zodat het kan verteren en je bodem een boost krijgt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Share Geplaatst: 19 december 2015 Nee het is geen karton maar een lucht- en waterdoorlatend doek. De overige knoflook in dezelfde rij onder hetzelfde doek doen het fantastisch. Het is alleen die ene soort, die dus tussen andere soorten in staat, die geel begint te worden. De grond onder het doek heeft tijdens het maken van de rijen een lading compost gekregen. De temperatuur onder het doek voelt koel aan. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 19 december 2015 Share Geplaatst: 19 december 2015 De Oosterdel heeft dat hier ook en er ligt geen doek of karton op de grond.De look doet het helemaal niet goed vind ik, mogelijks te warm? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Share Geplaatst: 19 december 2015 Tja,het is echt enorm warm, bij ons staan de narcissen in de plantsoenen al in volle bloei. Maar bij mij doen de andere soorten knoflook het wel goed. Misschien is de Oosterdel extra gevoelig voor hoge temperaturen?? Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Persica († december 2016) Geplaatst: 19 december 2015 Share Geplaatst: 19 december 2015 hmm, Willy, Als ik heel eerlijk mag zijn? Het staat er niet florissant bij, typisch dat Martin (dezelfde) soort en dezelfde gele bladkleur geeft, Té warm, nee dacht het niet, zat ook te denken aan een of ander gebrek in de grond maar daar twijfel ik ook sterk aan aangezien look in de eerste groeiperiode zijn voedingsstoffen uit de bol haalt en nog niet echt uit de bodem, het is te hopen dat het nog bijtrekt, daar ben ik erg benieuwd naar, of het is typisch íets' voor deze soort? @Bit schrijft dat Oosterdel bij het opkomen een fors gewas geeft, bijna zoiets als Olifantenknoflook.Dit zie ik hier echt niet terug in de foto's van Martin en Willy... Wat ik me ook afvraag , waren dit dunne kleine teentjes Oosterdel die je hebt geplant? Misschien zou je eens bij de leverancier kunnen vragen of deze gele aanloop periode gebruikelijk is bij dit ras. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 19 december 2015 Share Geplaatst: 19 december 2015 Al mijn look teentjes komen van bij Leven van het Land en vorig jaar was ik dar content over.We zien wel. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Share Geplaatst: 19 december 2015 Bij mij zijn het tenen van m'n eigen oogst van dit jaar. Inderdaad, gewoon kijken wat er van komt. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 20 december 2015 Share Geplaatst: 20 december 2015 Een van mijn knoflooksoorten (Oosterdel) begint langzaam geel te worden. De andere soorten in hetzelfde vak doen het prima en zijn mooi groen, had jij dat niet ook al eerder?: linkjewat Persica zegt, misschien toch een virusje in de grond? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 20 december 2015 Auteur Share Geplaatst: 20 december 2015 @RobO Dat je dat nog weet.. ik was het inmiddels al weer vergeten maar nu ik het teruglees weet ik het weer. Dat was toen na een vorstperiode dat ze geel waren. En het waren toen geen Oosterdel plantjes. En die stonden ook nog eens in een heel ander deel van de tuin. Dus ik denk dat de gele kleur de enige overeenkomst is Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.