Indy Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Mais, courgettes en pompoenen, de laatsten (hoop ik )
Ralf63 Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Waterlelies? LOL!! Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Toto Geplaatst: 23 mei 2016 Geplaatst: 23 mei 2016 Tussen de regen door en het leren van wiskunde (ontspanning is altijd nodig he ) salie, rozemarijn en 3 blokjes lente-ui uitgeplant ie mijn moeder daarjuist heeft gekocht. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
tbtirza Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Sperzieboon tegen klimrek aangezet, nieuwe kruidenstekjes ( peterselie 2x, bieslook en tijm ) geplant. Follow your dreams, they know the way!
harm07 Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Stamboontjes purple teepee en oost-indische kers
mariellexxx Geplaatst: 24 mei 2016 Geplaatst: 24 mei 2016 Toch nog wat stokbonen gezaaid, 9 stuks, er staan er al 9 in de tuin en daar hangen al wat kleine boontjes aan, maar de slakken vonden ze ook wel erg lekker
Erny Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Oregano verplant naar Kruidenbak, evenals wat knoflookjes en Knoflookbieslook.Oost Indische Kers gezaaid op diverse plekken en Goudsbloemzaad gestrooid.Zwarte bessenstruik stekken gepoot en Frambozenplantje geplant.
mariellexxx Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Frambozen stekken van mijn buurvrouw gekregen! Ze heeft haar huis te koop staan, en gaat er denk ik al van uit dat de nieuwe bewoners (die nog niet bekend zijn)P, niet veel met tuinieren en of moestuinieren hebben, en ze had zoveel extra uitlopers dat ik er 6 heb gekregen!Dus deze hebben een mooi plekje (hoop ik), gekregen tegen een muur, kan ik ze eventueel nog begeleiden met draden. Â Aardbeipantjes gekocht (ja die ik ontkiemd heb zijn net 1 cm hoog, dus dat zal hem wel niet worden denk ik dit jaar), en nu heb ik doordragers gekocht, 6 stuks.En nog wat kropsla gezaaid.
RobO Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 weer nieuwe snijbonen gelegd, van de vorige leg was alleen een stengeltje over...hoe kan dat nou?
johan. Geplaatst: 28 mei 2016 Geplaatst: 28 mei 2016 Vandaag al snijboontjes en boterboontjes gezaaid.
Nadi Geplaatst: 28 mei 2016 Geplaatst: 28 mei 2016 Slabonen, nog een keer suikermaïs en cherry tomaatje (voor thuis) gezaaid
Erny Geplaatst: 28 mei 2016 Geplaatst: 28 mei 2016 Gisteren wat wortel Cosmic Purple en Suikerwortel gezaaid. Vandaag alle tomaten verpot uit hun P6jes... hoog tijd.
Liekie Geplaatst: 28 mei 2016 Geplaatst: 28 mei 2016 Ijsbergsla gezaaid in potjes (buiten gaan ze het echt niet redden met de slakkenplaag), slaboontjes, rijtje rucola en een rijtje pluksla met flink wat slakkenkorrels rondom die rijtjes...Frambozenuitlopers die zomaar opkwamen verplaatst in het rijtje van de rest en buuv blij gemaakt met ook een uitloper.Klimcourgettes en cucamelons bij het hek gezet en nog een courgette ergens waar plek was. En nog een komkommer in de kas erbij gezet. Was eigenlijk al vol, nu nog voller
Indy Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Komkommers in een grotere pot gezet, tomaten in de grond gezet, pepers in een grotere pot gezet. De laatste courgettes en pompoenen naar de serre verhuisd , kunnen ze afharden, en volgende week de bakken/grond in.
Erny Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Vandaag bij het huisje diverse bloemensoorten verspeend/verpot.Ook de Shiso in grotere potjes uitgezet, evenals de Dille. En 1 eenzaam Dragonkiempje... Laatste arme peperplantjes die nog in P6 stonden naar P9 overgepot.  Twee plantjes van de Nicotiana rustica - Wild Aztec Tobacco als proefkonijnen In de grote boze buitenwereld geplant om te kijken of de slakken eraf blijven. Op de moestuin de Palmkool en Kailan's in de grond gezet. Op de zogenaamde "veilige plaats" werden ze ook door de slakken verslonden dus nu maar 'op hoop van zegen' uitgeplant. Té dicht op elkaar natuurlijk. Kijk de boosdoeners zaten gewoon onder de tray uit te buiken...   Ook de Tomatillo's Groen en Paars geplant in volle grond. (daar links op de foto, nu nog wat zielig maar hopelijk komen ze snel op gang)  Grote pol met een soort Spearmint/munt van tuinbuuv L. in de kruidenbak gezet. Twee aardappeltjes Roseval van de Lidl op open plekken tussen de Sarpo Mira's gezet. Gezaaid... heel veel zaad... lekker dik en veel oude zakjes opgemaakt. Hoop dat er Ãets de slakkenvraat gaat overleven. Japanese Green/ Mustard Red Giant/ Amsoi Rd/ Sla Fernöstliche Mischung/ Mizuna Rood/ Mibuna Early/ Sla Hongarije/ Oriëntal Mix/ Turkse Spinazie/ EikenbladslaDat ruimt lekker op.  En zo te voelen hebben de muggen en knudjes heel veel bulten op mij gezaaid.
speets Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Broccoli, en rode biet voor het blad, voor de salade. Met het gekregen AH-moestuintjeszaad  Maar die mooie klaproos die ik verplaatst had (zat bij de Brugmansia in de pot), kan ik niet meer vinden. Vergeten waar die gebleven is "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
pippi Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Ik kwam er opeens achter dat er nergens meer levensvatbare bietjes in de tuin stonden, dus ik heb bieten gezaaid. Ik heb niet eens gekeken of het nog wel kon, we zien wel. En hoewel ik een paar mooie rode kooltjes heb staan vond ik dat ik wel meer rode kool kon gebruiken (als ik straks de voortuin ga reorganiseren staat het ook mooi als sierplant tussen de bloemetjes), dus ook rode kool gezaaid. Â En opnieuw courgette gezaaid. Ik heb de vorige courgettes uitgeplant op een mooi plekje, pal naast de compostbak. Nou, dat was misschien geen goed idee, want daar zitten de slimste slakken. Kruipen 's nachts van onder die bak en vreten mijn courgettes op, en overdag zijn ze spoorloos. Er is werkelijk niks meer over van die planten behalve wat trieste steeltjes. Dus als het nog lukt ga ik ze nu eerst verder opkweken voor ze de grond ingaan, en omringen met biervallen, al is het alleen maar om die slakken uit de compostbak te krijgen. Pokkebeesten. Ik weet nog dat ik begin dit jaar de huisjesslakken niet vermoordde omdat ze niet zoveel schade aan zouden richten als de naaktslakken, en nu zijn het enorme monsters met hele flatgebouwen op hun rug geworden, en ze vreten als gekken. Ik heb er net nog een stuk of tien aan gort getrapt toen ik de honden uit ging laten, het paadje in de voortuin zat helemaal vol. De biervallen in de voortuin ook, zag ik. Ha!
Patrijs Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Flink wat geoogst de afgelopen week dus weer ruimte!Twee maal pompoen tussen de aardappels en drie courgettes (bij de tuinbuur) en drie komkomkommer in de koude bak.Het wordt nu leeg hier thuis, er staan alleen nog wat potjes pompoen en spaanse pepers te wachten op een plekje. De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 Heleboel van m'n stamtomaten in de kas van de overbuurvrouw (bij mn huisje). Hoezee!
appelvrouw Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 tomaten en paprikaas in de tuin geplant.dat viel niet mee de aarde is verzadigd met water en loodzwaar.Ook nog wat extra pastinaak gezaaid in de Keyholegarden en bonen gezaaid in een bakje met vochtig keukenpapier. We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Richard74 Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Courgette te grazen genomen door veenmol of een gewone mol, geen idee, wortel was aan geknaagd en plant omgevallen. Dus op de lege plek maar weer courgette gezaaid. Â 1 van de drie pompoenen was te grazen genomen door een haas of konijn die gok ik in blinde paniek er tegen aan is gelopen. Ontworteld en zag er niet goed meer uit. Dus ook daar maar weer nieuwe zaden gelegd. Hopelijk nog niet te laat...
Jorieke123 Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Voorgezaaide bietjes en sla en mais uitgeplant. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
mkleinman Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Ik kon het niet laten. Heb vanavond een zomerframboos gekocht, nog wat aardbeien en een 2e pruimenboom(pje) (Opal). Deze wordt niet hoger dan 125cm hoog. Straks een deel van de mislukte moestuin ontruimen. De brocolli en de spruitjes zijn allemaal zwaar aangevreten jammer genoeg. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Riraro Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Wat jalapeno plantjes in de koude bak gezet en geprobeerd de aardbeienplantjes iets beter te verspreiden. Zat er aan te denken om nog wat mais voor te v m zaaien zodat ik die dan planten wanneer de aardappels de grond uit worden gehaald (zal denk ik vroeg worden, ben erachter gekomen dat bintjes een wel erg slechte weerstand hebben), maar vraag me af of dat nog wel iets gaat worden?
Ralf63 Geplaatst: 27 juni 2016 Geplaatst: 27 juni 2016 Nog wat pootuien gezet om het verlies van de vorige uien, die wegens nattigheid waren omgeknakt, nog te proberen te compenseren.. Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Aanbevolen berichten