Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Op aanvraag van heb ik een whats app group voor moestuin(ers) forum gemaakt.

Mocht je toegevoegd willen worden, stuur dan per pb je handynummer zodat ik je kan toevoegen.

Whatsapp group voor moestuin forumleden, mocht je toegevoegd willen worden handynr per pb zodat je toegevoegd kan worden..

aangepast door Gast

Geplaatst:

Whatsapp werkt ook goed van op de PC maar de telefoon moet verbinding hebben.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Wat is het doel achter de groep? Informatief en elkaar snel vragen kunnen stellen met fotootje erbij etc of hoofdzakelijk gezellig kletsen?

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:
  • Auteur

Daar heb ik geen ervaring mee Willy, wil wel graag een nieuwe ipad met kaart en dan whats app. Maar eerst sparen en sparen en nog eens sparen.

Aan het forum is natuurlijk niet te toppen en is ook niet de bedoeling.

Whats app wordt het meeste gebruikt voor Even snel sms met bestanden. Wat de deelnemers willen schrijven is eigen keuzen, informatie, vragen en babbelen van alles en nog wat.

In een groep kunnen 100 en kan elk moment verlaten worden of toegevoegd, dus zal wel eens wisselen.

Geplaatst:

Ok dankuwel voor uw reactie

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:
Daar heb ik geen ervaring mee Willy, wil wel graag een nieuwe ipad met kaart en dan whats app. Maar eerst sparen en sparen en nog eens sparen.

Aan het forum is natuurlijk niet te toppen en is ook niet de bedoeling.

Whats app wordt het meeste gebruikt voor Even snel sms met bestanden. Wat de deelnemers willen schrijven is eigen keuzen, informatie, vragen en babbelen van alles en nog wat.

In een groep kunnen 100 en kan elk moment verlaten worden of toegevoegd, dus zal wel eens wisselen.

kan ook via tablet zonder kaartje

https://web.whatsapp.com/

verder geen behoefte aan een whatsapp groepje. reageren kan net zo snel via het forum die ook prima mobiel werkt.

aangepast door Gast

Geplaatst:

@Jane, je zegt

op aanvraag van..
. en dus vraag ik mij dan af: Op aanvraag van wie?

En vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is naast het moestuinforum?

De kans is er dat mensen dan hun gesprekken en gedachtenwisselingen via Whatsapp gaan doen ipv via dit forum en dat lijkt me dan weer jammer...

Dus wat is de bedoeling/nut van het aparte whatsapp groepje? In welke omstandigheden gaat dit gebruikt worden?

Of, zoals Holland zich ook afvraagt, alleen om gezellig te kletsen?

Geplaatst:

Eerlijk gezegd steekt mij dit ook. Ik begrijp niet wat de meerwaarde is.

We hebben toch al het forum, met de mogelijkheid om te PB-en (en vervolgens te mailen en te bellen enz...).

Ik heb en wil geen smartphone; nergens voor nodig. Ik ben overtuigd consuminderaar.

Met zo'n app-groep sluit je mensen buiten, creëer je een incrowd.

Ik wil ook graag weten waarom je dit precies wilt doen naast het forum, en hoeveel belangstelling er voor is.

Ik word er een beetje verdrietig van

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur

Voor die niets met whatsapp te doen willen hebben, nemen gewoon geen deel aan de groep. De groep staat los van het forum en heeft er niets mee te maken. Kan het ook moestuingroep noemen of wat dan ook. Zal wel meteen de naam veranderen, geen probleem.

8 groepen op mijn whatsapp, nu is het gewoon een moestuin groep waar die willen kunnen appen.

Geplaatst:
Op aanvraag van heb ik een whats app group voor moestuin forum gemaakt.

Mocht je toegevoegd willen worden, stuur dan per pb je handynummer zodat ik je kan toevoegen.

Maar door deze openingspost is het wel wat vaag... is eventueel uit te leggen alsof je deze groep op verzoek van het forum hebt aangemaakt. "Op aanvraag van... " ? Van wie dan, dat laat je in het midden?

En het lijkt daardoor niet persé los te staan van het forum, en ook de reclame ervoor in je onderschrift vermeldt niet dat het een persoonlijk initatief is...

Misschien is het handig als je je uitnodiging een beetje anders formuleert en het duidelijk is dat het je eigen groepje en initiatief is.

Enne... ik gebruik zeker ook whatsapp, dat is het punt niet.

Geplaatst:
Voor die niets met whatsapp te doen willen hebben, nemen gewoon geen deel aan de groep.

Daar gaat het helemaal niet om! Begrijp je echt niet wat ik bedoel? Moet ik het in het Duits/Engels/Israëlisch zeggen?

8 groepen op mijn whatsapp

Misschien had je beter kunnen zeggen dat je mensen zoekt om mee te what's app-en omdat je graag met je smartphone speelt.

En dat het helemaal niets te maken heeft met moestuinieren.

Of begrijp ík het nu verkeerd?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur

Speets jammer dat je persoonlijk wordt.

Geplaatst:
Op aanvraag van heb ik een whats app group voor moestuin(ers) forum gemaakt.

Zo beter Erny

Nou, nee niet echt... Je hebt alleen een bijna onzichtbaar streepje gezet door het woord "forum" en voor de rest niets veranderd?... Staat nog steeds "Op aanvraag van... " ... Dus stel ik nogmaals (3e x) de vraag: Op aanvraag van wie? Dat zeg je niet, dus je zin is niet compleet en daarom vaag en dus overbodig.

Haal dat hele stuk "op aanvraag van... " anders ook gewoon weg, daar wordt het al een stuk minder vaag van.

Dan hou je over: "ik heb een whatsappgroep voor moestuin(ers) gemaakt etc.... " Klaar.

En nu staat mijn naam erbij alsof ik er ook wat mee te maken heb? Dat is niet de bedoeling en ben ik niet mee akkoord. Dus als je die weer zou willen weghalen?

En mij maakt het echt niet uit dát en met wie je appt of met hoeveel mensen tegelijk en waar jullie het allemaal over hebben. Het maakt mij uit dat het hier (in je openingspost) lijkt alsof het een moestuinforumwhatsappgroep is op verzoek van het MTF. En die indruk is niet veranderd.

Je kan gewoon woorden en zinnen wijzigen of weghalen ipv alleen een vaag streepje te zetten en je post zodanig aanpassen dat het wel duidelijk is dat het een persoonlijk initiatief is op eigen naam.

Geplaatst:
  • Auteur

Pfff van een mug een olifant maken ... Erny denk gewoon lekker jouw mening en hoe ik dat moet schrijven. Jij schrijft op jouw manier en ik op mijn manier. En is eigen keuze hoe dat gelezen wordt.

Is leuk en gezellig geweest, gezellige jaarwisseling en gezond nieuwjaar.

Geplaatst:

wat is dat toch tegenwoordig???

iedereen in groepjes.......?

dacht dat wij hier op het forum een wereld delen van moestuinen en een klein stukje privé

dan hebben we gezien alle funkties hier toch helemaal geen whatsapp groep erbij nodig?

en idd op wiens aanvraag doe je dit.........

lijkt me niet een groot percentage van de forumleden zo te zien

ik zie namelijk geen reacties van jee wat leuk

oké crossbericht van jou jane

het gaat in de reacties niet om de eigen keuze volgens mij maar...

op aanvraag van wie??

en daar krijgen we geen antwoord op

fijne jaarwisseling en volgend jaar even goede vrienden

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Nou, wat reageer je nu agressief Jane? Ik zeg niets anders als in mijn eerdere bericht... Daar hoef je niet zo raar bij te gaan doen.

Jij bent degene die met een zeer onduidelijk vaag openingsbericht komt waar je ook terecht opmerkingen over krijgt en tips om dat te verbeteren. Maar blijkbaar heb je geen zin om inhoudelijk te reageren of om de tips ter hand te nemen.

Ik probeer je alleen te helpen om je boodschap duidelijk te krijgen. Maar krijg geen antwoorden van je. En nu dit!?... Stank voor dank?...

Als jij gewoon gelijk je bericht had aangepast en het duidelijk had gemaakt dat het eigen initiatief is en eigen groep ipv een moestuinforumgroep (zoals ik nu ook voor de derde x suggereer) dan had je nu geen olifant in je tuin staan...

Je draait nogal om de hete brij heen en vervolgens ga je van je af bijten. Das niet aardig.

Het is géén eigen keuze hoe iets gelezen wordt... je leest wat er staat... En wat er nu staat is vaag en voor meerdere uitleg vatbaar. En dát proberen wij je duidelijk te maken alsmede dat we je ook nog oplossingen aandragen.

En nogmaals (2e x) het verzoek: GRAAG MIJN NAAM VERWIJDEREN UIT JE OPENINGSPOST. Ik heb niets van doen met jouw whatsappgroep. (Als jij het zelf niet doet dan vraag ik een mod om dat vóór jou te doen.)

Geplaatst:

Ben ook wel benieuwd op wiens verzoek de whatsappgroep is aangemaakt. En wat het doel is van de groep.

Zou het inderdaad jammer vinden als er zo een soort van forum binnen het forum ontstaan. Dit forum biedt ook genoeg mogelijkheden tot privécontacten buiten het forum om.

Geplaatst:
En is eigen keuze hoe dat gelezen wordt.

Een eigen interpretatie noem je dat . Van een topic of een antwoord in een topic mag je verwachten dat het in principe helder is en niet voor meerdere uitleg vatbaar. Dat dat niet altijd lukt weet ik maar al te goed uit eigen ervaring . Maar waarom dan niet even rustig en duidelijk antwoord geven op de vragen die dan komen ?

Misschien is het beter dat een moderator dit topic verwijdert ? Het voegt niets zinnigs toe.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik vind het een goed initiatief en heb me aangemeld, niet dat ik echt een chatteraar ben. Zelf denk ik het vooral te gebruiken als ik in de tuin ben en een probleempje zie, vlug een foto en even vragen. Meeste mensen reageren veel vlugger via whatsapp dan via een forum, waarschijnlijk sta je nog op je tuin en kun je het al aanpassen ( hoe diep deze groente planten, welk insect eet hier deze plant,waar heeft deze plant last van,...). Aangezien het minder permanent is dan een forum, ook meer mensen met suggesties wat het probleem zou kunnen zijn. Zelf zal ik meestal ook niet op een forum posten als ik niet zeker ben. Ik zal hierdoor ook niet veel minder het forum gebruiken.

Ik zie het als aanvulling van het forum. Discussies, nieuwe experimenten,ervaringen ... hou ik voor het forum want gemakkelijker opnieuw op te zoeken, uitgebreidere antwoorden en typen is vlugger achter een pc.

Belangrijkste vraag vind ik: heeft het een meerwaarde? Voor mij dus wel, voor anderen misschien niet. Mag het dan niet bestaan voor mensen die het wel een meerwaarde vinden? ( redelijk egoïstisch klinkt toch wel de negatieve commentaar op dit initiatief van sommige)

Geplaatst:
Pfff van een mug een olifant maken ... Erny denk gewoon lekker jouw mening en hoe ik dat moet schrijven. Jij schrijft op jouw manier en ik op mijn manier. En is eigen keuze hoe dat gelezen wordt.

Is leuk en gezellig geweest, gezellige jaarwisseling en gezond nieuwjaar.

Maar wat bedoel je dan met jou manier? blijkbaar niet wat erny schrijft maar wat dan wel?

Geplaatst:

En wat me ook verbaast: waarom meldt die geheimzinnige 'aanvrager' zich niet?

Die laat jou mooi in je eentje met die olifant vechten

Geplaatst:

Ik dacht altijd dat dit een moestuin-forum was, met mensen die fatsoenlijk met elkaar omgingen.

Maar kennelijk is dit een gezamelijk Jane Doe bash-topic, op wat uitzonderingen na. Waarom? Omdat ze een whatsapp-groep gestart is? Wat mankeert jullie? En waarom grijpt hier geen moderator in?

NB. Ik heb geen belang bij lidmaatschap van een whatsapp-groep maar zie wel degelijk de voordelen.

It ain't what you do, it's the way that you do it

Geplaatst:

neehoor, niets tegen jane en ook niets tegen zoiets als whatsapp.

alleen een simpele vraag die blijkbaar bij meerdere mensen aanwezig is. jammer dat het stellen van een verduidelijkende vraag voor een bash-topic wordt aangezien...

Geplaatst:

Volgens mij draai je de zaken om: het was Jane zelf die onhebbelijk reageerde.

En misschien heb je niet alles meegekregen, maar er is wel degelijk ingegrepen door een mod.

Geplaatst:

Er vanuit gaande dat men onderling wel tot een oplossing zou komen heb ik het topic even laten doen.

Voor de goede orde: de whatsappgroep is niet op aanvraag van het forum aangemaakt. Dat wil echter niet zeggen dat een dergelijke app niet op eigen initiatief aangemaakt mag worden. Volgensmij zijn we het daar allemaal wel over eens. Zij die ook op andere manieren (bezoekje, moestuinforumdag, telefoon, facebook, whatsapp, etc.) contact met elkaar willen hebben: ga je gang. Het forum is juist gericht op het laten ontstaan van nieuwe interacties. Opnieuw niks nieuws onder de zon.

De verwarring (en discussie) ontstaat naar mijn idee voor een deel door de zin/woorden in de openingspost: "Op aanvraag van heb ik een whats app group voor moestuin(ers) forumgemaakt." Om duidelijkheid te scheppen stel ik voor om de boodschap anders te formuleren: "ik heb een whatsapp groep voor de moestuin gemaakt". Volgensmij zijn we er dan, en als ik de discussie zo lees is dat de kern. Ik heb er overigens geen probleem mee als je daar moestuinforum van maakt, maar dat laat ik aan jullie beoordeling. Kunnen jullie hier mee leven? Jane wil jij de openingspost aanpassen? Dan kan dit topic daarna opgeschoond worden.