speets Geplaatst: 14 oktober 2016 Geplaatst: 14 oktober 2016 Onderweg een dingetje gekocht ter grootte van een stuiter.Weet iemand hoe deze heet? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Ton D Geplaatst: 14 oktober 2016 Geplaatst: 14 oktober 2016 @pippi ik weet niet of je peper nog bijgetrokken is maar heb wel een tip voor de volgende keer. Met dank aan het chilipeper forum: Bij aankomende vorst alle planten uit de grond trekken, de wortels afbreken, en alle bladeren verwijderen. De kale takken met pepers zet je in een vaas met water als herfstboeket. Rijpen in enkele weken vanzelf af. Kijk maar eens op dat forum. Ziet er nog leuk uit ook. Quote
pippi Geplaatst: 14 oktober 2016 Geplaatst: 14 oktober 2016 Ton, dankjewel voor de tip! Voor de paprika die nog buiten stond is het dit jaar te laat, daar heb ik de laatste paprika's van geoogst, maar ik ga de tip onthouden. De plant die ik had uitgegraven en nu binnen in een pot heb staan doet het inmiddels redelijk goed. De paprika's groeien goed, alleen verkleurt er niks meer, dus ik oogst er nog regelmatig grote groene paprika's van, ook niks mis mee. Best stoer eigenlijk, verse paprika's uit eigen huiskamer in oktober. Maar ik heb nu al zin in volgend jaar. Ik ga die kas helemaal (nou ja niet helemaal ) vol zetten met paprika's. Quote
pippi Geplaatst: 14 oktober 2016 Geplaatst: 14 oktober 2016 Onderweg een dingetje gekocht ter grootte van een stuiter.Weet iemand hoe deze heet? Mini Bell Chocolate? http://www.mooiemoestuin.nl/Paprika/mini-bell-chocolate/ Quote
sixert Geplaatst: 16 oktober 2016 Geplaatst: 16 oktober 2016 Hallo allemaal,Ik zou graag jullie mening willen hebben over deze peper plant. Ik heb namelijk een speciale snoei methode toegepast.Hoe vinden jullie het resultaat? Groeten,BlessThePlants Quote Neem een kijkje op mijn website over planten, samen kunnen we de klimaatsveranderingen stoppen!http://www.BlessThePlants.com
Erny Geplaatst: 17 oktober 2016 Geplaatst: 17 oktober 2016 Geen idee. Welk soort is het? Want daar hangt de natuurlijke groeivorm van af. Heb hier een plant staan met dezelfde vorm als die van jou en die van mij heeft geen snoeischaar gezien. En welke "speciale snoeimethode" heb je dan toegepast? Quote
Nadi Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Onderweg een dingetje gekocht ter grootte van een stuiter.Weet iemand hoe deze heet? Ik heb de peper, Chocolate cherry gezaaid dit jaar die hier op lijkt. Zaadjes had ik van Diana. Misschien is dat hem? Quote
pippi Geplaatst: 21 oktober 2016 Geplaatst: 21 oktober 2016 Mijn uitgegraven paprikaplant heeft nu besloten dat hij ook in de huiskamer rode paprika's kan maken. Wat een stoere plant. Had ik al gezegd dat ik volgend jaar alles vol ga zetten met paprika's? Ik heb al een stuk of tien rassen op mijn wensenlijstje staan. Quote
Flup Geplaatst: 23 oktober 2016 Geplaatst: 23 oktober 2016 Ik had 4 soorten paprika in de tuin. Een zwarte soort (niet lekker), een witte soort (werd oranje) en een peperplant (werd een lekkere gele puntpaprika) en een rode puntpaprika.Paprika's ga ik komend jaar weer planten, maar dan wel lekkere soorten. Hopelijk wel soorten die ook waarmaken wat op het etiket staat. Zwarte paprika's komen er in ieder geval niet meer, die vind ik niet lekker. Pepers ga ik ook proberen, hopelijk heb ik nu daadwerkelijk peperplantjes. Heb nu al zin in het seizoen 2017. Quote
Erny Geplaatst: 23 oktober 2016 Geplaatst: 23 oktober 2016 Vandaag alle rijpe pepers geoogst uit beide kasjes.In de glazen kas hangen nog groene pepers aan de planten die ik verder laat afrijpen.En dan is het nu tijd voor sausjes maken. Quote
speets Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 Hier vanmiddag alle rijpe limónnetjes geplukt. Zitten nu in de droger, voor flakes De KvW had een leuke uitzending over sambal maken, met recepten. (En dat zwarte ding bleek een paprika te zijn ) Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
henkg Geplaatst: 6 november 2016 Geplaatst: 6 november 2016 De Habanero staat nu ongeveer een maandje binnen, om de laatste vruchtjes te doen afrijpen. Hier de allerlaatste oogst van vandaag: De plant blijft, om te zien of hij de winter doorkomt. Weinig kans: veel warmte (huiskamer), te weinig licht. Als ie luis krijgt gaat ie er uit. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
PatrickL Geplaatst: 6 november 2016 Geplaatst: 6 november 2016 Die plant ziet er prima uit. Hoop dat ie de winter doorkomt. Die van mij had vorig jaar ook luis. Maar met spiritus en groene zeep kreeg ik alles prima weg in maart. Toen naar buiten en hij herstelde prima. Ga je zaad oogsten van deze pepers? Verstuurd vanaf mijn SM-G9287 met Tapatalk Quote
Delochting Geplaatst: 18 november 2016 Geplaatst: 18 november 2016 Hoi, Volgend jaar zou ik voor het eerst pepers willen planten in mijn tuin. Ik ben gek op tapas en dan vooral die pepertjes gevuld met geitenkaas. Mmm! Nu was mijn vraag aan jullie, welke pepers zijn hiervoor geschikt? Welke soorten raden jullie aan om te gebruiken als tapas? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Groetjes Tess Quote
Erny Geplaatst: 18 november 2016 Geplaatst: 18 november 2016 Die gevulde rode pepertjes die jij bedoelt zijn waarschijnlijk de Peppadew. Dit is een kleine blokpeper (red Bell peppers). Als vervanging voor de wat slecht verkrijgbare Peppadew zou je Cherry peppers kunnen gebruiken of een ander dikwandig blokpepertje.http://tomatoaddict.blogspot.nl/2008/03/mysterious-peppadew.html Voor tapas zou je je kunnen richten op dikwandige pepers.Zoals de Jalapeno (in vele variaties en kleuren te verkrijgen) en de heerlijke Pimiento de Padron. http://www.seriouseats.com/2015/05/spanish-style-padron-peppers-how-to-cook.html Quote
henkg Geplaatst: 21 november 2016 Geplaatst: 21 november 2016 Pepers binnen afrijpen. Ik schreef het al: Als de plant luis krijgt gaat ie weg het-paprika-en-peper-topic-2016-t19335-410.html#p327454Gisteren luizen gezien. Plant direct naar buiten gedaan (heel misschien overleeft hij), en de paar resterende pepertjes geplukt: Dat binnen afrijpen ging beter dan ik verwachtte.Wel zijn die allerlaatsten beduidend minder heet dan de zon gerijpten. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Ann123 Geplaatst: 21 november 2016 Geplaatst: 21 november 2016 Henk, hier rijpen de pepertjes in volle grond nog steeds af, traag maar ze staan er nog goed bij. Zolang het niet vriest zullen die van jou ook wel afrijpen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.