Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke groenten in verticale moestuin?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben sinds een jaar de gelukkige eigenaar van een volkstuin van 50m2. Daarnaast heb ik nog 15m2 in de achtertuin. Nu heb ik van mijn zus 3 zakken gekregen om tegen de muur te hangen. Iedere zak heeft 9 vakken. Nu heb ik ook nog nooit in potten gekweekt en ik weet dus niet zo goed wat ik het beste in deze zakken kan kweken. Hebben jullie ook van die zakken en wat kweken jullie hierin? Of hebben jullie leuke/lekkere ideeën? Ik heb al aardbeien in de volkstuin en een bed gepland van 5m2 voor sla ed. Ik zou dus graag andere dingen in deze zakken gaan kweken! Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die komen in de achtertuin te hangen. Ik zat ook aan kruiden te denken maar ik ben bang dat ze snel te weinig water krijgen? Die potjes die je in de winkel koopt met verse kruiden houden het bij mij ook nooit zo lang vol

Link naar reactie
Delen op andere sites

potjes kruiden uit de supermarkt houden het sowieso niet lang vol door de manier van opkweken. dat is met goed opgekweekte planten echt anders.

 

van het water geven is wel een nadeel van de zakken, maar zonder water kan geen enkele plant dus tegen dat probleem loop je met alle planten.

je zou kunnen kijken naar een water geef systeempje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Ik heb ook 1 zo'n ding gekregen vorig jaar. Ik heb er geprobeerd kruiden in te kweken. Dit ging moeizaam. De grond droogde zo snel uit, dat kweken van kruiden niet echt gelukt is.

 

Dit jaar ga ik het proberen om de kruiden in potjes te kweken en deze dan in de vakjes te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je verticaal wilt tuinieren zou ik een druipsysteem adviseren, want het is moeilijk watergeven en de grond droogt veels te snel uit. Zeker in de zomer! In bakken moet je minimaal voor 60 liter per pot gaan, omdat ze anders ook te snel uitdrogen. Het is moeilijk om er een leuke oogst vanaf te halen. Je kunt ook voor vetplanten gaan, hoewel zelfs deze planten het risico lopen om te verdrogen. Als je geen druipsysteem gebruikt moet je minimaal één keer per dag watergeven en persoonlijk zou ik adviseren om 2 keer per dag kort water te geven. Als het eenmaal droog is krijg je het bijna niet meer nat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...