Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Appelvrouw mtfd lente`16

Featured Replies

Geplaatst:

Ik weet dat het winkeltje dicht is maar heb je toevallig nog wat van dat gele bieten zaad over?

Geplaatst:
  • Auteur

Natuurlijk Angela

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Door het helaas afmelden van de groentjuh`s heb ik een eerstejaars hazelnotenboompje over, grote noot.

Wil iemand wat eierdoosjes van 10 stuks voor mij sparen? Ik moet ergens nog wat hebben maar kan ze niet vinden.

Geplaatst:
  • Auteur

Geregeld!

Geplaatst:
  • Auteur

Een stuk of 15 is prima

De buurvrouw was gisteren onder haar hazelnoot aan t wieden en vond nog 3 zaailingen van dezelfde noot. Wil jij die ook?

Geplaatst:

Vergeet je niet je lijstje aan te passen?

Is er nog iets wat ik voor jou mee kan brengen?

Geplaatst:
  • Auteur

De zaadjes zijn al ingepakt angela..ik heb een lijst uitgedraaid en hou de laatste dingen daarop bij.

Iets meenemen..had je niet iets van zeep of body lotion? Anders is het helemaal ok zo hoor!

Geplaatst:
  • Auteur

Wie zocht er nu donker getinte flesjes? Ik kan er wel een paar missen van deze bruine..halve liters van paardenmelkIMG011171801460131996.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Nog wat: IK heb ongeveer 150 gram over van de plantui Paille de Vertus..hier in Frankrijk veel gezet vanwege zijn goede bewaarheid.

Wie van mij zuurdesem krijgt moet even zelf een potje ( jampot) meenemen. Zorg dat je al roggemeel in huis hebt om het bij te houden..het is rogge/speltdesem.

Geplaatst:

Goedemorgen Jet,

Mag ik dan een paar plant uitjes van je? ik wil die soort wel eens proberen. Zoek je dan nog even iets uit bij mij? of zal ik een goed aangeslagen roos mee geven? "The ingenious mr fairchild"? is een mooie roos, met bloemen gelijk aan pioenen....tenminste dat zegt internet

p.s volgens mij zocht prettig gestoord nog bruine flesjes...

Geplaatst:
  • Auteur

Ciska ik neem het zakje mee, als niemand zich verder aanmeld mag je de hele 150 gram. Het zijn kleinere uien hoor..van die afgeplatte..maar heel lekker!

Bloemen als pioenen ik ben gek op pioenen..graag maar ik hoef niet speciaal iets terug.

Ik heb nog 10 of zo van die grote trays waar je kleine plantjes in kan zaaien..kan ik daar iemand mee blij maken?

En ook nog van die diepere potten voor rozen e.d.

Die trays..zo ongeveer als de zwarte linksindx92471460369821.jpeg

Geplaatst:

Ik wil ook graag een paar uitjes proberen?

Wil jij misschien een paar Stuttgard riesen plant uien?

Geplaatst:

Zal ik die gewortelde stek voor je mee nemen?

Stektrays zijn welkom, niet de hele kleine....wat grotere variant voor zaailingen van kool oid. Zie maar.

En welke potten voor rozen bedoel je precies? Ik stek in p11 potjes. Daar zet ik per keer 4 of 5 stekken in. Daarna gaan ze apart in een p11 potje en daarna de grond in

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb geen idee hoe die dingen heten..ik zie jullie hier allemaal altijd hebben over P nogwattius. Dit zijn van die langwerperige potten waar je ook rozen en sommige struiken in koopt.

De trays hebben wel kleine gaatjes, misschien meer voor sierplanten? Geen idee.

Angela, ik neem de zak mee dan kan jij er wat uithalen of samen met Ciska verdelen. Ja doe mij maar wat stutgarter en roos..maar hoeft niet, ik wilde het zomaar aanbieden.

Geplaatst:

Angela en ikke komen er wel uit....we verdelen gewoon.

De roos neem ik voor je mee...ik stek gewoon opnieuw

Die hele diepe potten voor struiken en rozen, volgens mij wil Wino die wel...

De stektrays van 104 gaatjes (8x14?) is prima voor mij hoor jet

Nog even een vraagje...de ongewortelde rozen....de stekken. Moet ik die meenemen, of wil je dat ik er op pas totdat ze zijn geworteld? Dan neem ik ze in september voor je mee.

Geplaatst:

Jet, ik wil wel een paar van die zaaitrays. Als je de bruine flesjes kwijt wilt kan ik ze wel gebruiken idd

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
  • Auteur
Nog even een vraagje...de ongewortelde rozen....de stekken. Moet ik die meenemen, of wil je dat ik er op pas totdat ze zijn geworteld? Dan neem ik ze in september voor je mee.

Ah ik dacht dat je die al geworteld had? Je vroeg het me nl in september ook zo Zijn ze allen ongeworteld?

Ik neem gewoon alle zaaitrays mee, en drie van die flesjes PG?

Geplaatst:

Jet, helemaal goed! Ben ik blij mee

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Nee hoor, ik neem de gewortelde stekken mee....dat zijn Claire rose, scepter d'isle en er was volgens mij nog een ....plus de ingenious mr Fairchild. De andere ( ispahan en sharifa Asma) heb ik al wel gestekt maar zijn nog niet geworteld, dat duurt even.

Wil je dat ik die ongewortelde stekken reserveer voor het najaar? Dat ik er zolang op pas? Of wil je dat ik ze mee neem naar Zelhem en dat jij ze verder opvoedt? Ik blijf zowieso stekken nemen, dus kan als ze bij jou niet wortelen de nieuwe stekken ook in september weer meenemen, die zullen dan tzt al wel geworteld zijn....snap je het nog? Volgens mij ben ik na een erg lange en drukke late dienst vanavond nogal warrig

De zaaitrays zijn prima

Geplaatst:
  • Auteur

Ciska, Graag dan, (ivm langdurige oppas zonder groene vingers binnenkort) alleen de gewortelde stekken en heel erg bedankt!

Geplaatst:

Mag ik ook zo'n zaaitray?

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb er 10 klaargezet..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.