Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze week krijg ik 2 kippen. Hun uiteindelijke ren is nog niet af.

Mijn moestuintje van 60m2 is omheind en er staat momenteel redelijk wat onkruid in.

Is het een goed idee om die kippen daar nu tot eind april ofzo te zetten? Zal hun (verse) mest een probleem vormen? Eventueel wat vroeger ervanaf?

Geplaatst:

Is best goed idee. Ze halen wat onkruid (ook zaad ervan!) weg en eten heel wat ongedierte op. Geef ze wel een nachthokje en vers water (en misschien wat bijvoeding). Wat urine en poep is wat voedsel voor je tuin.

Alleen zullen ze de grond wat vastlopen (gooi erna een laagje compost ) en zul je ze weg moeten halen of heel goed afschermen als je gaat zaaien of uitplanten. Je zult versteld staan van het bulldoser-effect van 2 kippen op een moestuin.....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde thuis gedaan. Een stukje van +- 15m² moestuin en 3 kippen er op. Het duurde niet lang voor al het onkruid weer weg was. Alleen de brandnetels vinden ze blijkbaar niet zo lekker , die laten ze staan Ik heb ze er 2 maanden op laten rond lopen maar 2 weken kan ook al genoeg zijn.

Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/

Geplaatst:
Dus ik moet geen schrik hebben van te veel verse mest?

Van 2 kippen die 3 maanden op 60 meter scharrelen...? Neen...geen overbemestingsprobleem daarvan.

Bovendien poepen ze overal een beetje, van wc's hebben ze nooit gehoord

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

hier mogen de kippen ook in de winter loslopen. Ze maken alle randen rond de paardenbak, ren, groententuin perfect 'aangeveegd' schoon.. alleen midden in de houtsnippers heb ik dan ook 'gaten' maar het geschoffel aan de randen is gewoon ideaal van hun .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...