Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn ruil/geeflijstje:

Mijn aanbod:

Zaailingen.

- Kaapse zonnedauw (Drosera capensis) **

- Venus vliegenval (Dionaea muscipula) **

Zaden (alleen die nog -ruim- na 16 april te zaaien zijn).

- Pompoen, Waltham butternut* (flespompoen)

- Komkommer, Marketmore* (prima, deed het in 2015 in de volle grond beter dan in de kas)

- Red kidney bonen (consumptiekwaliteit, totaal een kilo, ze kiemen priema)

Stekken.

- Aardbei, Frau Mieze Schindler

- Druif, Rondo**

- Druif, Pinotin**

- Druif, Cabertin cortis**

(Op 17 jan 2016 heb ik gesnoeid, en van het snoeiafval éénoogstekken gemaakt. Resultaat niet gegarandeerd. Alledrie blauwe wijndruiven. Alleen de Rondo is ook goed te gebruiken als tafeldruif, zeggen ze)

* = Gekocht zaad, 2015

** = Resultaat en aantal onbekend, het gaat hier om mijn overschot, resp. probeersels.

Prettig_gestoord. Krijgt: 1x Rondo 1oogstek

Kibas. Krijgt: 1x Rondo 1oogstek

Nashuada. Krijgt: 1x Venus vliegenval

Angela. Geeft: augurkenpot 2x

Estemy. Geeft: (klein) stukje mierikswortel.

Bouwvrouwe: Krijgt: 1x Rondo 1oogstek. Geeft: gele lis.

Kim: Krijgt aantal FMS stekken

Geedee: Krijgt kidney bonen

Voor de zaailingen/stekkentafel: rozemarijn (klein, wel goed geworteld), en wat ander gewoon spul dat ik dan over heb (snijselder, knolselder, zaai-ui).

@All: Ook jij hebt op 16 april vast wel zaailingen over. Neem ze mee! Het is even werk, maar je zult verbaasd staan hoeveel belangstelling daarvoor is.

Ik neem mee én weer terug: luxmeter; refractometer; tds-meter; pH-meter. Voor het geval er mensen zijn die daarvan de werking uitgelegd willen krijgen.

Mijn wensen:

- Een beetje zeer stikstofrijke meststof. Iets als bloedmeel, kunst mag ook.

- Mierikswortel.

- Gele lis. Liefst een pol / wortelstok, anders zaad.

- Gele blokpaprika zaailing (zaaien is hier 3x mislukt, en nu te laat)

- Rode puntpaprika zaailing (zaaien is hier 3x mislukt, en nu te laat)

- Verder: weet ik nog niet. Een paar potjes (met name de vierkante P9 en vooral de P11 zijn altijd welkom)

Rondo op 4 feb:

2016020410345744081454578714.jpg

Rondo op 28 feb:

2016022812371685591456662093.jpg

Venus vliegenval (daar ga ik wortelstekken van nemen):

2016012614173818791454393735.jpg

Kaapse zonnedauw:

2016012614160893571453884592.jpg

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Beste Henk,

je zei op FB dat je wat paprika's over had? Is dat waar? Ik heb veel niet nodig, want ik heb een super kleine kas, maar zelfs 1 mooie plant zou super zijn (heb 6 gezaaid, heb 4 nodig, maar er kiemde maar 2). En ik heb een mooie mierikswortel in mijn tuin (van aalterse willy 2 jaar geleden op MTFD ). Helaas heb ik hem nog nooit opgegraven maar bovengronds lijkt hij een grote plant te zijn. Ik heb op https://www.mergenmetz.nl/tuin/groentesoorten/mierikswortel/ instructies gelezen en ik kan hem proberen om te oogsten voor jou (volgens mij groeit van een grote wortelstuk een nieuwe plant zoals bij de rabarber). Maar je weet nooit wat er precies onder de grond staat. Zou je dat willen?

Marie

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Estemy,

Oogsten van de hele mierikswortel: doe dat niet speciaal voor mij. Misschien kun je een klein stukje wortel afsteken, en de rest laten zitten?

Paprika's. Ik heb niets op Facebook geschreven, want dat gebruik ik nooit. Andere Henk?

Verder gaat het ook bij mij slecht met het kiemen van paprika. Als ik er over ga houden, ben jij de eerste.

Geplaatst:

Toegevoegd aan aanbod:

- Red kidney bonen (consumptiekwaliteit, totaal een kilo, ik moet wel eerst nog even een kiemtest doen ze kiemen goed)

Vijftig droge boontjes wegen ca 30 gram, Ik heb er dus meer dan genoeg.

Geplaatst:

Mierikswortel groeit bij ons bijna als onkruid, is niet weg te krijgen, dus als je daar via de mtfd niet aan kan komen dan kan ik wel een stukje opsturen.

Geplaatst:

@Appelvrouw: de kiemtest zet ik door met vier exemplaren, dan kom ik er vanzelf achter of het stok- of struikbonen zijn. Waarschijnlijk weet ik dat vóór de MTFD

@Estemy: Als je voor mij een stukje wortel weet af te snijden, dan graag. Ik was wat voorzichtig omdat ik niet wil dat je alleen voor mij de hele plant gaat rooien. Mocht het niet lukken, dan hoop ik -ná de MTFD- van Erny een stukje te krijgen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Henk...heb hier nog een 10 a 12 beugelflesjes van kleinschalige Belgische bierbrouwerij. Zoiets als Grolsch, maar dan wat kleiner en mooier.

Kan ze inleveren voor 10 ct. statiegeld, maar denk al een jaar steeds...misschien wil Henk die wel voor zijn brouwseltjes...? Je zegt het maar......

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

@bouwvrouwe: Als er nog eentje aan slaat is ie voor jou.

Erg veel op jouw lijst, toch niets voor mij bij. Ik hoef niets terug.

Voor de ene promille kans: een gele lis zou mooi zijn, liefst eentje die al geconditioneerd is voor licht brak water.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...