Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

AH Moestuintje 2016


Deborah

Aanbevolen berichten

Mijn 'watermeloenplantjes' hebben nu 1 echt blad, maar t kunnen volgens mij ook nog steeds komkommers zijn aangezien de inkepingen niet zo duidelijk zijn als bij jullie planten.

 

Verder is nu ook de laatste courgette aan t bloeien en mijn augurk kan ieder moment in de bloei schieten. Er zitten meerdere kleine, halfopen bloemetjes aan Is me nog wel iets te vroeg aangezien ik nog geen idee heb wat ik moet met die augurkjes

 

T is nog steeds wachten tot de tomatenplanten nu eindelijk eens iets anders gaan doen dan alleen groeien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@riraro, heb je geen foto van die plant???

Moet toch niet heel moelijk zijn denk ik?

 

Eigenlijk doen alle tomatenplanten het hier prima, zo ook die cherry van de ah moestuintjes! :

 

IMG2016061315000564421465822834.jpgIMG2016060819362738181465407493.jpg

 

Niika, de mannen zijn in de meerderheid zo te lezen! Ken je niemand met courgette met vrouwelijke bloemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niika, de mannen zijn in de meerderheid zo te lezen! Ken je niemand met courgette met vrouwelijke bloemen?

 

ik geloof dat je niet helemaal goed gelezen hebt marielle... de mannen zijn juist niet vertegenwoordigd hier en ik ken wel mensen met courgettes hier in de buurt, maar die hebben ook geen open mannen op 't moment... snik

 

straks nog even langs het buurtmoestuintje glippen. daar stond wel iets te bloeien, maar volgens mij is dat een pompoen... maar dat werkt ook wel toch? ga er toch geen zaden van oogsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@riraro, heb je geen foto van die plant???

Moet toch niet heel moelijk zijn denk ik?

 

Nou, bij de 1 is dat blad wat krom en vaag en bij de ander zit t nog redelijk samengevouwen, dus moeilijk te zien. Zitten wel inkepinken in, maar niet hele duidelijke. Ze zijn niet helemaal lekker bovengekomen geloof ik. Zal morgen proberen een foto te maken.

 

Ik wil ook zulke tomatenplantjes, de mijne komen niet verder dan blaadjes kweken

 

En courgettes geven in t begin toch juist vnl mannelijke bloemen? Ik heb ze in overvloed mocht iemand ze nodig hebben, vandaag weer 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooooh haha, wat een schele harrie!

 

Ja, de plant zal misschien later nog wel mannelijke bloemen geven, vaak komen er eerst een stel dames aan, las ik in een ander topic, al snap ik dat je hem zo snel mogelijk wilt bevruchten!

mijn ervaring is juist precies andersom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik hoor ook van iedereen dat het andersim hoort te zijn. Maar ik weet t toch echt zeker, de vruchtbeginselen zijn flink aan de maat.

 

Maargoed. Kan nu al zien dat er morgen ook eindelijk een man gaat bloeien... Rijkelijk laat, want nu zijn de dames al klaar

 

Zijn mannen altijd van die laatbloeiers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer lekker onduidelijk .

Wanneer kan ik de courgettes eraf halen. Hoe groot moeten ze zijn? Of kan ik ergens anders aan zien dat ze rijp zijn?

 

Nee, ik ben gewoon slecht in multi-tasken, met name als,1 vd taken lezen is

 

Ik heb ze vorig jaar steeds geoogst wanneer ze nog vrij klein waren, maar wel een formaat hadden dat groot genoeg was voor een maaltijd (vaak net even iets kleiner dan die in de winkel). Vruchten plukken stimuleert namelijk bloemvorming, dus wanneer je ze langer laat hangen dan nodig is, staat de plant onnodig lang stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké duidelijk. Bedankt. Als het droog is, ga ik even kijken. Ze staan in grote potten in de achtertuin. Ik had nog niet eens door dat er meerdere courgettes aan zaten, omdat ik de bladeren opzij moet doen om ze te zien. Dat blad blijft maar groter en meer worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loes, heb ik weer wat geleerd.

 

Vorig jaar waren de moestuintjes hier een totale mislukking. Dus ik besloot wat zaadjes te kopen die mij leuk leken en geen moestuintjes te gebruiken. Komt mijn dochter trots met een courgette moestuintjes aan en wil die dolgraag zaaien. Dus nu 2 enorme planten en een gezin die niet van courgettes houden. Ik ga ze gewoon door het eten heen verstoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zou ik ze vooral jong oogsten, er komen er nog veel meer aan

ergens hier op het forum is volgens mij een topic vol recepten met courgette. online zijn ook heel wat dingen te vinden. daar zit vast wel iets tussen wat in de smaak valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ze zo klein als je wilt oogsten en opeten. Vooral de hele kleintjes zijn ook rauw erg lekker (voor de familie door de sla verstoppen alsof het komkommer is ).

De kleintjes hebben de beste smaak.

Maar als je een wat grotere hebt zijn die leuk voor de inmaak of om soep van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er helemaal niks meer van

 

De plant onderste foto (en nog 3 plantjes) lijkt sprekend op de 2 planten waarvan ik 100% zeker weet dat t komkommers zijn, alleen dan vele malen kleiner.

De plantjes op de bovenste foto hebben echt ander blad. Misschien moeilijk te zien op de foto's, maar ze zijn donkerder, hebben inkepinkjes en een andere vorm, tevens zijn de plantjes zelf ook wat slungeliger, dus ik hoop heel erg dat ik niet alsnog 6 komkommers heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde te zeggen dat de bovenste twee inderdaad watermeloenen zijn (en de derde komkommer)

Hieronder een uitsnede van de watermeloenen van Kim en daarnaast die van jou (omgedraaid voor de duidelijkheid).

Dat blad in het midden lijkt toch veel op dat van jou? Het is bij haar ook een van de eerste bladeren. Die kunnen een wat andere vorm hebben dan het latere blad. Komt wel goed.

 

P.S. Kim's bericht is een beetje verwarrend omdat ze de volgorde omgedraaid heeft: die van de tekst klopt niet met die van de foto's.

Haar eerste is de komkommer, de tweede de meloen.

 

13467753897615237028513297921151o3584146599895433141466010773.jpgIMG201606151225362158146598656422991466011118.jpg

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...