Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje :

Sinds het verlies van al mijn prei aan de mineervlieg ga ik ze onder gaas zetten dit jaar. Na wat gegoogle : type M zou het best te gebruiken zijn maar er zit precies nogal wat verschillen in lichtdoorlatendheid van verschillende types gaas . Kan ik het ook gebruiken voor mijn kolen, want voor die zou dan type K weer beter zijn...

Is lichtdoorlatendheid hier een belangrijke factor wat ik moet rekening mee houden en dus best niet voor alles hetzelfde gaas gebruiken?

dan bij voorbaat om me even in de goede richting te sturen

Koen

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

Geplaatst:

Veel mensen gebruiken goedkope vitrage Lill.

Is hier uitstekend bevallen, ook bij de wortels en uien.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Heb hetzelfde probleem, mijn prei en knoflook heb ik allemaal weg moeten gooien ivm de preimineervlieg. Zo zonde!

Dus heb ik ook vitrage van de Ikea gekocht (de bovengenoemde Lill) en zodra je die tweelagig aanbrengt kan er geen preimineervlieg meer doorheen. Heb het afgelopen weekend in de tuin over mijn geplante sjalotten en uien en gezaaide wortels gezet, ben benieuwd!

Hele dure landbouwgaas kun je natuurlijk ook kopen, maar dat is net zo snel kapot als die goedkope Ikeavitrage denk ik. Kortom, mijn keus was snel gemaakt.

Geplaatst:

Dank allemaal

Het is een klein strookje dak ik heb, dus prijs is niet zo van belang , ik wist in mijn eerste moestuinjaar( 3 jaar geleden) al dat economisch rendabel mijn tuin nooooooiiiiiit zal worden

Altijd leuk zo snel feedback te krijgen

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

• 3 maanden later ...
Geplaatst:

Flup, de vitrage van de Ikea gaat beduidend minder lang mee als het officiele anti-insectengaas.

Ik heb bijvoorbeeld nog een stuk dat al van mn vader komt en het is echt wel erg lang geleden dat hij een moestuin had, is nog steeds niet vergaan.

Verder het nieuwe stuk dat ik zelf gekocht heb bij vd Wal is ook nog in uitstekende staat ondanks enkele jaren dienst.

En dan de grote stukken die van Borsalino komen, heeft hij al jaren gebruikt en ik nu ook weer. Nog geen enkele slijtage oid aan te bemerken.

Echt insectengaas is dus een goede investering.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...