Ga naar inhoud

Hoe staan de tomaten er bij in 2016

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Heerlijk een kas! Eigenlijk moet ik hier ook eens foto's gaan plaatsen. Ik ben te lui. Zet alles al op de fb pagina van mijn winkel en vraag me af of ik die foto's hier dan mag neerzetten? (Want dan gebruik ik de link van de foto's op fb natuurlijk)

Sorry dat het cru klink maar waarom altijd dat FB ? Ik heb de indruk dat andere forums aan het verdwijnen zijn door juist FB.

Ik zit er niet op ,bewuste keuze , je gaat dan naar een online site extra info die je dan enkel kunt krijgen als je dan ook op FB zit . Toch machtig is dat FB mensen verplichten een profiel aan te maken bij hun om van derden info te kunnen krijgen .

Maar is natuurlijk een gans andere discussie .

Geplaatst:

Jij zit dan niet in een klas vol 17-18 jarigen die echt alles (maar dan ook echt alles) via fb bespreken.

Dan kom jij de volgende dag met eten naar school. 'Oh jullie hebben afgesproken om te gaan eten '

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

De tomaten gaan goed. Hopelijk blijft dat zo gezien de komende 2 weken vochtig weer word...

Ik heb al een hoop gedrochten aan de tomaten planten (zoals Diana ze noemt). Ze zijn zo leuk haha:

Linked Image

Linked Image

Komt een hoop cherry tomaten aan!:

Linked Image

Geplaatst:
Heerlijk een kas! Eigenlijk moet ik hier ook eens foto's gaan plaatsen. Ik ben te lui. Zet alles al op de fb pagina van mijn winkel en vraag me af of ik die foto's hier dan mag neerzetten? (Want dan gebruik ik de link van de foto's op fb natuurlijk)

Sorry dat het cru klink maar waarom altijd dat FB ? Ik heb de indruk dat andere forums aan het verdwijnen zijn door juist FB.

Ik zit er niet op ,bewuste keuze , je gaat dan naar een online site extra info die je dan enkel kunt krijgen als je dan ook op FB zit . Toch machtig is dat FB mensen verplichten een profiel aan te maken bij hun om van derden info te kunnen krijgen .

Maar is natuurlijk een gans andere discussie .

Omdat een groot deel van mijn klanten via fb komt.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:
Toch machtig is dat FB mensen verplichten een profiel aan te maken bij hun om van derden info te kunnen krijgen .

Je kunt in je profiel invullen dat je Julius Caesar heet en in het Alhambra woont

Ik ben ook niet bereid om privégegevens te delen, dus ik heb een nepprofiel, puur omdat ik anders bepaalde info niet kan krijgen.

@Kim: gebruik even de zoekmachine voor luizen en vliegjes.

Of kijk even verder, bij "Problemen in de moestuin", want deze vraag komt steeds opnieuw voorbij

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

720.jpg

720.jpg

720.jpg

Eerste kleur begint te komen bij de grote planten

Toch machtig is dat FB mensen verplichten een profiel aan te maken bij hun om van derden info te kunnen krijgen .

Je kunt in je profiel invullen dat je Julius Caesar heet en in het Alhambra woont

Ik ben ook niet bereid om privégegevens te delen, dus ik heb een nepprofiel, puur omdat ik anders bepaalde info niet kan krijgen.

Hoe nep is een nepprofiel ?

"Ip adres zoeken" even googelen en ze zeggen in welke regio je u nu begeeft ? Bij mij nog geen 20 Km in vogelvlucht dus u nepplaats ???

En zij zullen het misschien nog nauwkeuriger kunnen ?

In belgie zijn ze veroordeelt omdat ze gegevens verzamelde van pc gebruikers die geen profiel hadden maar wel site's bezochten waar een link naar FB op stond , dus daar geef je niks in en verzamelen ze toch gegevens van U waaronder vermoedelijk regio.

Geplaatst:

"Ip adres zoeken" even googelen en ze zeggen in welke regio je u nu begeeft ? Bij mij nog geen 20 Km in vogelvlucht dus u nepplaats ???

In belgie zijn ze veroordeelt omdat ze gegevens verzamelde van pc gebruikers die geen profiel hadden maar wel site's bezochten waar een link naar FB op stond , dus daar geef je niks in en verzamelen ze toch gegevens van U waaronder vermoedelijk regio.

Dat je nog op dit forum durft te komen. Datzelfde IP-adres hangt ook aan je account en elke post die je plaatst.

mijn ipadres voor de lol eens opgezocht en die zit er een kleine 150km naast

Geplaatst:

Jij hebt toffe soorten Waaslander

Bij mij zijn ze nog niet rood maar ze beginnen al goed te dikken.

DSCN879826011465839295.JPG

Ook veel bloemetjes en de dieven begin recht te staan.

DSCN879588701465839381.JPGDSCN880033511465839390.JPG

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Dat je nog op dit forum durft te komen. Datzelfde IP-adres hangt ook aan je account en elke post die je plaatst.

mijn ipadres voor de lol eens opgezocht en die zit er een kleine 150km naast

Ik kom op nog andere forums zonder problemen , maar uit vrije wil .

Wat ik hoor van fb betwijfel ik of de mensen die hier schrijven over hun tegenslagen problemen dit ook zouden doen op fb ? Ja dan mensen die posten waar ze allemaal zijn gaan eten of naar toe geweest zijn proficiat maar interesseerd me niet.

Geplaatst:

ik snap je probleem niet . blijkbaar is dat niet het IPadres ondanks dat je vorige post enkel daarover ging. en ook niet waar het allemaal mee begon, de foto's van Bubbels want die staan gewoon openbaar.

als Bubbels de foto's hier vanuit facebook had geplaatst had niemand dat gemerkt want dat zie je pas wanneer je de url van de foto bekijkt. net zoals jij en ikzelf onze foto's elders uploaden zijn er meerdere mensen die FB hiervoor gebruiken.

Geplaatst:

Mensen, jullie gaan wel heel erg off-topic, misschien kan het topic gesplitst?

(Ik vind er ook wel iets van hoor, heb ook een nep FB-account, maar misschien wel zo prettig om die conversatie elders te voeren. )

Geplaatst:

Wat een fijne foto's weer! Vanochtend per ongeluk de hoofdstengel van een Yellow Mortgage Lifter dwars doormidden geknapt. Rolletjes isolatietape er maar bijgepakt en de boel gespalkt. De ervaring leert (ik ben vaker lomp) dat de plant zich herstelt. Vind ik nog steeds wonderbaarlijk trouwens.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Ik heb mijn tomatenplanten vandaag ingespoten met ecostyle pray tegen bladluizen. Wat een duur spul zeg! 9 euro en hij is na 1 keer gebruiken al bijna leeg.

Geplaatst:

Ik post ook op FB en daar post ik ook mijn mislukkingen (als ik al wat post over mijn tuin, dat doe ik niet zo veel). Daar schaam ik mij zeker niet voor.

Overigens zit ik op FB op een moestuingroep en de informatie die je daar krijgt vind ik toch echt minder goed dan de informatie die je hier krijgt.

Oja, en nu wat over mijn tomaten. Mijn tomaten die op mijn terras staan (tegen het huis beschut), zitten wel vol tomaten maar ik vrees dat een plant last van phytophtera heeft. Zal vandaag wel een foto posten, want dit vind ik dus echt niet fijn. Met dit vochtige en benauwde weer de laatste weken, kan het ook haast niet anders. Zou wel voor het eerst zijn dat deze ziekte hier toeslaat. Tot nu toe pluk ik de aangetaste bladeren weg en hoop dat het iets anders is.

De tomaten in de kas groeien aardig, niet heel snel, maar ok.

Geplaatst:

Babies!!

IMG20160604195559-193951466026056.jpg

Onkruid!!

IMG2016061116455017891466025895.jpg

Hoe lang zou die het gaan volhouden?

IMG2016061518340777831466025905.jpg

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

En voor het echt:

zo gingen ze er in, eind mei:

IMG2016052619410094061466027132.jpg

En zo zijn ze nu. En ik moet echt heel snel gaan beginnen met opbinden.

IMG2016061518045417551466027143.jpg

En ja, dat afdakje moet echt wat breder gemaakt gaan worden. Ooit, binnenkort.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Zo dat is een dapper ding zo tussen de tegels! En wat een leuke tuin, sugarlevi!

En ik blijf het maar roepen (zolang het kan, want het kan natuurlijk nog allemaal mis gaan), mijn tomaten doen het helemaal prima. Ze zijn de afgelopen dagen kledderzeiknat geregend, ze worden gewurgd door mijn bonen, hier en daar geplet door de bernagie die ik weg zou moeten halen maar er vliegen zelfs als het regent waanzinnig veel hommels op, dus ik wil hem niet weghalen, en toch blijven de tomatenplanten vrolijk tomaatjes maken en bloemetjes maken en ik zie echt geen stress ondanks al die barre omstandigheden. De struiktomaten (nee, daar trap ik nooit meer in, dat van 'ze blijven compact en je hoeft ze niet te dieven) staan nu boven de schutting van 1 meter 80 en dreigen nu over de schutting bij de buren verder te gaan. Ik moet ze eigenlijk toppen, kan ze ook niet meer naar beneden leiden, maar het is zo zonde...

(Ze staan trouwens in de volle zon, ik heb de zuidkant van die schutting, dus het is niet dat ze bij de buren meer zon zouden krijgen. )

Maar goed, ik klaag niet. Als ze op gaan leveren wat ze beloven ben ik een blij mens.

Geplaatst:

Mooie kiekjes.

Het valt me op dat jullie zo'n open gewas hebben. Bij mij is het meer paaseieren zoeken in de jungle.

Misschien moet ik maar eens wat bladsnoei gaan doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...