rbeyers Geplaatst: 4 mei 2016 Geplaatst: 4 mei 2016 Dag iedereen! Mijn eerste berichtje hier. Ik heb enkele jaren geleden gebouwd en mijn tuin aangelegd. Over het algemeen gaat dat allemaal prima, alleen mijn hortensia Anabelle en Buxus doen wat vervelend. Kunnen jullie aan de foto's zien wat er aan de hand kan zijn? Bedankt voor de hulp! Quote
weknow Geplaatst: 4 mei 2016 Geplaatst: 4 mei 2016 W.b. de Annabel zie ik dat ze al veel verder zijn uitgelopen dan hier. Met de nachtvorsten en koude noord-oosten wind van afgelopen weken kan ik me voorstellen dat het die zwarte randen veroorzaakt aan wat wat vroeg uitgelopen struiken. Zie het hier ook wat bij sommige planten (waaronder kiwibessen) en neem aan dat het zichzelf wel herstelt. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bit Geplaatst: 5 mei 2016 Geplaatst: 5 mei 2016 Ja idd. En de Buxus heeft het gewoon behoorlijk niet naar zijn zin. Misschien staat ie te nat , of iets anders, is zo niet te zien. Staat op opgeven wel. Quote
harms1 Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 Voor buxus wordt wel aangeraden de zieke taken weg te knippen, en zorg voor voldoende voeding in de grond...er is speciale buxusmest te krijgen bij het tuin centrum. Sent from my MotoG3 using Tapatalk Quote
Thinkpad Geplaatst: 8 mei 2016 Geplaatst: 8 mei 2016 Het kan zijn dat de buxus last heeft van schimmelziektes.Volutella buxi en / of Cylindrocladium buxicola. Kun je een grotere foto maken? Quote
rbeyers Geplaatst: 9 mei 2016 Auteur Geplaatst: 9 mei 2016 De andere buxus ziet er best goed uit, dus het ligt niet direct aan de omstandigheden, denk ik? Waarschijnlijk een ziekte. Zou ik niet beter dat ene plantje gewoon vervangen? Moet ik de rest preventief behandelen met iets? Quote
Paksoi Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 De gele puntjes aan het blad geven aan dat er een gebrek is.Ga eerst een bijmesten met een samengestelde meststof, DCM of AZ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.