Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

In m'n kasje heb ik tomaten, pepers, paprika, meloen en komkommer staan.

ALLES wordt aangevreten, tomaten het minste, heb overal slakkenkorrels gestrooid maar geen resultaat, ik kan ook nergens n beestje vinden.

Ik pluis t blad na, de emmers en potten waar ik in kweek... Ik zie niks of niemand maar m'n bladeren zien er niet uit!!

Wie of wat is de dader en hoe los ik het op??

image28761464190122.jpegimage21721464190123.jpegimage35451464190124.jpegimage36841464190121.jpeg

aangepast door Gast
Geplaatst:

Slakken zou je verwachten aan de onderste bladeren niet aan de bovenste.

En ik heb nog geen slak kunnen ontdekken én er ligt al een week een soort Deltawerken aan slakkenkorrels in m'n kas....... Zonder resultaat!

Geplaatst:

En toch is het slakkenvraat... ondanks wat jij verwacht van waar ze van je plantje eten of je zoek- en strooi-acties. Waarom denk je dat slakken alleen de onderste bladeren opeten? Ze vinden die jonge blaadjes bovenin echt veel lekkerder. Verder kunnen ze zich heel goed verschuilen en kunnen van ver komen.

Ga vanavond als het donker is maar eens kijken met een zaklampje erbij.

Geplaatst:

Kleintje, deze slak zat speciaal voor jou in het zonnetje te poseren.

IMG965255391464350525.JPG

Je ziet het, slak kiest voor het allerbovenste blaadje.

Kijk eens wat een mooi kartelrandje ie hapt...

IMG965497221464350568.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...