Essie28 Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Pompoen chutney, bijna klaar, pompoensoep net gegeten en op mijn petroleumstel staat appelstroop poging 2.Gisteren bietjes ingemaakt in zoetzuur, recept van hier gebruikt.Heb nog nooit zoveel aan het fornuis gestaan als dit jaar, mijn zoons zijn al bang dat ik een huisvrouw ga worden Lekker!Welk recept heb je voor de chutney gebruikt? Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 9 potjes chutney van groene tomaten met pompoen en gedroogde pruimen. En een dienblad vol courgettes ingevroren... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Yola Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 3 uien fruiten ,kilo geschilde pompoen in blokjes, 4 appels in blokjes, citroen (rasp en sap) ,vanillestokje, gember , 150 gram suiker wat zout toevoegen en laten sudderen met deksel op de pan.Na een uurtje het vanillestokje verwijderen en in potten.Appelstroop is helaas te vloeibaar gebleven, ga het morgen nog maar eens verwarmen en hopen op wat steviger stroop. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Twee emmers appels tot compote gemakt, om in te vriezen in bruikbare porties, veel te actief voor nog geen half tien! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
jootje Geplaatst: 26 september 2012 Geplaatst: 26 september 2012 2 kleine flesjes tijmsiroop! Met dank aan Geedee.....! Quote
greetje11 Geplaatst: 26 september 2012 Geplaatst: 26 september 2012 Voor het eerst zuurkool gemaakt vandaag Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 september 2012 Geplaatst: 26 september 2012 Een supermarktmandje vol droogbonen gepeld..er bleef en kilo droogbonen over. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 26 september 2012 Geplaatst: 26 september 2012 twee kg pompoenmoes ...tilt de allermooiste kleindochter van de hele wereld van 3 eneenhalf jaar een grote pompoen boven haar hoofdje en zegt: "wat ben ik sterk hè, opaRob?" ......en houdt ze het ding even later tegen haar oortje: "daar zit een pompoensoepje in hè" Quote
Helly Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Leuk die kleinkids en hun uitingen. Veel leuker dan eigenwijze tieners Jet, is dat t wel waard vraag je je af. Wat een gedoe. Maar ja dat hebben we ook met de erwten Quote Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Jawel hoor, ik vind het wel waard! Want zo eet ik lekkere witte boontje in de winter..kopen deed ik ze nooit vroeger en nu met eigen tomatensaus...heerlijk Vandaag twee bakjes pompoenpitpesto gemaakt en ingevroren..de basilicum begint op te raken in de kas. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Hoe smaakt die pompoenpitpesto Jet? Was ik wel heel benieuwd naar. En hoeveel heb je er voor nodig gehad? Quote Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 het recept komt uit mijn Vicky Stork boek..het is heel lekker en ik zet het wel ff bij recepten.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Heylane Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Totaal OT (ik weet het sorry), maar wat een geweldig woordPomPoenPitPesto Quote
sugar Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 CourgettesoepPuree met pastinaak erin Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
Connie Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 saliehoning. Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Helly Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Connie, is dat 'gewoon' salieblaadjes in de honingpot en lekker laten trekken, of moet je er nog meer mee doen? Quote Good things come in small packages
Heylane Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Ik kook de salie en honing (15 minuten) om het te laten trekken. Ik weet eigenlijk niet of het ook zonder koken kan. Quote
Connie Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Connie, is dat 'gewoon' salieblaadjes in de honingpot en lekker laten trekken, of moet je er nog meer mee doen?Ja is de gewone salie...de salieblaadjes wassen en goed droogmaken...honing erovergieten tot ze onder staan en vervolgens koken.1 uur...wel opletten dat het niet verbrand ..gebeurde mij de eerste x Daarna iets aflaten koelen,zeven en in een schone pot doen...werkt super bij keelpijn en hoest en is 6 maanden houdbaar Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
greetje11 Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 5 potten pasta saus, en 4 potten komkommer zoetzuur. Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 grote zak met stelen van 5 planten bleekselderij ( en rode) in de vriezer. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sansareli Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 peterselie voor de diepvriezer.courgetteconfituur nog eens 2 potjes gemaakt. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 oktober 2012 Geplaatst: 3 oktober 2012 Drie portie`s witte bonen St Fiacre half droog in de vriezer. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
nanda Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 2 l tomatensap van de tomaten die ik binnen heb laten afrijpen en een flinke portie courgettesoep Quote
nanda Geplaatst: 7 oktober 2012 Geplaatst: 7 oktober 2012 geroosterde paprika's op zoet/zuur..... ben benieuwd, is eerste keer wecken en heb er nog niet heel veel vertrouwen in maar ik zie wel... niet geschoten en zo Quote
sansareli Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 Grote pot soep van de selder en wortelen uit de tuin gemaakt.Nog een emmer selder ingevroren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.