Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Pompoen chutney, bijna klaar, pompoensoep net gegeten en op mijn petroleumstel staat appelstroop poging 2.

Gisteren bietjes ingemaakt in zoetzuur, recept van hier gebruikt.

Heb nog nooit zoveel aan het fornuis gestaan als dit jaar, mijn zoons zijn al bang dat ik een huisvrouw ga worden

Lekker!

Welk recept heb je voor de chutney gebruikt?

Geplaatst:

3 uien fruiten ,kilo geschilde pompoen in blokjes, 4 appels in blokjes, citroen (rasp en sap) ,vanillestokje, gember , 150 gram suiker wat zout toevoegen en laten sudderen met deksel op de pan.

Na een uurtje het vanillestokje verwijderen en in potten.

Appelstroop is helaas te vloeibaar gebleven, ga het morgen nog maar eens verwarmen en hopen op wat steviger stroop.

Geplaatst:

twee kg pompoenmoes

...tilt de allermooiste kleindochter van de hele wereld van 3 eneenhalf jaar een grote pompoen boven haar hoofdje en zegt: "wat ben ik sterk hè, opaRob?" ...

...en houdt ze het ding even later tegen haar oortje: "daar zit een pompoensoepje in hè"

Geplaatst:

Leuk die kleinkids en hun uitingen. Veel leuker dan eigenwijze tieners

Jet, is dat t wel waard vraag je je af. Wat een gedoe. Maar ja dat hebben we ook met de erwten

Good things come in small packages

Geplaatst:

Jawel hoor, ik vind het wel waard! Want zo eet ik lekkere witte boontje in de winter..kopen deed ik ze nooit vroeger en nu met eigen tomatensaus...heerlijk

Vandaag twee bakjes pompoenpitpesto gemaakt en ingevroren..de basilicum begint op te raken in de kas.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Connie, is dat 'gewoon' salieblaadjes in de honingpot en lekker laten trekken, of moet je er nog meer mee doen?

Ja is de gewone salie...de salieblaadjes wassen en goed droogmaken...honing erovergieten tot ze onder staan en vervolgens koken.

1 uur...wel opletten dat het niet verbrand ..gebeurde mij de eerste x

Daarna iets aflaten koelen,zeven en in een schone pot doen...werkt super bij keelpijn en hoest en is 6 maanden houdbaar

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

geroosterde paprika's op zoet/zuur..... ben benieuwd, is eerste keer wecken en heb er nog niet heel veel vertrouwen in maar ik zie wel... niet geschoten en zo

dsc0157446621349641189.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...