Mellie Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 Ow een goeie tip! Wil nog wel meer sambal maken. Twijfel wat ik invries, droog of tot sambal verwerk. Quote
bonnie f Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 In totaal 5 liter basistomatensaus geweckt. Spannend want de eerste keer. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
jootje Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 Lekker, Bonnie! Zo fijn om op voorraad te hebben! Quote
Mellie Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 Mmm, heerlijk! Rijk gevoel ook. Geniet er van. Quote
Mellie Geplaatst: 17 oktober 2019 Geplaatst: 17 oktober 2019 3 x 800 gr snijbonen met ui/knof/Tom/pap gemaakt. 2 x vega, vanwege Appelvrouws topic -werkt toch -! En 1 x met ribbetjes. Ik ga ze invriezen. Vond het vorig jaar toch wel erg spannend toen ik ze had ingemaakt. Quote
Grork Geplaatst: 17 oktober 2019 Geplaatst: 17 oktober 2019 Ziet er goed uit, dat wordt me een culinair feestje bij jou deze winter Mellie, als je over een paar uur zo'n verpakking in je vriezer wat losschudt ( beetje knijpen/schudden) en gelijk weer teruglegt, verwerkt dat veel lekkerder bij gebruik. ( geen klont dan = gelijkwaardiger bereiding van je inhoud). Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 18 oktober 2019 Geplaatst: 18 oktober 2019 Oei tip kwam te laat! Maar in de snelkookpan heb je dat probleem niet. Anders van te voren uit de vriezer halen. Ik mag ook graag op 160 watt in de magnetron ontdooien bij te laat uit de vriezer gehaalde momentjes. Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 oktober 2019 Geplaatst: 18 oktober 2019 vanwege Appelvrouws topic -werkt toch -! Ik heb bieten geoogst en in tonnen met zaagsel geplaatst. De golden grex, er zaten megabieten bij Nu heb ik nog een volle rij met biet cylindra, die schijnt niet erg goed te bewaren in zaagsel. Inmaken doe ik niet meer en uit de vriezer zijn bieten gewoon vies, dat vind ik Iemand nog een ander idee? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
paddestoelengek Geplaatst: 18 oktober 2019 Geplaatst: 18 oktober 2019 Iemand nog een ander idee? de moderne ouderwetse bewaarmethode? https://weckenonline.eu/recepten/rode-bieten-drogen/ Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Patrijs Geplaatst: 18 oktober 2019 Geplaatst: 18 oktober 2019 Bieten in het zuur, met elk potje andere kruiden en pepertjes. Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 19 oktober 2019 Geplaatst: 19 oktober 2019 kant en klaar, geraspt, appel erbij, drupje wijnazijn, snufje foelie en piment en dan invriezen in bakjes is hier zeker ok Quote
Grork Geplaatst: 19 oktober 2019 Geplaatst: 19 oktober 2019 ..of van je bietenoogst gelijk een complete maaltijd van maken ! Bosmuziek met kruipertjes heet dat hier, lekker! Het is eigenlijk bietenstampot met aardappelen en lekker veel uitgebakken spekjes erdoor. De hele stamppot klaar maken, invriezen en een dag voor gebruik uithalen......... even magnetronnen of opbakken, een pittig gekruid gehakballetje erbij, appelenmoes en dan aan tááááfel! #kwijlmodus Ook kan de gekookte biet in reepjes, plakjes, schijfjes prima in kleine porties ingevroren om te gebruiken in een saladeschotel of pasta. Kleurig, vullend, lekker en gezond. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
jootje Geplaatst: 21 oktober 2019 Geplaatst: 21 oktober 2019 Bieten zoetzuur. ( Diana's moestuin)En verdraaid....het is nog lekker ook! Quote
Cupcakeje Geplaatst: 25 oktober 2019 Geplaatst: 25 oktober 2019 Wecken jullie ook hele gerechten die daarna alleen maar hoeft op te warmen? Ik ken daar van alleen stamppotten en chili sin carne. Maar ik zou graag meer variatie willen voor de aankomende drukken maanden. En de vriezer ligt vol met vlees iemand suggesties voor vegetarische hele maaltijden om te wecken ? Quote
Mellie Geplaatst: 26 oktober 2019 Geplaatst: 26 oktober 2019 Eenpansgerechten denk ik. Tr bonenstoof van een paar posts geleden bv. Quote
Mellie Geplaatst: 28 oktober 2019 Geplaatst: 28 oktober 2019 Yessss Van de laatste pepers een nieuwe batch sambal! Quote
Erny Geplaatst: 29 oktober 2019 Geplaatst: 29 oktober 2019 Van de laatste appels paar flessen sap gestoomd. En vorige week pepers verwerkt tot oranje chilisaus. Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2019 Geplaatst: 31 oktober 2019 Curry in de vriezer? Ik zag je opmerking over dat curryboek, dat lijkt me een mooie voor Sint .Ik twee potjes met gestoofde eekhoorntjes brood op smaak gemaakt met ui, ruim sjalot en peterselie. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 1 november 2019 Geplaatst: 1 november 2019 yep, het boek bestaat in pocket en groot formaat, ik heb de kleineletterpocket helaas verder nog wat appelmoes geweckt gister, en wat vergeten kruiden gedroogd en gevroren. thijm, tozemarijn, laurier, sereh Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2019 Geplaatst: 1 november 2019 Dat citroengras, droog je dat of is het vriezerwerk? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 1 november 2019 Geplaatst: 1 november 2019 Ik gooi het in de vriezer. Dan smaakt het exact hetzelfde. Quote
RobO Geplaatst: 1 november 2019 Geplaatst: 1 november 2019 #metoo drogen vinden we niet zo lekker, vriezen wel Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2019 Geplaatst: 1 november 2019 Ok thanks in de vriezer zal het gaan Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 7 november 2019 Geplaatst: 7 november 2019 Ik gooi het in de vriezer. Dan smaakt het exact hetzelfde. Lekker duidelijk Mellie... ik bedoel dat sereh uit de vriezer exact hetzelfde smaakt als verse sereh. Zeker niet hetzelfde als gedroogd. Dat smaakt een beetje muffig vind ik. Ik heb appels gedroogd op de verwarming. Wat een uitvinding! Ik dacht, als je paddenstoelen kunt drogen op de verwarming, waarom geen appels. Warempel. Het werkt! Precies wat ik zo lekker vind aan gedroogde appels, dat sponzige en een friszure smaak. Zo leuk dat het werkt! Alleen jammer dat de kinderen er zo goed bij kunnen. Voor je het weet, hebben ze alles al opgegeten. Ik ben bezig met 2e zak appels te schillen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.