Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

524630aeeb51f9ac928c63502ca9b3d3.jpg

3 x 800 gr snijbonen met ui/knof/Tom/pap gemaakt. 2 x vega, vanwege Appelvrouws topic -werkt toch -! En 1 x met ribbetjes. Ik ga ze invriezen. Vond het vorig jaar toch wel erg spannend toen ik ze had ingemaakt.

Geplaatst:

Ziet er goed uit, dat wordt me een culinair feestje bij jou deze winter

Mellie, als je over een paar uur zo'n verpakking in je vriezer wat losschudt ( beetje knijpen/schudden)

en gelijk weer teruglegt, verwerkt dat veel lekkerder bij gebruik. ( geen klont dan = gelijkwaardiger bereiding van je inhoud).

Geplaatst:

Oei tip kwam te laat! Maar in de snelkookpan heb je dat probleem niet. Anders van te voren uit de vriezer halen. Ik mag ook graag op 160 watt in de magnetron ontdooien bij te laat uit de vriezer gehaalde momentjes.

Geplaatst:
vanwege Appelvrouws topic -werkt toch -!

Ik heb bieten geoogst en in tonnen met zaagsel geplaatst. De golden grex, er zaten megabieten bij

Nu heb ik nog een volle rij met biet cylindra, die schijnt niet erg goed te bewaren in zaagsel. Inmaken doe ik niet meer en uit de vriezer zijn bieten gewoon vies, dat vind ik

Iemand nog een ander idee?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

..of van je bietenoogst gelijk een complete maaltijd van maken ! Bosmuziek met kruipertjes heet dat hier, lekker!

Het is eigenlijk bietenstampot met aardappelen en lekker veel uitgebakken spekjes erdoor.

De hele stamppot klaar maken, invriezen en een dag voor gebruik uithalen......... even magnetronnen of opbakken, een pittig gekruid gehakballetje erbij, appelenmoes en dan aan tááááfel! #kwijlmodus

Ook kan de gekookte biet in reepjes, plakjes, schijfjes prima in kleine porties ingevroren om te gebruiken in een saladeschotel of pasta.

Kleurig, vullend, lekker en gezond.

Geplaatst:

Wecken jullie ook hele gerechten die daarna alleen maar hoeft op te warmen? Ik ken daar van alleen stamppotten en chili sin carne. Maar ik zou graag meer variatie willen voor de aankomende drukken maanden. En de vriezer ligt vol met vlees iemand suggesties voor vegetarische hele maaltijden om te wecken ?

Geplaatst:

Curry in de vriezer? Ik zag je opmerking over dat curryboek, dat lijkt me een mooie voor Sint .

Ik twee potjes met gestoofde eekhoorntjes brood op smaak gemaakt met ui, ruim sjalot en peterselie.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

yep, het boek bestaat in pocket en groot formaat, ik heb de kleineletterpocket helaas

verder nog wat appelmoes geweckt gister, en wat vergeten kruiden gedroogd en gevroren. thijm, tozemarijn, laurier, sereh

Geplaatst:
Ik gooi het in de vriezer. Dan smaakt het exact hetzelfde.

Lekker duidelijk Mellie... ik bedoel dat sereh uit de vriezer exact hetzelfde smaakt als verse sereh. Zeker niet hetzelfde als gedroogd. Dat smaakt een beetje muffig vind ik.

Ik heb appels gedroogd op de verwarming. Wat een uitvinding! Ik dacht, als je paddenstoelen kunt drogen op de verwarming, waarom geen appels. Warempel. Het werkt! Precies wat ik zo lekker vind aan gedroogde appels, dat sponzige en een friszure smaak. Zo leuk dat het werkt! Alleen jammer dat de kinderen er zo goed bij kunnen. Voor je het weet, hebben ze alles al opgegeten. Ik ben bezig met 2e zak appels te schillen. af6b8625857bb1b446eca407f06e7b8b.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...