MSDG Geplaatst: 16 december 2024 Geplaatst: 16 december 2024 Beter kijken @Mellie? Staat boven de ingrediëntenlijst. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
acpronk Geplaatst: 16 december 2024 Geplaatst: 16 december 2024 @MSDG @Mellie de link werkt niet goed, als ik op de link klik dan ga ik naar de bovenkant van de pagina. Maar als ik de link tekst kopieer dan kom ik er wel. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
henkg Geplaatst: 16 december 2024 Geplaatst: 16 december 2024 Recept Chili oil: lk heb de link in het bericht aangepast. Werkt nu wel. 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
MSDG Geplaatst: 16 december 2024 Geplaatst: 16 december 2024 Dank Henk, had 'm zelf ook gefixt en las daarna je bericht. 😅 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Gitta Geplaatst: 16 december 2024 Geplaatst: 16 december 2024 Wat een heerlijk recept. Dank @MSDG Quote
Rookie Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 Even druk bezig geweest. Alle tomaten uit de vriezer (18,3 kilo, voor mij een enorme opbrengst) gaven bijna 20 liter saus. Ik heb 38 potten ingemaakt. 8 Quote
Gitta Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 Wat een prachtige opbrengst. 38 potten, daar kan je even mee voort. @Rookie 1 Quote
Rookie Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 Ik hoop dat ik er mee doe tot aan de volgende oogst.😊 2 Quote
Mellie Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 @rookie lekker hoor! Dat is bij ons een kwart van wat er jaarlijks doorheen gaat Ik ben wat aan het maken voor het kerstdiner van morgen op school en voor volgende week. Het is niet inmaken, maar met een beetje fantasie past het hier. Ik vind het te leuk om niet te delen! Witte chocolade gesmolten en in kerstvormpjes gedaan. Straks nog afsprayen met eetbare goud en rose goud spray. Ik k voel me kinderlijk blij met dit resultaat! Ook echt lekkere chocolade. Heb net een banaan met het restje opgegeten. Lekker! 7 Quote
woldistel Geplaatst: 24 december 2024 Geplaatst: 24 december 2024 Pickled eggs maar weer eens, jummie. En @Mellie haar ingemaakte paprikas staan komende week ook nog op het programma. De vorige pot was toch binnen drie weken weer op. Ik ga nu kleinere potten gebruiken, zodat ik me nu niet geroepen voel om de boel op te eten als een pot aangebroken is (echt, ik eet ze als haring, gloep, zo uit de pot!) 3 Quote
Mellie Geplaatst: 25 december 2024 Geplaatst: 25 december 2024 @woldistel wij aten ze ook gisteren. Jammer dat ik dit gisteren niet heb gelezen. Had ook wel glupglup op z’n harings er een willen eten 2 Quote
Rookie Geplaatst: 5 januari Geplaatst: 5 januari Zo, de vriezer is weer iets leger en de voorraadkast weer iets voller. Ik heb een aantal potten paprika geweckt in de pressure canner. Er zit nog meer paprika in de vriezer en ik moet binnenkort mijn aardappelen (gekocht bij de boer) gaan pressure cannen, dan kunnen die weer mee tot het eind van de winter. 3 Quote
bonnie f Geplaatst: 7 januari Geplaatst: 7 januari 7 potten hachee. Lekker bij de ingemaakte rode kool. En afgelopen week heb ik chilipeper gefermenteerd. Die lijkt het goed te doen. 4 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Mellie Geplaatst: 7 januari Geplaatst: 7 januari Ik heb 2 potten frambozenjam en 3 mangojam gemaakt. De mango is verrukkelijk. Was bevroren mango van de Lidl en het smaakte perfect naar mango. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 8 januari Geplaatst: 8 januari Kleuren zijn zo mooi fris en ze smaken heerlijk! Heel blij mee 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 8 januari Geplaatst: 8 januari Erwtensoep, gedroogde erwten uet, vlees wel uit de winkel maar de rest van de groente allemaal uet 😋 4 Quote
bonnie f Geplaatst: 10 januari Geplaatst: 10 januari Aardappels. Ze beginnen uit te lopen. Jammer dat t zoveel werk is. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Mellie Geplaatst: 17 januari Geplaatst: 17 januari Mijn aan de plant gedroogde (verdroogde…) shishito pepers I geolied laten drogen en gisteren lekker fijngemalen. De versie met 2 sugar rush stripeys was overigens lekker qua smaak, maar niet qua kleur. Ik merk toch dat ik dat helderrode het lekkerst vind ogen. Dat gele ertussen zorgde voor een waas erin dat ik niet mooi vind. Vond ik jammer, dus blij dat dat weer op is. Maar misschien maak ik een pot met alleen sugar rush, want de smaak was wel lekker. Had geen tropisch smaakje, wat ik toch wel stiekem had verwacht. Pittiger ook dan de shishitos. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Gisteren zelf rode kool gemaakt. Ik vind rode kol uit pot heerlijk. Echt een van mijn lievelings bijgerechten. Maar nu had ik een beetje papperige zooi. Had nog een rode kool. Dus ik dacht, dat kan ik mooi gebruiken. Azijn, water suiker. Ik bond het lekker maar de man en dochter vonden het te zuur! Nou jaaaaa…. Heeft iemand een betere verhouding? Ik heb gewoon wat bij elkaar gedaan. Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Probeer het eens met wat citroensap? Smaak is zo persoonlijk, niks aan te doen. Ik vind altijd mijn eigen gekookte rode kool weer te hard..die uit pot is lekker smeuïg en dat is me ook nooit gelukt. Ik heb heerlijke jam gemaakt. Met sinaasappels van Crowdfarming die precies goed voor mijn smaak zijn..bomvol met sap en zoet en smaakvol. twee citroenen erbij voor de pit. Helaas is het veel werk voor niet al te grote opbrengst. Ik had dit keer ook de overtollige gekookte schillen ingevroren voor als ik nog wat jam wil maken , 2 x 100 gram in de vriezer. En toen had ik nog schil over die ik samen met suiker in een jampot heb staan. Daar heb ik al wat van in het brood van vandaag gedaan, heel smaakvol! De jam wint het van de bramenjam die tot nu toe de grote favoriet was. 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.