Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even druk bezig geweest.

Alle tomaten uit de vriezer (18,3 kilo, voor mij een enorme opbrengst) gaven bijna 20 liter saus.

Ik heb 38 potten ingemaakt.

P1060057.JPG

P1060058.JPG

• Like 8
Geplaatst:

@rookie lekker hoor! Dat is bij ons een kwart van wat er jaarlijks doorheen gaat

Ik ben wat aan het maken voor het kerstdiner van morgen op school en voor volgende week. Het is niet inmaken, maar met een beetje fantasie past het hier.

Ik vind het te leuk om niet te delen! Witte chocolade gesmolten en in kerstvormpjes gedaan.

ebba71fb0c5f151f2b9d2d6c87e577d9.jpg

f960fc0d0fcf64bc1b719d73335e9c34.jpg

Straks nog afsprayen met eetbare goud en rose goud spray. Ik k voel me kinderlijk blij met dit resultaat! Ook echt lekkere chocolade. Heb net een banaan met het restje opgegeten. Lekker!

• Like 7
Geplaatst:

Pickled eggs maar weer eens, jummie.

En @Mellie haar ingemaakte paprikas staan komende week ook nog op het programma. De vorige pot was toch binnen drie weken weer op. Ik ga nu kleinere potten gebruiken, zodat ik me nu niet geroepen voel om de boel op te eten als een pot aangebroken is (echt, ik eet ze als haring, gloep, zo uit de pot!)

• Like 3
Geplaatst:

Zo, de vriezer is weer iets leger en de voorraadkast weer iets voller.

Ik heb een aantal potten paprika geweckt in de pressure canner.

Er zit nog meer paprika in de vriezer en ik moet binnenkort mijn aardappelen (gekocht bij de boer) gaan pressure cannen, dan kunnen die weer mee tot het eind van de winter.

P1060069.JPG

• Like 3
Geplaatst:

7 potten hachee. Lekker bij de ingemaakte rode kool. En afgelopen week heb ik chilipeper gefermenteerd. Die lijkt het goed te doen.

• Like 4

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik heb 2 potten frambozenjam en 3 mangojam gemaakt. De mango is verrukkelijk. Was bevroren mango van de Lidl en het smaakte perfect naar mango.

• Like 3
Geplaatst:

a419653c93891ed64bd6c236685b5633.jpg

Mijn aan de plant gedroogde (verdroogde…) shishito pepers I geolied laten drogen en gisteren lekker fijngemalen. De versie met 2 sugar rush stripeys was overigens lekker qua smaak, maar niet qua kleur. Ik merk toch dat ik dat helderrode het lekkerst vind ogen. Dat gele ertussen zorgde voor een waas erin dat ik niet mooi vind. Vond ik jammer, dus blij dat dat weer op is. Maar misschien maak ik een pot met alleen sugar rush, want de smaak was wel lekker. Had geen tropisch smaakje, wat ik toch wel stiekem had verwacht. Pittiger ook dan de shishitos.

• Like 3
Geplaatst:

Gisteren zelf rode kool gemaakt. Ik vind rode kol uit pot heerlijk. Echt een van mijn lievelings bijgerechten. Maar nu had ik een beetje papperige zooi. Had nog een rode kool. Dus ik dacht, dat kan ik mooi gebruiken. Azijn, water suiker. Ik bond het lekker maar de man en dochter vonden het te zuur! Nou jaaaaa….

Heeft iemand een betere verhouding? Ik heb gewoon wat bij elkaar gedaan.

Geplaatst:

Probeer het eens met wat citroensap? 
Smaak is zo persoonlijk, niks aan te doen. Ik vind altijd mijn eigen gekookte rode kool weer te hard..die uit pot is lekker smeuïg en dat is me ook nooit gelukt.

Ik heb heerlijke jam gemaakt.

Met sinaasappels van Crowdfarming die precies goed voor mijn smaak zijn..bomvol met sap en zoet en smaakvol.

twee citroenen erbij voor de pit. 
Helaas is het veel werk voor niet al te grote opbrengst.

Ik had dit keer ook de overtollige gekookte schillen ingevroren voor als ik nog wat jam wil maken , 2 x 100 gram in de vriezer. 
En toen had ik nog schil over die ik samen met suiker in een jampot heb staan. 
Daar heb ik al wat van in het brood van vandaag gedaan, heel smaakvol!

De jam wint het van de bramenjam die tot nu toe de grote favoriet was. 

3CF89A50-8432-41AD-9F9C-F8F9214A7C37.thumb.jpeg.6ffa2c51e02760eceab60e7c03aac691.jpeg

50E52B1F-C3DD-4982-ACDF-DF60A51F2D25.thumb.jpeg.fc1420c5fa3e96eebc8fa967debdfb4f.jpeg

• Like 5

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...