paddestoelengek Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 er is natuurlijk al genoeg over bekent, het zal allemaal wel meevallen....... http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4282348/onkruidverdelger-in-nederlandse-bieren-niet-schadelijk-gezondheid.html gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaydot Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Gelukkig drink ik nooit bier... Zucht!Wanneer dringt 't nou eens door: tuurlijk krijg je niets van een enkel biertje.Maar die zooi en allerlei andere zooi zit o-v-e-r-a-l in. Het probleem zit in het stapel effect en de onderlinge interactie. Quote The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 (edited) tja glyfosaat zit al in ons kraanwater dus niet zo gek dat het ook in bier zit. wanneer hop/graan dan ook nog eens glyfosaat bevat gaat het helemaal hard met de concentratie glyfosaat in bier. Edited June 24, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 NEE TOCH, niet ook in mijn biertje !?!ze zeggen trouwens niet in welk bier...en ook dat ze "rekening gehouden hebben met andere bronnen" hoe dan? linkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
remivanbeekum Posted August 2, 2016 Share Posted August 2, 2016 Gelukkig valt de hoeveelheid glyfosaat in het bier in de praktijk gelukkig mee. Wil je toch het zekere voor het onzekere nemen, dan kun je natuurlijk op zoek gaan naar biologisch bier. Ik ben alvast op zoek gegaan en testte er 14 uit. Sommigen waren niet zo lekker, de meesten gelukkig wel. En we stelden ook een biobier top 3 samen. Hier te lezen: http://www.eigenwijsblij.nl/eten-drinken/test-beste-betaalbare-biologische-bieren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Even Advokaat van de duivel spelen.Hoe weet je dat het water van biologische bieren schoner is. Dat neem je aan maar heb je niet gemeten. Een test dus met een andere uitslag dan wat jij bedoelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutti-frutti Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Glyfosaat is volgens de zogenaamde deskundigen biologisch afbreekbaar.Ik denk dat wanneer het glyfosaat in meerdere bieren aangetroffen wordt er in heel veel grondwater glyfosaat aanwezig is.Dit moet mijns inzien toch aanleiding zijn om vraagtekens te zetten bij hoeveelheid jaren dat het duurt eer de glyfosaat afgebroken is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoniet Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 maar dan ga je er vanuit dat het glyfosaat afkomstig is uit het water, aannemelijker is dat het uit de gerst komt, dit word nogal eens afgerijpt door het dood te spuiten met glyfosaat, om precies op het juiste eiwitgehalte uit te komen, waar de brouwers om vragen.is gewoon toegestaan ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tutti-frutti Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Ok,Dat dat mag is al een raadsel vind ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutus Groenus Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Dat is geen raadsel, dat is wat een sterke lobby kan doen. Waarom denk je dat er nog steeds van dit soort producten verkocht mag worden? Vergif, steriel zaad, te dure medicijnen, sigaretten, hormonen en antibiotica's enz... enz... Allemaal in omloop door een sterke lobby omdat er héél véél geld aan word verdiend. Quote - word geen slaaf van je bezit - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts