Nieuw Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Sinds ik uit de verpakking heb gehaald is dit zo en ik dacht misschien komt wel nieuwe bladeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Ik zou de hoop nog niet opgeven. Belangrijkste is dat je de plant niet in de volle zon zet en dat de grond niet te vochtig is. Dus misschien een tijdje op een vensterbank in huis? Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans D Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Hoe lang staat hij al zo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toto Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Als het al zo is van in het begin, weet ik niet of dit nog goed komt. Bruine stengels zijn normaal geen al te groot probleem, maar aangezien er nergens groen in het hart van de plant zit, lijkt ie mij ten dode opgeschreven. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Weg gooien, je kan de komende weken genoeg goede stekken nemen.Dit wordt/ is niets meer.uitlopers plant je eind juli eerste week augustus.Iedereen met aardbeien heeft genoeg stekken deze weken.Al moet ik bekennen dat ik al nog nooit een aardbeienplant uit de verpakking heb gehaald. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieuw Posted June 25, 2016 Author Share Posted June 25, 2016 Ik zou de hoop nog niet opgeven. Belangrijkste is dat je de plant niet in de volle zon zet en dat de grond niet te vochtig is. Dus misschien een tijdje op een vensterbank in huis? Daar dacht ik ook aan. Frans: sinds maand april. Toto: Aardbeiplanten gaan ook dood en na seizoen wordt ze weer levend dacht ik? Patrijs: zo te zien overwinteren is niet een hele grote probleem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans D Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Als hij sinds april al zo staat, dan is hij om zeep.Sowieso had de plant allang wat groens in zijn hart moeten laten zien.Trek hem maar eens uit zijn pot en spoel de kluit uit.Je zult dan zien dat er geen nieuwe (wit kleurige) wortels aanwezig zijn.Plant is gewoon nooit aangeslagen. Een aardbeienplant gaat overigens niet dood in de winter, maar in rust.Net alsdat bomen in rust gaan, nadat ze hun blad hebben verloren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieuw Posted June 25, 2016 Author Share Posted June 25, 2016 Dan zal ik in het middag doen. Dat is jammer maar het is en blijft een plant, dus zo'n plant wat nooit is aangeslagen kan ik als een plant zonder bladeren zien. Wat mij is opgevallen is dat wortels van aardbeiplanten heel erg snel groeien en zich breed plaatsen terwijl je gewoon recht plaatst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Aardbei is en een bosplant en wortelt oppervlakkig.Geef ze wat oude mest of compost en verhuis ze ieder jaar of om het jaar en hou ze op afstand en mooi schoon, dan heb je er goede vrienden aan.Aardbeien zijn net onkruid en lastig dood te krijgen als er geen ziekte in zit. Ik laat ze na het dragen twee maanden drogen om ze dood te krijgen, maar bij jou is het al gelukt!Gooi deze plant in de groene bak en ga voor gezond pootgoed, het wordt nu langzaam tijd om te planten.Heb je nog meer aardbeiplanten? Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieuw Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Dat was een ananas soort. Ja, ik heb meer aardbeiplanten maar dan andere soorten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts