Ciska Posted July 23, 2016 Share Posted July 23, 2016 (edited) Begin alvast, maar houd mijn lijstje even in de gaten er komt nog meer. AANBOD Ik ga zolangzamerhand mijn aardbeienbed opruimen en fatsoeneren:Heb stekken van aardbeien:- Frau Mieze schindler- Maxim- Ostara- Lambada Ik kan wat stekken van bessen nemen:- Rode bes- Witte bes- Zwarte bes- Josta bes- zaailingen van doornloze braam- gele herfst framboos Stekken Kruiden: - Lieve vrouwe bedstro- Lelietje van dalen- Maagdenpalm paars- Lavendel (hoge soort) licht paars ( gereserveerd)- Lavendel lagere soort donker paars ( gereserveerd)- Herfst aster roze ongeveer 80 cm hoog- stekken akelei ( paars, roze en lichtroze doorelkaar) Ongeveer 75 jampotten, wat grotere met geblokt deksel en kleinere van HeroEn een stuk of 12/ 13 HAK potten klein model met 123 sluiting IK ZOEK:Aardbei stekken : Elianny of van sweet eveWeckglazen van 500 mlEnkele zaden van citroengrasStekje van zalmroze ploxStekje van wit/ lichtroze bloeiende pioenroos. AFSPRAKEN: Loes: geef : stek citroenverbena, 2 stekken aardbeien - krijg: speeltje voor kat?Jorieke: geef: vlinderstruik zaailing 3x, paarse basiel waarvan ik de naam ff kwijt ben - Krijg: stek Bergbasilicum, rode weegbree, thijm stekje, oregano stekjes en zaailingen vaste rucolaJet: geef : stekken rozen .... St Cecilia en Sharifa Asma ( volgend voorjaar 2017)Angela: geef: stekken rozen The pilgrim, st Cecilia, sharifa AsmaKibas : geef: stekken struikrozen ...lekker geurende..en lavendel / krijg: broccoli zaadjesWino: geef : stekken rozen rambler "Pauls hymalain musk"( lichtroze) + "Alexander girault" ( donkerroze)/ krijg: 2x stekjes rabarber en zoek even alle rozenpotten bijelkaar. Geedee geef : potje met lievevrouwe bedstro en zaailingen braam, krijg: stekken framboosGoldfish: geef:flinke bol OF knoflook en Oosterdel knoflook/ krijg: 2x stek beltran aardbei en 2x polkaWortel: geef 3x lambada en 3x frau Mieze stekken/ krijg:Stan: geef Koffiemelk flesjes en jampotjes : krijg stek vijg, munt en colastruik.Heylane: geef lavendel stekjes ( hoog en laag) Nasuada: geef stekken bessen, gele framboos en zaailingen braam: krijg zonnebloemolie Edited September 7, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Hey Ciska..helaas ben ik er niet in Oktober..er waren/was nog in jouw nursery een of enkele rozenstekken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 Hey Jet, Geeft niet hoor...ik had er inderdaad nog twee stekken voor je staan. Maar het kan volgend voorjaar ook nog wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Ciska, ik zou graag een paar lage en een paar hoge lavendels willen hebben. Ik heb een roze pioenroos-stek voor je, maar het is een pioen-struik (een dubbele). Maar misschien wil je die liever niet. (de struik blijft wat lager en is houtiger).Laat maar weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 9, 2016 Author Share Posted August 9, 2016 bedoel je een dubbele bloem? En is de kleur licht roze? Dan graag....Ik heb voldoende stekken van de lavendel, dus prima... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted August 15, 2016 Share Posted August 15, 2016 Het is een dubbele bloem inderdaad, maar hij is knalroze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted August 20, 2016 Share Posted August 20, 2016 Als ik kom (weet over twee weken meer) dan neem ik wat stekjes aardbei Beltran voor je mee zoals dit voorjaar besproken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Hallo Ciska Naast de rozen zoek ik ook lavendelplanten. Ik wil ze aan de zijkant van het huis onder de slaapkamerramen in Zweden planten. Ik heb er nu 3 kleine stekjes staan van vorig jaar, die aangeslagen zijn, geen idee welke hoogte, wist niet dat er verschillende soorten waren. Die drie zijn lang niet genoeg om de hele zijkant van het huis te bestrijken. Het is de bedoeling dat ze zo sterk groeien dat eventueel onkruid geen kans krijgt. Welk soort raad je me aan, hoog of laag? Als het niet uitmaakt, kan ik het beste het lage soort nemen, want het huis is zoals de meeste Zweedse huizen van hout en dat gaat sneller rotten als er te lang planten tegen aan groeien. Hoge planten kan ik wel bijsnoeien als ze niet al te hard groeien in een jaar. Zou je wat voor me willen stekken? Ik heb een pakje broccolizaad voor je. Ik heb in mei wat pakjes gekregen via sponsoring van een project 'red onze zaden' (zaadbank, bionext, tegen werkwijze monsanto e.d.) en daar zat broccoli bij: groene calabrese (brassica oleracea var cymosa). Bruikbaar tot eind 2019, biologisch met skal keurmerk. Ik heb ook stekjes munt voor je als je wilt. Het is waarschijnlijk marokkaanse munt, mogelijk appelmunt. Beide lijken op elkaar en smaken ook bijna hetzelfde. Hun gebieden begonnen elkaar te raken en het zou mogelijk kunnen zijn dat er wat door elkaar gegroeid is. De appelmunt heb ik verwijderd, maar ik sta er niet voor in dat alles wat ik nu heb inderdaad alleen marokkaanse munt is. Voor de praktijk maakt het niet uit. Smaak en uiterlijk zijn hetzelfde. Laat maar weten als je wat wilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 21, 2016 Author Share Posted August 21, 2016 (edited) Hallo, even druk met werk...@ heylane, ik heb hier al een roze pioen staan..sorry zoek echt een lichtroze of een witte...of wit/roze. Maar ik heb wat lavendelstekken hier voor je staan, maak jij nog een ruilijstje? @ Goldfish super! Daar ben ik blij mee..ik hoop dat je erbij kunt zijn. Ik ga nog even kijken wat ik voor jou heb. @ kibas: hoef geen munt...krijg van Stan al een klein stukje en hoef maar 1 soort....ik heb hier al staan die niet zo sterk is en de helft van mijn cavia's halen hun neus ervoor op, dus het is puur voor mijzelf. Wat de lavendel betreft, de hoge soort is niet zo hoog hoor....het struikje is ongeveer net zo hoog als alle andere lavendel, maar de bloeiaren zijn daar nog eens zon 50 cm erboven, die knip je weer terug. Ik heb hier achter huis twee struikjes staan en de bloeiaren kwamen tussen de plox en de rozen eind juni erg mooi tot hun recht (ietwat slordig aanzicht, maar daar houd ik persoonlijk wel van) ik kan nog meer stekken nemen, even afwachten of ze dan ook aangeslagen zijn. Anders heb ik maar 3 stekjes voor je. (Van de hoge soort). De broccoli is welkom zoek maar een paar zaden hoor...de thuiskok is niet bepaald een fan van broccoli. En hij moet het klaarmaken Edited August 21, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 21, 2016 Share Posted August 21, 2016 Graag de hoge lavendel dan. Fijn! Drie stekjes er bij is al een verdubbelling van aantal en dus heel mooi. Mocht je nog meer hebben, dan is dat uiteraard fijn, maar met 3 er bij ben ik ook al heel blij. Hoeveel zaden wil je van de broccoli? Je mag het hele pakje, maar als je het niet gebruikt, wil iemand anders misschien ook wel. Is er nog iets wat ik voor je zou kunnen betekenen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 21, 2016 Author Share Posted August 21, 2016 Is goed hoor kibas...Ik ga zo meteen wat meer stekken voor je nemen Ik vind de bloeiwijze echt heel mooi... Heb ze nu ook in wit gekocht bij kwekerij bastin voor tussen de gele rozen. Maar dat zijn nog hele kleine struikjes die zij gesnoeid hebben had ik ze mooi kunnen stekken...Wat de zaden betreft doe waar wat....ik heb niet het hele zakje nodig...Ik zal mettertijd nog even op jou lijstje kijken...voor nu weet ik het even niet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted August 22, 2016 Share Posted August 22, 2016 Lief van je!Ik heb het zakje broccoli tegen het licht gehouden, er zitten er ongeveer 50 in, dus veel minder dan normaal gesproken. Als ik voldoende energie heb, zal ik het splitsen en anders krijg je het hele zakje en kun je het delen met iemand anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 23, 2016 Author Share Posted August 23, 2016 Dat is prima Kibas....zie maar even Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted August 23, 2016 Share Posted August 23, 2016 Hi,De bessen van vorig jaar hebben het niet overleefd. Ik zou graag weer een poging willen wagen en weer wat Stekjes willen.Wat zou je van mij willen hebben?Als er niks tussen zit wil ik ze ook wel overkopen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 Nee hoor dat hoeft niet...ik ga stekken voor je maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted August 29, 2016 Share Posted August 29, 2016 ben er blij mee! Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 5, 2016 Share Posted September 5, 2016 Ik zie dat je het lieve vrouwe bedstro nog voor me hebt bewaard van de vorige keer lief!! Ik zou ook nog interesse hebben in die stekken van de doornloze braam.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted September 5, 2016 Author Share Posted September 5, 2016 Het zijn zaailingen Geedee...en ik heb er een stuk of 10...Wil je nog steeds...het zijn wel snelle groeiers..en grote bramen trouwens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Ja hoor, plek zát dus wat je ervan kwijt wil, ruil ik graag met je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 Ciska,het spijt me. Ik kan helaas toch niet op deze moestuinforumdag komen (ik moet nl een training geven dat weekend).Ik hoop dat je dan niet blijft zitten met de lavendelstekken, anders zal ik die vergoeden natuurlijk.Ik hoop volgend voorjaar wel te kunnen komen op de MFD, misschien kunnen we dan wat ruilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted September 13, 2016 Author Share Posted September 13, 2016 Nee joh, Maak je daar niet druk om, was gaan stekken voor mijzelf maar kibas heeft ook wel belangstelling dus gaan ze daar naartoe. Ik maak volgend jaar gewoon nieuwe stekken...komt goed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 Ciska, had je ook nog interesse in die Plomis stek? Ben even wezen neuzen in je oude lijst van de vorige MTFD toen ik helaas niet heb kunnen komen ( Geedee geeft stek plomis, krijgt lieve vrouwe bedstro en roos brother Cadfael.) Had je die roos toevallig ook nog? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 Nee ben inmiddels van phlomis voorzien.. De roos heeft een plaatsje in mijn groentetuin gekregen, maar ben alweer opnieuw wezen stekken....maar die zijn alleen nog niet geworteld. Ik heb wel een stek van de roos "The generous gardner voor je" deze is goed geworteld inmiddels....misschien vind je dat wat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Hoi Ciska, Geweldig dat je stekken van de ramblers voor me hebt!! (De voorjaarsstekjes zijn bij mij helaas niet aangegaan ) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 "The generous gardner"....de naam alleen al! Graag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts